SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Nere på åttondeplats nu då!
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
1. Växjö
2. Frölunda
3. Skellefteå
4. Färjestad
5. Linköping
6. Luleå
7. Hv71
8. Brynäs
9. Örebro
10. Djurgården
11. Modo
12. Leksand
2. Frölunda
3. Skellefteå
4. Färjestad
5. Linköping
6. Luleå
7. Hv71
8. Brynäs
9. Örebro
10. Djurgården
11. Modo
12. Leksand
Fan vad tråkigt det blev utan motivering till era placeringar. Jag lägger till en kort motivering nedan:
lkpgsödra skrev:1. Linköping
Starkaste forwardsuppsättningen, tappar Arlbrandt/Hjalmarsson men värvar Taffe, Micflikier, Little, Hardt och Vrana kommer sannolikt blomma ut; alla kedjor kommer producera. Åtgärdat största problemet från förra säsongen (målvaktspar).
2. Frölunda
Värvat på bra och flera nyckelspelare är kvar, blir starka i år.
3. Växjö
Bäst på papper, men inte mer än så.
4. Färjestad
Allround stabilt lag. Luleå kan känna sig rånade.
5. Skellefteå
Tappat ALLT, försökt värva nyckelspelare och återstår att se om värvningarna kan ersätta åtminstone en del av tappen. Kabanov, Zackrisson och Lehtonen är bra namn.
6. Brynäs
Känns som ett mittenlag i årets upplaga av SHL.
Resterande halva orkar jag inte kommentera.
7. Hv71
8. Luleå
9. Leksand
10. Djurgården
Tror inte Djurgården blir sist, men får det tufft.
11. Örebro
12. Modo
- Lee Harvey Oswald
Jorå-sörru-baffö-att-så bli´re
1. Växjö
2. Frölunda
3. Linköping
4. Skellefteå
5. Färjestad
6. Brynäs
7. Luleå
8. Hv71
9. Leksand
10. Örebro
11. Modo
12. Djurgården
(Egentligen tror jag vi kan byta plats med Örebro eller Leksand)
Men efter viss kritik på senare tid över en alltför positiv inriktning från LHO så känner jag mig nödd samt tvungen att inta en lite mer normal säsongstarts-approach.
1. Växjö
2. Frölunda
3. Linköping
4. Skellefteå
5. Färjestad
6. Brynäs
7. Luleå
8. Hv71
9. Leksand
10. Örebro
11. Modo
12. Djurgården
(Egentligen tror jag vi kan byta plats med Örebro eller Leksand)
Men efter viss kritik på senare tid över en alltför positiv inriktning från LHO så känner jag mig nödd samt tvungen att inta en lite mer normal säsongstarts-approach.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Är jag bara allmänt tappad eller har fuleå kört med "Klockan slår" vid mål förrut?
Samt "kämpa fuleå"?
Samt "kämpa fuleå"?
- Lee Harvey Oswald
"Björnens Vrål"..?sPTNC skrev:Är jag bara allmänt tappad eller har fuleå kört med "Klockan slår" vid mål förrut?
Samt "kämpa fuleå"?
Jo, nån variant av den har dom kört några år
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Så var det säkert ja! Antagligen bara jag som hörde fel.Lee Harvey Oswald skrev:"Björnens Vrål"..?sPTNC skrev:Är jag bara allmänt tappad eller har fuleå kört med "Klockan slår" vid mål förrut?
Samt "kämpa fuleå"?
Jo, nån variant av den har dom kört några år

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF Hockey bekräftar: Det kommer råda trumförbud på samtliga hemmamatcher under säsongen. Skönt!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Sitter å planerar tv paketet nu, När kan man räkna med att säsongen 2014-15 är slut, serien slutar väl 2015-03-05, men sedan är det ju lite till med finaler m.m.
Vad kan man räkna för tid på det typ? eller finns det å läsa någon stans

- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
1. Frölunda
2. Färjestad
3. SAIK
4. Växjö
5. LHC
6. Luleå
7. HV71
8. DIF (Japp. Ett Djurgården helt utan press kommer "överprestera")
9. Brynäs
10. Leksand
11. Örebro
12. Modo
2. Färjestad
3. SAIK
4. Växjö
5. LHC
6. Luleå
7. HV71
8. DIF (Japp. Ett Djurgården helt utan press kommer "överprestera")
9. Brynäs
10. Leksand
11. Örebro
12. Modo
Kan ju tipsa er som har Telias digitaltv och ska uppgradera till C-more nu så har dom halva priset i 6 månader utan bindningstid,GT-Micke skrev:Sitter å planerar tv paketet nu, När kan man räkna med att säsongen 2014-15 är slut, serien slutar väl 2015-03-05, men sedan är det ju lite till med finaler m.m.

GT-Micke skrev:Kan ju tipsa er som har Telias digitaltv och ska uppgradera till C-more nu så har dom halva priset i 6 månader utan bindningstid,GT-Micke skrev:Sitter å planerar tv paketet nu, När kan man räkna med att säsongen 2014-15 är slut, serien slutar väl 2015-03-05, men sedan är det ju lite till med finaler m.m.
Vad kan man räkna för tid på det typ? eller finns det å läsa någon stanså en månads uppsägningstid på det, perfekt,
Tack för tipset!
- Jim Morrison
Efter jag såg DIF-dokumentären så fick jag faktiskt en liten, om än uppenbar, insikt. Just den här gruppen och denna stomme presterar alltid bäst när dom är nederlagstippade underdogs. Det är då dom kan slappna av och spela ut på ett annat sätt. Förhoppningsvis kan det smitta av sig på dom nya. Fördelen med detta lag är just gruppen. Ta andra spelare med samma skills men andra hjärnor så tror jag vi ser ett mycket sämre resultat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Man hinner slå in 36 innan man kommer på att tabellen finns på text-tv-sidan 358 och inte 360 som HA
btw, bara 1 poäng till slutspelsplats! Kämpa!

btw, bara 1 poäng till slutspelsplats! Kämpa!