SirDIFalot skrev:Tellqvist och Håkansson aktuella för DIF. Två spelare med sin prime bakom. Det här med att varenda före detta Djurgårdsspelare ska vara aktuell för en återkomst hela tiden går lite till överdrift ibland...
Gnaget får in William Karlsson och Broc Little, två av de mest spännande namnen på marknaden.
Nä, dags att gå och kaskadspy... FYFAN!
Håller med. Men i Allsvenskan är det andra ribbor man måste lägga, tyvärr. Om vi skulle få in Håkanson om vi höll oss kvar i elitserien skulle jag kaskadspy jag med.
Tellqvist som målvakt i allsvenskan skulle jag dock inte tacka nej till. Var riktigt bra i slutspelet med Modo nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
SirDIFalot skrev:Tellqvist och Håkansson aktuella för DIF. Två spelare med sin prime bakom. Det här med att varenda före detta Djurgårdsspelare ska vara aktuell för en återkomst hela tiden går lite till överdrift ibland...
Gnaget får in William Karlsson och Broc Little, två av de mest spännande namnen på marknaden.
Håller med. Men i Allsvenskan är det andra ribbor man måste lägga, tyvärr. Om vi skulle få in Håkanson om vi höll oss kvar i elitserien skulle jag kaskadspy jag med.
Jocke Eriksson hur är det med han då? Eller lägger han av?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Jocke Eriksson hur är det med han då? Eller lägger han av?
Ja, ännu ett exempel på en gammal Djurgårdare det ska tjatas om. Trots att vi sitter på för många tredjecentrar.
Men som sagt, i Allsvenskan är det en diffrent story..
Tror faktiskt det kan finnas möjlighet till en del externa finansiärer som inte vill se Djurgården nere i Hockeyallsvenskan alldeles för länge. Således är väl inte Tellan HELT omöjlig att vi får se om vi åker ur... han kan säkert tänka sig att gå ner lite i lön också för att få spela i sin älskade förening och få chansen att spela upp DIF igen...
Men det känns meningslöst att spekulera om saken, för vi skall fan heller ner till Hockeyallsvenskan.
Jag fattar inte hur ett skitlag som Växjö kan vara med i snacket. Jag är så trött på alla bonnlag med nån jävla kommunalpamp eller nyrik sponsor. Stäng elitserien och inför drafting! Djurgården är Stockholms stolthet. Stockholm är hockeysveriges nav. Basta!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-daniel- skrev:Tror faktiskt det kan finnas möjlighet till en del externa finansiärer som inte vill se Djurgården nere i Hockeyallsvenskan alldeles för länge. Således är väl inte Tellan HELT omöjlig att vi får se om vi åker ur... han kan säkert tänka sig att gå ner lite i lön också för att få spela i sin älskade förening och få chansen att spela upp DIF igen...
Men det känns meningslöst att spekulera om saken, för vi skall fan heller ner till Hockeyallsvenskan.
Vad jag hört så är det där med externa finansiärer EXTREMT sällsynt i hockeyn. DIF fotboll har ju fått hjälp av det många gånger men i hockeyn ska det inte skett på jättelänge. En myt i fallet Ekman.
-daniel- skrev:Tror faktiskt det kan finnas möjlighet till en del externa finansiärer som inte vill se Djurgården nere i Hockeyallsvenskan alldeles för länge. Således är väl inte Tellan HELT omöjlig att vi får se om vi åker ur... han kan säkert tänka sig att gå ner lite i lön också för att få spela i sin älskade förening och få chansen att spela upp DIF igen...
Vad jag hört så är det där med externa finansiärer EXTREMT sällsynt i hockeyn. DIF fotboll har ju fått hjälp av det många gånger men i hockeyn ska det inte skett på jättelänge. En myt i fallet Ekman.
Kommunal eller privat subvention till arenan är en indirekt finansiering av hockeylaget.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Är själv självklart medlem! Det kostar en slant, men är blårandig in i själen, så jag gör allt för mitt lag. Jag hoppas att vi kan bli ett gäng som också kan gå in och finansiera värvningar! Men då krävs det fler medlemmar med hjärtat på rätta stället! Gå med och SPRIIID!
Det må vara sant, men eftersom det är ett något prekärt läge om vi åker ur ES så ändras ju förutsättningarna och kanske också möjligheterna till något dylikt. Men jag sitter inte inne på någon info alls som styrker det hela...
Jag fattar inte hur ett skitlag som Växjö kan vara med i snacket. Jag är så trött på alla bonnlag med nån jävla kommunalpamp eller nyrik sponsor. Stäng elitserien och inför drafting! Djurgården är Stockholms stolthet. Stockholm är hockeysveriges nav. Basta!
Got that right. I största allmänhet gällande idrott så spelas det inte på jämn plan mellan stockholmslagen och brukslagen. Stockholms stad skulle ALDRIG gå i borgen för lån till arena eller t.om bygga arenan åt dem eller betala alla löner, bidrag i miljonbelopp utan krav på motprestation. Det är egentligen helt otroligt hur t.ex Timrå kommun kan syssla med det dem gör, det borde finnas en lag som förhindrar det.
Avd äckliga finansiärer så tackade väl DIF nej till stöd från Stenbeck?