Raus skrev:Hur många säsonger irad är det som vi varit patetiskt dåliga i inledningen av säsongen, men spelat fantastisk hockey runt jul?
Känns som det varit så varje säsong typ.
Håller med. Känns typiskt DIF att starta rätt halvdant och sedan vara riktigt bra efter jul och nyår.
Hellre det än starta fantastiskt bra och avsluta uruselt.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
I år känns det ju dock som mycket mer logisk utveckling än tidigare säsonger.
Helt nytt lag, samt ett gäng bonnelag som längtat hela sina liv mot att få möta Djurgårn. Lägg på en sjukt hög press både från media men framförallt från läktarn. Jag är bara glad att Zabel o Co har orkar resa sig efter den usla inledningen och fått luft under vingarna nu. Just nu känns det som att det finns en trygghet på isen som jag fan inte kan minnas när jag såg det senast... Misstagen är färre, självförtroendet större..
Apropå klacken. Jag vet att många här har varit inne på det tidigare, vilket ok det kan vara att bära när resultaten uteblir. Tror det var riktigt jobbigt att lira på hovet tidigare på säsongen när spelet inte klaffade, det syntes tydligt att de ville så jävla mycket. Nu är det för mig tydligt att spelarna verkligen känner att läktarn är med dem, aldrig mot. De har inget att bevisa för oss, just nu tror jag bara de känner att det är fruktansvärt kul att vara på hovet och lira.
Spekulationer.. Det lär ju antagligen skita sig efter jul också, men just nu känns det bra
Raus skrev:Hur många säsonger irad är det som vi varit patetiskt dåliga i inledningen av säsongen, men spelat fantastisk hockey runt jul?
Den sviten bröts väl rätt rejält förra säsongen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skoja inte. Var väl så att alla "hoppades" på en uppryckning men istället vart vi ännu sämre.. Usch, hemska minnen.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Skoja inte. Var väl så att alla "hoppades" på en uppryckning men istället vart vi ännu sämre.. Usch, hemska minnen.
Däremot stämmer det att vi ofta inleder serien mindre bra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Gustafsson är bra i offensiv zon. Har skött sig extra bra sen Landeskog försvann! Bästa back är han dock inte då framförallt Holm överglänst honom den senaste tiden, och det REJÄLT. Erik är fortfarande för gosseaktig i sina beslut i egen zon för att jag ska vara helt till freds. Men mycket bättre period för Gustafsson den senaste tiden precis som för hela laget
SirDIFalot skrev:Erik Gustafsson blev uttagen i Viasat-femman.
Haters gonna hate!
Vår absolut bästa back.
Ingen aning om det var ironi här men jag har ansett att han varit det länge, ironifritt. Men vissa verkar hata bara för hatandets skull.
Problemet är att bara för att man säger "han är vår bästa back" verkar folk tro att man tycker han är någon Ray Bourque typ. Nej, han är bättre än Timmy, Granath, Lidström, Kim, Holm etc. Men han är långt ifrån felfri. Typ så.
SirDIFalot skrev:Erik Gustafsson blev uttagen i Viasat-femman.
Haters gonna hate!
Vår absolut bästa back.
Ingen aning om det var ironi här men jag har ansett att han varit det länge, ironifritt. Men vissa verkar hata bara för hatandets skull.
Problemet är att bara för att man säger "han är vår bästa back" verkar folk tro att man tycker han är någon Ray Bourque typ. Nej, han är bättre än Timmy, Granath, Lidström, Kim, Holm etc. Men han är långt ifrån felfri. Typ så.
Väl rutet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jo och samtidigt verkar folk tro att vi har ett lag värdigt en Stanley Cup titel men underpresterar så brutalt. Vissa måste fan rulla upp gardinen och släppa ut hästarna från hundkojan.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
seppuko skrev:Jo och samtidigt verkar folk tro att vi har ett lag värdigt en Stanley Cup titel men underpresterar så brutalt. Vissa måste fan rulla upp gardinen och släppa ut hästarna från hundkojan.
Vi har ett lag för att kunna ligga rätt högt i toppen med marginal inget snack om den sak och vi kommer förmodligen sluta 4 med sämre målskillnad än 3an.
För att vi hade en sådan rutten start.
Det är ju inget snack om saken att vi äntligen börjat lira hockey och vi spelar för varandra som ett lag. Gillar att våra backar äntligen har börjat tacklas samt att dom även väljer att bli tacklade när dom vänder om och lägger ifrån sig pucken istället för att kasta iväg pucken för att slippa närkamper.
Vi har även två målvakter som gör det bättre och bättre varje match och det känns jävligt skönt.
Jimmie har äntligen börjat göra mål och jag hoppas han hittar tillbaka till formen han hade i fjol. Alla spelare har spelat upp sig enligt min mening. Finns några få undantag. Typ ljungh har är väldig osynlig match efter match. Jag tycker holm och gustafsson har varit våra bästa backar. Och det känns bra för framtiden om du nu väljer att stanna.
Slutsatsen blir att vi är på gång och det blir tydligare och tydligare varje match. De två matcher som kommer här näst blir troligen ganska avgörande hur mycket blodadtamd vi kommer få med tanke på hur nära vi kommer ligga topp 3. Vinna över Malmö och Västerås i samma veva som SSK åker på stryk mot LIF.
Lite OT när jag ändå är igång är det någon på fullt allvar tror lockouten kommer ta slut?