NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Sv: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
Det är ju rätt komiskt med tanke på att Marty gått i pension sedan den där "dispyten".
Svårt att hävda att Marty's sejour i Blues inte blev en flopp. Han fick göra sju matcher och hade en räddningsprocent på under 90 och sedan när Blues hade friska målvakter som ville inget annat lag i NHL ha honom så han fick lägga av.

Jag kan omöjligen förstå hur man som Devils-supporter som Cavemen är kan vara nöjd och glad över den där fullständigt onödiga avslutningen i Blues istället för att förbli en one club man.
Expert.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

medu82 skrev:
Kalliasson skrev:
Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:
Caveman skrev: Vilken podcast var det ni s.k NHL experter sa att Marty Brodeur skulle bli ett fiasko, han nollade väl t.o.m ditt menlösa Colorado med bajaren Gabbe i spetsen, eller?
Haha, herregud.

Jag tror alla som ser NHL kan enas om att Marty är slut. Vilken AHL-målvakt som helst skulle väl kunna nolla ett lag som får iväg 16 skott på en match. Kul för Marty dock, kan ju mycket väl ha varit hans sista NHL-match nu när Elliott är tillbaka.

Jag tror inte någon av oss kallar oss experter för övrigt. Bara kul att snacka NHL.
Vi få väl se om det var hans sista, S;t Louis har BARA bra saker att säga om honom, men du har väl skådat någon tveksam statistik nu igen bara för bevisa att han är slut. Du har ju svårt att analyserar matcher utan din stats, det är ett svaghetstecken, du är för ung att tjafsa både hockey & fotboll, du har ju knäppt upplevt någonting, du har din stats, frågar man dig att analysera en match på egen hand så verkar du helt vilsen.

En (junis) som försöker styra ett forum.

Ni vet ju ingenting om hockey, kolla bara på Marty; Devils & jag vi har vart ett gäng innan du ens visste vad stats var.

Han gjort det bra Marty något jävla fiasko har det inte varit tal om, men vad fan vet du DIFalot, du tror att det unga spelare som äger det NHL, han bajaren gabbe går det bra för honom nu?

Nu så var det ingen AHL-målvakt utan det var Marty, han satte nya rekord och gjorde framför näsan på ROY.

Career win No. 692, career shutout No. 125 for Martin Brodeur (both NHL records) tonight against Patrick Roy's Colorado Avalanche. Sätter väl punkt där.

SKÅL för Marty.
Nykter much?
Varför bryr du dig om att svara en månads gamla inlägg?

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Den enkla förklaringen är att jag läste det först idag.
medu82
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av medu82 »

Kalliasson skrev:
medu82 skrev:
Kalliasson skrev:
Caveman skrev:
SirDIFalot skrev: Haha, herregud.

Jag tror alla som ser NHL kan enas om att Marty är slut. Vilken AHL-målvakt som helst skulle väl kunna nolla ett lag som får iväg 16 skott på en match. Kul för Marty dock, kan ju mycket väl ha varit hans sista NHL-match nu när Elliott är tillbaka.

Jag tror inte någon av oss kallar oss experter för övrigt. Bara kul att snacka NHL.
Vi få väl se om det var hans sista, S;t Louis har BARA bra saker att säga om honom, men du har väl skådat någon tveksam statistik nu igen bara för bevisa att han är slut. Du har ju svårt att analyserar matcher utan din stats, det är ett svaghetstecken, du är för ung att tjafsa både hockey & fotboll, du har ju knäppt upplevt någonting, du har din stats, frågar man dig att analysera en match på egen hand så verkar du helt vilsen.

En (junis) som försöker styra ett forum.

Ni vet ju ingenting om hockey, kolla bara på Marty; Devils & jag vi har vart ett gäng innan du ens visste vad stats var.

Han gjort det bra Marty något jävla fiasko har det inte varit tal om, men vad fan vet du DIFalot, du tror att det unga spelare som äger det NHL, han bajaren gabbe går det bra för honom nu?

Nu så var det ingen AHL-målvakt utan det var Marty, han satte nya rekord och gjorde framför näsan på ROY.

Career win No. 692, career shutout No. 125 for Martin Brodeur (both NHL records) tonight against Patrick Roy's Colorado Avalanche. Sätter väl punkt där.

SKÅL för Marty.
Nykter much?
Varför bryr du dig om att svara en månads gamla inlägg?

Den enkla förklaringen är att jag läste det först idag.
Och du kunde inte skitit i att svara på det?
Framförallt när som pulver säger att han dessutom gått i pension? :)

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Tycker det är ganska orelevant att Brodeur har gått i pension. Han är, och kommer förbli, ett hett samtalsämne fram till dödsbädden.
medu82

Re: NHL

Inlägg av medu82 »

Haha ett hett samtalsämne?
Nej men fortsätt du o leta reda på månader gamla inlägg eller kanske prova på några år gamla också? ;)

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

medu82 skrev:Haha ett hett samtalsämne?
Nej men fortsätt du o leta reda på månader gamla inlägg eller kanske prova på några år gamla också? ;)

Alltså, det jag menar är att det var kul att han lyfte tråden igen när man fick fakta kring hur bra det egentligen gått för Marty (pension), efter att Caveman fullständigt gått bananas för att någon hade synpunkter på Marty's uppenbara nedåtgående kapacitet. Självklart är han dock en legend, synd att han gick till St. Louis. Hade varit häftigare om han förblivit endast New Jersey trogen under sin karriär.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Roussel alltså... fulaste på länge.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Och där såg vi den största traden på vääääldigt många år äga rum.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Woow, vilken jävla trade. :)
Spela fult
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Kan vi få lite mer information vad det är för trade ni pratar om? Det här är ju värre än att bara skriva en EP-länk utan namn!
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Rojk skrev:Kan vi få lite mer information vad det är för trade ni pratar om? Det här är ju värre än att bara skriva en EP-länk utan namn!
Gissar på att det är denna de snackar om:

Jets Acquire Myers, Stafford, Armia, Lemieux & First Round Draft Choice From Sabres
Trade Kane, Bogosian, and Kasdorf to Buffalo in return
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Sen har Jhonas Enroth tradats till Dallas mot Lindbäck + 3e handsval men om Enroth vinner fyra slutspelsmatcher för Dallas blir det 3e valet ett andra val istället (conditional).
2014-04-07, vad hände?
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Trejden mellan Anaheim och Ottawa 2013 måste väl ändå vara större? :wink:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det blir hockey för hela slanten i helgen. Sabres hemma på lördag och Capitals hemma på söndag. Viktiga matcher kring strecket.

Tror lördagen blir rätt lugn med popcorn, kiss cams och sånt, men söndagsmatchen ser jag verkligen fram emot (dock inte plånboken..), senaste mötet small det på fint i närkamperna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Det blir hockey för hela slanten i helgen. Sabres hemma på lördag och Capitals hemma på söndag. Viktiga matcher kring strecket.

Tror lördagen blir rätt lugn med popcorn, kiss cams och sånt, men söndagsmatchen ser jag verkligen fram emot (dock inte plånboken..), senaste mötet small det på fint i närkamperna.
Går du på dom flesta matcherna nu?
Expert.
Skriv svar