Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Fricke »

SirDIFalot skrev:Jag tycker vi MÅSTE chansa med några offensiva kort från AHL. Den europeiska marknaden är helt enkelt för tunn rent offensivt. Finns knappt något intressant. Backsidan går enkelt att fylla med svenskar dock.
Tips: varva Svenska centrar med AHL-vingar.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:Hatar när alla rykten bara försvinner som nu nån dag. Känns så tomt! :(
Det är då det händer saker inom DIF!
När det är helt tyst så vet man att snart kommer Challe med någon riktigt fin värvning!
KennyF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av KennyF »

Axel_K skrev:
ciirree skrev:Hatar när alla rykten bara försvinner som nu nån dag. Känns så tomt! :(
När det är helt tyst så vet man att snart kommer Challe med någon riktigt fin värvning!
Är smootherman körd?
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

KennyF skrev:
Axel_K skrev:
Är smootherman körd?
Japp. Han skrev på för ett Finskt lag för nån vecka sedan drygt.

Edit: Pelicans
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:Folk ögnar på Skellefteå och deras succé. Ja, men se deras backuppställning då? Nästan enbart unga backar från egna juniorlaget med en-två spetsbackar.
Folk och folk?

Är väl mest jag som tjatat om det senaste tiden. Har egentligen inget vettigt alls att tillföra denna tråd.

Min enda förhoppning är att vi värnar om den unga och ytterst lovande backsidan vi har. Förutom att hålla ned lönerna, vilket vi måste och gör det med en "juniorsatsning", så tror jag det räcker med två kvalitetsbackar till nästa år. (Ahnelöv och Urbom lr se tidigare inlägg).
Ut med Löfqvist och Lidström

Då kan vi lägga krutet på offensiven, vi behöver en ledande kedja då vi står helt utan en i dagsläget.

Saik kommer hålla kvar sin "dynasti" så länge Möller, Lidström, Bell....mär? och Eriksson stannar kvar. När de lämnar så blir de mänskliga igen.
Men jag avundas deras organisation. Inte för intet att de får behålla alla stjärnor år efter år. Det är inte bara Ske-kraft och kommundoping som är orsaken till det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Yes.

SAIK har kunnat bygga en grundstomme i det tysta, jobbat fram ett hårt arbetande lag och kavlat fram en ordentlig vinnarkultur. Mycket likt Djurgården har varit förut, och mycket likt den tiden vi går emot nu.

Dessa kommande 2 år kommer vara extremt viktiga år för Djurgårdens framtid. Vi kommer behöva överleva första året, överleva andra året och helst - på något sätt - lyckas göra allting lite i skymundan.

Få fram nya storspelare som kan bära epitetet järnkamin med stolthet, som kan växa med uppgifterna och framförallt spelare som kan lära upp andra, nya spelare. Det är nu det nya Djurgården ska byggas. Jag är extremt spänd för att se vad som ska hända. Vilka som ska ta steget, och bli DIF - på riktigt - in i framtiden. Det är det mest intressanta med SHL 14/15 för mig.

Därför tycker jag egentligen värvningar spelar mindre roll. Vill ha så mycket som möjligt av truppen som gick upp kvar - vilket realistiskt sett blir typ 10-12 spelare - och sen fyller man på med en stark förstakedja, två-tre backar som kan läxa upp de yngre och visa hur allt ska göras, en rutinerad keeper i mål och helst ytterligare en stark center (utöver han som ska gå in i förstakedjan). Vi ska vara jobbiga att möta, kaxigare än någon annan och vi ska främst inte bjuda på en enda jävla centimeter.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

förevigtdjurgården skrev:Yes.

SAIK har kunnat bygga en grundstomme i det tysta, jobbat fram ett hårt arbetande lag och kavlat fram en ordentlig vinnarkultur. Mycket likt Djurgården har varit förut, och mycket likt den tiden vi går emot nu.

Dessa kommande 2 år kommer vara extremt viktiga år för Djurgårdens framtid. Vi kommer behöva överleva första året, överleva andra året och helst - på något sätt - lyckas göra allting lite i skymundan.

Få fram nya storspelare som kan bära epitetet järnkamin med stolthet, som kan växa med uppgifterna och framförallt spelare som kan lära upp andra, nya spelare. Det är nu det nya Djurgården ska byggas. Jag är extremt spänd för att se vad som ska hända. Vilka som ska ta steget, och bli DIF - på riktigt - in i framtiden. Det är det mest intressanta med SHL 14/15 för mig.

Därför tycker jag egentligen värvningar spelar mindre roll. Vill ha så mycket som möjligt av truppen som gick upp kvar - vilket realistiskt sett blir typ 10-12 spelare - och sen fyller man på med en stark förstakedja, två-tre backar som kan läxa upp de yngre och visa hur allt ska göras, en rutinerad keeper i mål och helst ytterligare en stark center (utöver han som ska gå in i förstakedjan). Vi ska vara jobbiga att möta, kaxigare än någon annan och vi ska främst inte bjuda på en enda jävla centimeter.
Helt rätt! Samtidigt som vi hoppas på att Stockholmsstad ska få upp ögonen för Stockholmshockeyn och ge oss möjligheterna att bedriva både den dagliga verksamheten och våra matcher i lokaler som motsvarar SHL-mässig klass. Hoppas verkligen att det kommer hända inom en snar framtid även fastän jag är oerhört tveksam. Det är verkligen pinsamt hur situationen ser ut idag.. Och jag har verkligen tröttnat på alla lovord från politiker som inte gör ett piss åt saken!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
ciirree

Inlägg av ciirree »

Håller med om att vi ska behålla en stor del av laget.
Jag tror det kan vara de bästa i ett läge där våran budget är skit, då våran relistiska målsättning är att bara slippa kval nästa år.

Tellqvist
Mattsson

Högström
Nisse
Norell
Holm
Englund
NY (Ahnelöv tack)
NY (Urbom tack)
Juniorplats (Ahnelöv, Ollas Mattsson)

Forwards har jag ingen aning om vilka jag vill behålla än. Men en helt ny förstakedja hade varit prio 1 om jag fick bestämma.
Hank-Honken-Ahlen är nog gjuten och fortsatt klar för spel.
Spontant känner jag iaf att Krüger, Sundberg och Kalin borde lånas ut.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

"Enligt en kompis till en kompis" så ska Challe ha hört sig för med finnen Michael Keränen. Center som snittade 1p/match i finska ligan i år.

Fan, jag vill bara ha hem Ante.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Enbom skrev:"Enligt en kompis till en kompis" så ska Challe ha hört sig för med finnen Michael Keränen. Center som snittade 1p/match i finska ligan i år.

Han känns ju sannerligen intressant. Kan ju möjligtvis vara Jocke E's tips.
Ibland kan ju faktiskt dessa "kompis till en kompis" stämma och denna killen är i bra ålder med, ryktas dessutom bort från Ilves :)
jetz

Inlägg av jetz »

En Toni Rajala från HV hade inte varit fel. Snabb och skicklig med puck.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16035

Andreas Thuresson utvecklats mycket denna säsong. Stor och kraftfull forward.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4024

Inget agg nu men man får inte glömma att Daniel Larsson inte är en Ajkare i botten utan har faktiskt spelat i Djurgården. En bra målvakt som glöms bort pga aiks dåliga försvar. Om inte tellan värvas är detta en god kandidat!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1284
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

ciirree skrev:
Enbom skrev:"Enligt en kompis till en kompis" så ska Challe ha hört sig för med finnen Michael Keränen. Center som snittade 1p/match i finska ligan i år.

Han känns ju sannerligen intressant. Kan ju möjligtvis vara Jocke E's tips.
Ibland kan ju faktiskt dessa "kompis till en kompis" stämma och denna killen är i bra ålder med, ryktas dessutom bort från Ilves :)
Det jag fick höra också. Han ryktas bort från sin nuvarande klubb och är dessutom född i Stockholm (men inte delat medborgarskap? Förstår inte riktigt varför).
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

BOMBOM BOUCHARD

Självfallet skall vi värna om våra unga backar.

Har inte heller sett någon skriva en rad om att det är dessa man vill se ersättas utan snarast lyft upp att det är våra "nuvarande bärande" backar som kanske inte räcker till i SHL.

Hur många av dessa vågar du chansa med så att inte våra unga backar blir helt utlämnade till sitt öde?

Jag menar att dessa unga backa måste få rätt spelare omkring sig så att de kan "se och lära" utan att få för mycket press på sig själva.

Räcker det med två backar in för att detta skall kunna uppnås?

Själv är jag tveksam, möjligtvis om Arnesson blir kvar annars inte.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Michael Keränen ser intressant ut
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Herregud vad allt är tråkigt nu.... när är det dax för nedsläpp i SHL igen? :(

f.ö. tror jag på en rejäl budget-trupp i år, vi har dåligt med stålar, vi ger ajk 7m osv osv... hoppas vi slipper slåss om nedflyttning bara så är jag nöjd, allt annat är bonus!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst