Morten Ask!jsson skrev:Mr. X?A23 skrev:Så kommer det ju in en norrbagge.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
ESPEN!?jsson skrev:Mr. X?A23 skrev:Så kommer det ju in en norrbagge.

In med Espen!!!Dusinator skrev:ESPEN!?jsson skrev:Mr. X?A23 skrev:Så kommer det ju in en norrbagge.
Tror han menade högmoBengan08 skrev:In med Espen!!!Dusinator skrev:ESPEN!?jsson skrev:Mr. X?A23 skrev:Så kommer det ju in en norrbagge.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Förvisso är det lätt att kalla den backsidan bra såhär i efterhand men inför säsongen hade inte Englund riktigt slagit igenom utan hade väl snittat runt 12 minuter. Norell kan man väl inte säga hade fått något genombrott direkt.Örnen skrev:Officiellt med Lagesson nu.
Högström, Bernhardt, Urbom, Falk, Fagerudd, Nilsson, Lagesson, Pettersson.
Och många kritisterade DIF för svag backsida inför 15/16 när man utöver Högström hade Hultström, Holm, Norell, Englund etc...
Skillnaden är Hultström och Holm. Holm hade varit sjätteback sett till istid säsongen innan.
Fagerudd verkar ju faktiskt gjort en riktigt bra andra halva av årets säsong i Finland. Tom Nilsson ser jag som lite sämre än Varakas. Å andra sidan borde väl han rimligtvis ha lite utveckling kvar. Varakas tycker jag också var ganska dålig under perioder i år. Bernhardt tycker jag är riktigt fin, behöver dock speltid för att utvecklas och Nyman har ju inte gjort sig känd för att ge unga offensiva backar chansen direkt. Däremot får backar med defensiva spelarprofiler som kastar iväg puck efter puck hur mycket speltid som helst.
Lagesson både hör och läser jag mycket gott om.
Men visst saknas det en duktig tvåvägsback som kan driva pucken framåt. Förhoppningsvis kan Fagerudd vara den spelaren.
Ser man mot den backsida som startade i år:
Varakas - Kousa
Urbom - Emil J
Press - Falk
AOM
Mot
Högström - Nilsson
Urbom - Fagerudd
Bernhardt - Lagesson
Nilsson
Hade man satt dessa två mot varandra med det man visste inför båda säsongerna så undrar jag om jag inte hade valt årets uppställning. Jag trodde att Emil skulle vara bra men inte så bra som han faktiskt var.
Men visst. Gör Fagerudd en Kousa och Lagesson/Pettersson ser ut som skit plus noll utveckling på Bernhardt så ser det ju ganska mörkt ut. En dålig start kan nog få det att svaja rejält i år också.
Född till sportchef.
Bra inlägg. Varit inne på det själv också i tidigare inlägg. Sen hade jag väl gärna sett att man satsade mer på en riktigt bra tvåvägsback med offensiv uppsida för två av dessa backar. Men antar att inte stålarna fanns riktigt. En sådan back är snordyr.android skrev:Förvisso är det lätt att kalla den backsidan bra såhär i efterhand men inför säsongen hade inte Englund riktigt slagit igenom utan hade väl snittat runt 12 minuter. Norell kan man väl inte säga hade fått något genombrott direkt.Örnen skrev:Officiellt med Lagesson nu.
Högström, Bernhardt, Urbom, Falk, Fagerudd, Nilsson, Lagesson, Pettersson.
Och många kritisterade DIF för svag backsida inför 15/16 när man utöver Högström hade Hultström, Holm, Norell, Englund etc...
Skillnaden är Hultström och Holm. Holm hade varit sjätteback sett till istid säsongen innan.
Fagerudd verkar ju faktiskt gjort en riktigt bra andra halva av årets säsong i Finland. Tom Nilsson ser jag som lite sämre än Varakas. Å andra sidan borde väl han rimligtvis ha lite utveckling kvar. Varakas tycker jag också var ganska dålig under perioder i år. Bernhardt tycker jag är riktigt fin, behöver dock speltid för att utvecklas och Nyman har ju inte gjort sig känd för att ge unga offensiva backar chansen direkt. Däremot får backar med defensiva spelarprofiler som kastar iväg puck efter puck hur mycket speltid som helst.
Lagesson både hör och läser jag mycket gott om.
Men visst saknas det en duktig tvåvägsback som kan driva pucken framåt. Förhoppningsvis kan Fagerudd vara den spelaren.
Ser man mot den backsida som startade i år:
Varakas - Kousa
Urbom - Emil J
Press - Falk
AOM
Mot
Högström - Nilsson
Urbom - Fagerudd
Bernhardt - Lagesson
Nilsson
Hade man satt dessa två mot varandra med det man visste inför båda säsongerna så undrar jag om jag inte hade valt årets uppställning. Jag trodde att Emil skulle vara bra men inte så bra som han faktiskt var.
Men visst. Gör Fagerudd en Kousa och Lagesson/Pettersson ser ut som skit plus noll utveckling på Bernhardt så ser det ju ganska mörkt ut. En dålig start kan nog få det att svaja rejält i år också.
Men om man jämför dina backpar så är första backparet bättre och andra sämre. Tredje är nog aningen bättre också.
Dessutom bra åldrar på backarna där många kan ta stora steg och ge mycket för lite stålar. Sen kan man inte räkna med det på alla såklart.
Bernhardt om han får spela en del pp och snitta åtminstone dryga 15 minuter så borde han hamna runt 20 pinnar. Lite baserat på produktionen förra säsongen. Liten sample-size att räkna på dock. Men jag vill att han får rikligt med speltid denna säsong.
Är vi skadefria på backsidan så kännns det som Falk ska sitta på läktaren och Pettersson(som jag tror du menade som sjundeback) är sjundeback.
Känns dock som att det aldrig blir ordning i rullorna. Det är svängdörrar in/ut och den berömda "kontinuiteten" vägrar att infinna sig.
Tappar man spelare som Emil, Holm, AOM mfl (oavsett orsak eftersom summan är det väsentliga) blir det fan knepigt att bygga en stabil grund och toppa med lite spets.
Tappar man spelare som Emil, Holm, AOM mfl (oavsett orsak eftersom summan är det väsentliga) blir det fan knepigt att bygga en stabil grund och toppa med lite spets.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Norsk artikel om Thoresens svåra val. https://www.nrk.no/sport/thoresen-om-de ... 1.13507633
Varg skrev:Norsk artikel om Thoresens svåra val. https://www.nrk.no/sport/thoresen-om-de ... 1.13507633

Hade ju varit en våt dröm att ha Thoresen i laguppställningen igen. Dock tror jag chansen är extremt liten...
Översättning ja tack! Kommer dock aldrig spela med dif igen.Varg skrev:Norsk artikel om Thoresens svåra val. https://www.nrk.no/sport/thoresen-om-de ... 1.13507633
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Snabbt sammanfattat: Han känner att han är för bra för Norge och därför känner han sig inte riktigt klar utomlands. Men han längtar samtidigt hem. Därför står han inför ett svårt val när det gäller vart han ska spela nästa säsong.Morwin skrev:Översättning ja tack! Kommer dock aldrig spela med dif igen.Varg skrev:Norsk artikel om Thoresens svåra val. https://www.nrk.no/sport/thoresen-om-de ... 1.13507633
Sent from my iPhone using Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Hoppas på vad? Att han går till Skellefteå?
https://translate.google.se/translate?s ... edit-text=Morwin skrev:Översättning ja tack! Kommer dock aldrig spela med dif igen.Varg skrev:Norsk artikel om Thoresens svåra val. https://www.nrk.no/sport/thoresen-om-de ... 1.13507633
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB