Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Sedan får man hoppas Mackan kommer, men om inte....

...kan detta vara något?
http://www.eurosport.se/ishockey/johans ... tory.shtml
Vill minnas att han var på G för ett tag sedan.
Han börjar vara till åren och har väl sina bästa år bakom sig men bra spelare finns det inte allt för gott av. Inte till en rimlig slant i varje fall och jag tror inte han kostar så mycket. Skulle tro att han har tjänat ihop tillräckligt och ett par år i huvudstaden kan nog locka.
Andreas Johansson är alltid intressant, en lirare jag velat ha hit i flera år. Hoppas bara han kan gå för fullt...
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Trots ett stort DIFhjärta har Johan Garpenlöv beslutat sig att bli Modos nya huvudtränare.

Bara att säga Lycka till Garpen;)
Death Penalty

Inlägg av Death Penalty »

Djurgården värvar Stjärna från Danmark.

Det har varit lugnt för Djurgårdens del under silly season, med 20 spelare klara är laget nästan spikat inför kommande säsongen. Sportbladet kan dock avslöja att Djurgården har gjort klart med den offensiva backen André Signoretti. Signoretti som både har kanadensiskt och italienskt medborgarskap öste in poäng under gångna säsongen 10 + 21 och var en av lagets främsta poängplockare.

- Det känns naturligtvis jättekul att Signoretti valde att komma till Djurgården, vi har velat ha hit honom under en längre period men av olika anledningar har det inte blivit av säger Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt.

Signoretti själv är väldigt nöjd med att allting är klart så att han kan påbörja flytten till Stockholm.
- Det har tagit lite tid, det har det gjort, men jag har hela tiden velat spela i Elitserien som är en utav dom allra bästa ligorna i Europa. Sedan vet jag att Djurgården har en väldigt fin historia, även om de gått lite sämre dom sista åren.

Och på frågan vad Signoretti kommer att bidra med är svaret klart.
- Min styrka ligger i offensiven, men jag kommer smälla på om chansen uppstår.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Death Penalty skrev:Djurgården värvar Stjärna från Danmark.

Det har varit lugnt för Djurgårdens del under silly season, med 20 spelare klara är laget nästan spikat inför kommande säsongen. Sportbladet kan dock avslöja att Djurgården har gjort klart med den offensiva backen André Signoretti. Signoretti som både har kanadensiskt och italienskt medborgarskap öste in poäng under gångna säsongen 10 + 21 och var en av lagets främsta poängplockare.

- Det känns naturligtvis jättekul att Signoretti valde att komma till Djurgården, vi har velat ha hit honom under en längre period men av olika anledningar har det inte blivit av säger Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt.

Signoretti själv är väldigt nöjd med att allting är klart så att han kan påbörja flytten till Stockholm.
- Det har tagit lite tid, det har det gjort, men jag har hela tiden velat spela i Elitserien som är en utav dom allra bästa ligorna i Europa. Sedan vet jag att Djurgården har en väldigt fin historia, även om de gått lite sämre dom sista åren.

Ett skämt va?

För jag skulle ärligt talat inte vara förvånad om det stämde...
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Death Penalty skrev:Djurgården värvar Stjärna från Danmark.

Vem är du och vad vill du?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Men lugna er... Han är bara en pajas som försöker vara lite rolig. Vi kommer inte att värva någon dansk nolla.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Death Penalty skrev:

:lol:
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Ritterwand skrev:Josefson är defensivt duktig. Faktiskt väldigt duktig, jämförbar med Nicklas Bäckström vid samma ålder. I offensiven är han också extremt talangfull.. Jag skulle gärna se att man flyttade någon av våra veterancentrar till ytterposition för att ge Josefson istid som en av våra top 3 centrar. Att trycka ner talanger som honom i fjärdefemman är fullkomligt meningslöst. Samma sak med Krüger som har spelsinne och handleder som är lämpade för helt andra saker än spel i en fjärdefemma.
Linkan - Otto - M. Nilson
Tim Eriksson - Josefsson - Danielsson
Fimpen - Engqvist - Krüger
Calle G - M. Holmqvist - J. Ölvestad/Gabriel Landeskog
isolerad

Inlägg av isolerad »

DIFDIF skrev:Trots ett stort DIFhjärta har Johan Garpenlöv beslutat sig att bli Modos nya huvudtränare.

Bara att säga Lycka till Garpen;)
Var har du fått det ifrån? Kvällstidningarna säger att en Tjeck kommer bli ny huvudtränare i MODO.
i
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Signoretti till GC Küsnacht Lions, så ja, han var oseriös. Miloslav Horava tar över Modo, så ingen Garpen där inte.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Fyfan, vart riktigt skakis där ett tag. Signoretti? Det skulle iof inte förvåna mig ett dugg om det hade varit sant. Det känns som om en sådan värvning mycket väl kommer ske snart. Någon dansk, italienare, fransman eller norrman som producerat "okej" i deras respektive ligor.
100% DJURGÅRDSJ***L
Brutus

Inlägg av Brutus »

Ett mysterium att Robin Jonsson valde att krita på för Luleå! Vad är uppsidan med att spela och bo i Luleå?

Ska bli kul att se om man kan få hem Mathias Tjärnqvist, med Hardy tillbaka så kan det nog bli aktuellt.

Tänk en line med Ölvestad-Engqvist-Tjärnqvist. Inge kul för motståndarnas backar att möta den femman... men det ska ju inte va kul för motståndarna att komma till Hovet nästa år heller.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Brutus skrev:Ett mysterium att Robin Jonsson valde att krita på för Luleå! Vad är uppsidan med att spela och bo i Luleå?

Ska bli kul att se om man kan få hem Mathias Tjärnqvist, med Hardy tillbaka så kan det nog bli aktuellt.

Tänk en line med Ölvestad-Engqvist-Tjärnqvist. Inge kul för motståndarnas backar att möta den femman... men det ska ju inte va kul för motståndarna att komma till Hovet nästa år heller.
Tänk vilken talang i Engqvist vi skulle slösa bort om han skulle spela i en sån kedja.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Såg att Darren Haydar var intressant för ett flertal laget i Elitserien i Expressen. Där snackar vi en klasspelare av rang. Får vi Linkan att stanna, plus Mackan och Haydar ser det mycket bra ut. Anger kan skickas till Schweiz eller något liknande.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10985
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Honken

Inlägg av Honken »

Garpenlöv som tränare i modo var tydligen klart men när VD och sportchef sparkades så blev
Horava tränare, bara rykten.

modos supporterförening har bytt namn till Lumberjacks, ett internationellt och häftigt namn.
Deras första bortamatch är mot Djurgården den 26/9 invasion planeras.
http://www.modohockey.se/nyheter.cfm?Nyhet=4184
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Låst