Det är märkligt att vi inte lärde oss något om lagbygge efter debaklet under förra säsongen. Challe "visste" väl vad som var felet , ändå gör han samma misstag igen.-daniel- skrev:Jag tycker tyvärr det känns som vi är brutalt mycket sämre än förra säsongen, och då menar jag inte enskilt spelare för spelare...utan totalt. Vi har inget lag just nu. Inget eget spel alls. Hafsigt. Slafsigt. Passningsspelet är under all kritik. Vår passivitet i mittzon är skrattretande. Vi bjuder in till att bli totalt uppätna av motståndarna i praktiken vartenda byte.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Spelmässigt och taktiskt var vi bättre ifjol. Men materialet var kraftigt överskattat av ledningen. I år är det precis tvärtom.
Expert.
- SirDIFalot
Ser inga likheter alls med förra årets lagbygge sett till detta? Eller misstagen som görs.Buford skrev:Det är märkligt att vi inte lärde oss något om lagbygge efter debaklet under förra säsongen. Challe "visste" väl vad som var felet , ändå gör han samma misstag igen.-daniel- skrev:Jag tycker tyvärr det känns som vi är brutalt mycket sämre än förra säsongen, och då menar jag inte enskilt spelare för spelare...utan totalt. Vi har inget lag just nu. Inget eget spel alls. Hafsigt. Slafsigt. Passningsspelet är under all kritik. Vår passivitet i mittzon är skrattretande. Vi bjuder in till att bli totalt uppätna av motståndarna i praktiken vartenda byte.
Expert.
Det viktigaste nu är att DIF hittar en lösning på hur de ska kunna få ut mer utav både spelare och spel. Jag tror inte att det löser sig utav sig självt, tid har de som sagt fått.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag kan inte beskylla Challe för lagbygget, tycker han (PÅ PAPPRET) fick ihop ett väldigt intressant spelarmaterial. Hur skulle vi kunnat värva annorlunda? Möjligtvis om man skippade Linkan och skippade förlängningar på Jimmie / Otto exempelvis men då hade det blivit folkstorm i Djurgårdsfamiljen.Buford skrev:Det är märkligt att vi inte lärde oss något om lagbygge efter debaklet under förra säsongen. Challe "visste" väl vad som var felet , ändå gör han samma misstag igen.-daniel- skrev:Jag tycker tyvärr det känns som vi är brutalt mycket sämre än förra säsongen, och då menar jag inte enskilt spelare för spelare...utan totalt. Vi har inget lag just nu. Inget eget spel alls. Hafsigt. Slafsigt. Passningsspelet är under all kritik. Vår passivitet i mittzon är skrattretande. Vi bjuder in till att bli totalt uppätna av motståndarna i praktiken vartenda byte.
Att han gärna sett fler spelare "med skägg" som han uttryckte det i våras är ju naturligt, men sanningen är ju att DIF knappast haft råd att plocka in några klasspelare i sin prime-ålder. Såfall mediokra 25-åringar från Div1 typ.
Hävdar fortfarande att lagbygget är helt OK. Problemet är något annat och mycket djupare rotat.
- KoffeAmilon
Jag vet inte, men känns det inte som att det snart är dags att spika lite kedjor så killarna lär sig vilka de spelar med? Känns som att det är halvsent att experimentera med kedjor nu..

Det är väl rätt självklart att Challe passar bättre som sportchef än som tränare. Han har många trådar på marknaden efter en lång karriär både som tränare och spelare. Men han besitter varken pondusen eller den taktiska skickligheten att stå i ett bås.
Hur sjukt det än må låta saknar jag faktist "Gudfadern"
Hur sjukt det än må låta saknar jag faktist "Gudfadern"
Losing all hope was freedom.
- SirDIFalot
Alltså, grejjen är att det känns som att det inte spelar någon roll vilka som spelar med varandra. Det är något mycket större som är fel.KoffeAmilon skrev:Jag vet inte, men känns det inte som att det snart är dags att spika lite kedjor så killarna lär sig vilka de spelar med? Känns som att det är halvsent att experimentera med kedjor nu..
Expert.
Jo, jag var en utav dom som försvarade dessa herrar med näbbar och klor för att jag ville behålla dem. Med facit i hand (än så länge) så ångrar jag mig, vi skulle ha satsat på något helt nytt. Tror att de etablerade DIF-spelarna känner ett väldigt tungt ansvar för att ta oss tillbaka och detta kanske är dem övermäktigt, för stor press. Ja, jag vet inte, försöker bara hitta förklaringar.-daniel- skrev:Jag kan inte beskylla Challe för lagbygget, tycker han (PÅ PAPPRET) fick ihop ett väldigt intressant spelarmaterial. Hur skulle vi kunnat värva annorlunda? Möjligtvis om man skippade Linkan och skippade förlängningar på Jimmie / Otto exempelvis men då hade det blivit folkstorm i Djurgårdsfamiljen.
Att han gärna sett fler spelare "med skägg" som han uttryckte det i våras är ju naturligt, men sanningen är ju att DIF knappast haft råd att plocka in några klasspelare i sin prime-ålder. Såfall mediokra 25-åringar från Div1 typ.
Hävdar fortfarande att lagbygget är helt OK. Problemet är något annat och mycket djupare rotat.
- KoffeAmilon
Du har nog rätt, jag som graspar efter halmstrån, att det stundvis ska se så bra ut och sen blir det bara skit! Hoppas de hittar problemet snabbt!SirDIFalot skrev:Alltså, grejjen är att det känns som att det inte spelar någon roll vilka som spelar med varandra. Det är något mycket större som är fel.KoffeAmilon skrev:Jag vet inte, men känns det inte som att det snart är dags att spika lite kedjor så killarna lär sig vilka de spelar med? Känns som att det är halvsent att experimentera med kedjor nu..

- -daniel-
Som sagt så tror jag det dels är ett mentalt problem, men det finns så klart fler faktorer (traktorer om man är bonde).Buford skrev:Jo, jag var en utav dom som försvarade dessa herrar med näbbar och klor för att jag ville behålla dem. Med facit i hand (än så länge) så ångrar jag mig, vi skulle ha satsat på något helt nytt. Tror att de etablerade DIF-spelarna känner ett väldigt tungt ansvar för att ta oss tillbaka och detta kanske är dem övermäktigt, för stor press. Ja, jag vet inte, försöker bara hitta förklaringar.-daniel- skrev:Jag kan inte beskylla Challe för lagbygget, tycker han (PÅ PAPPRET) fick ihop ett väldigt intressant spelarmaterial. Hur skulle vi kunnat värva annorlunda? Möjligtvis om man skippade Linkan och skippade förlängningar på Jimmie / Otto exempelvis men då hade det blivit folkstorm i Djurgårdsfamiljen.
Det kommer ta 3-4 år, sen kanske vi inför 2000 pers på Hovet, med en spelarbudget på ca 10-12 miljoner också kommer få till ett hårt kämpande gäng som tycker det är roligt att spela hockey och som inte gör det med en press att vinna varenda match.
- SirDIFalot
Jag tror verkligen inte att vissa förlängningar var tokfel eller så. Truppen är bra. Så är det bara. "Helt nytt" som Ljungh, Lidström osv ser minst lika förvirrade ut på isen. Det är något med spelidén som inte klickar. Alls. Själva lagbygget står jag fast vid att det inte är några fel på.Buford skrev:Jo, jag var en utav dom som försvarade dessa herrar med näbbar och klor för att jag ville behålla dem. Med facit i hand (än så länge) så ångrar jag mig, vi skulle ha satsat på något helt nytt. Tror att de etablerade DIF-spelarna känner ett väldigt tungt ansvar för att ta oss tillbaka och detta kanske är dem övermäktigt, för stor press. Ja, jag vet inte, försöker bara hitta förklaringar.-daniel- skrev:Jag kan inte beskylla Challe för lagbygget, tycker han (PÅ PAPPRET) fick ihop ett väldigt intressant spelarmaterial. Hur skulle vi kunnat värva annorlunda? Möjligtvis om man skippade Linkan och skippade förlängningar på Jimmie / Otto exempelvis men då hade det blivit folkstorm i Djurgårdsfamiljen.
Expert.
Så har det väl varit i ett par år nu, att vi inte hittat formationerna.SirDIFalot skrev:Alltså, grejjen är att det känns som att det inte spelar någon roll vilka som spelar med varandra. Det är något mycket större som är fel.KoffeAmilon skrev:Jag vet inte, men känns det inte som att det snart är dags att spika lite kedjor så killarna lär sig vilka de spelar med? Känns som att det är halvsent att experimentera med kedjor nu..
-
Tycker Otto kan betala tillbaka sina pengar och dra dit pepparn växer.
Challe är inte rätt man för jobbet.
Vi har INGET spel i mittzon. Fan, vi har knappt något spel alls, generellt.
Matchen idag, exempelvis. Vi spelar i ungefär 10 minuter, då det är ett igenkännbart lag. Vi kör ju för fan över BIK Karlskoga bondehak(-whatever, icing-fjollor, gnällbögar osv), men sen är det precis som att alla nöjer sig. Syftar självklart på tredje periodens kvitteringspress. Hade de ens ett skott på mål i tredje innan deras jävla 2-3 och 2-4?
Fortsätter det såhär så får vi nöja oss med att slippa förlängningsspel överhuvudtaget. Det innebär alltså att vi blir ett mittenlag i Hockeyallsvenskan 2012/2013 med fler år att komma.
Vem fan hade förutspått det 2009/2010. Tre jävla år -- från ribbträff i finalen till totalt ingenmansland i Allsvenskan...
Matchen idag, exempelvis. Vi spelar i ungefär 10 minuter, då det är ett igenkännbart lag. Vi kör ju för fan över BIK Karlskoga bondehak(-whatever, icing-fjollor, gnällbögar osv), men sen är det precis som att alla nöjer sig. Syftar självklart på tredje periodens kvitteringspress. Hade de ens ett skott på mål i tredje innan deras jävla 2-3 och 2-4?
Fortsätter det såhär så får vi nöja oss med att slippa förlängningsspel överhuvudtaget. Det innebär alltså att vi blir ett mittenlag i Hockeyallsvenskan 2012/2013 med fler år att komma.
Vem fan hade förutspått det 2009/2010. Tre jävla år -- från ribbträff i finalen till totalt ingenmansland i Allsvenskan...
25/4-2025
- KoffeAmilon
Nog tycker jag Otto gör sig förtjänt av slantarna, han kanske inte gör så många poäng, men killen spelar inte dåligt enligt min åsikt!förevigtdjurgården skrev:Tycker Otto kan betala tillbaka sina pengar och dra dit pepparn växer.