Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rix

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Rix »

Hoppas fan vi tar varenda jävla öre tillbaka. Så trött på att bondlagen ska få alla möjliga pengar från staten och kommunen medans vi i Stockholm har högst hyra på arenor och får dessutom betala larvigt stora pengar till polisen för att vi är ett aktiebolag.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Haha! Örebro torsk idag igen nu har de tre raka torsk mot bottenlag och ska spela om jag räknade rätt 9 svåra matcher på raken! Örebro som jag såg som det bästa laget innan säsongen ligger 3 pinnar efter oss och kan faktiskt vara avsågade efter dessa 9 matcher som jag nämnde!
Så inte bara vi som har det skit(även fast nu börjar man kunna kolla uppåt). Vet inte om det var bra eller dåligt om ssk torksa. Karlskoga och leksand har gjort ett litet miniryck nu så de blir svåra att ta men tredjeplatsen är verkligen inom räckhåll!!!
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

blev glatt överaskad av kalus efter matchen, riktigt bra insats, kanske inte med puck men press spelet och bara det att ligga där och störa
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tack Almtuna och Bofors.
Expert.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

mb81 skrev:Haha! Örebro torsk idag igen nu har de tre raka torsk mot bottenlag och ska spela om jag räknade rätt 9 svåra matcher på raken! Örebro som jag såg som det bästa laget innan säsongen ligger 3 pinnar efter oss och kan faktiskt vara avsågade efter dessa 9 matcher som jag nämnde!
Så inte bara vi som har det skit(även fast nu börjar man kunna kolla uppåt). Vet inte om det var bra eller dåligt om ssk torksa. Karlskoga och leksand har gjort ett litet miniryck nu så de blir svåra att ta men tredjeplatsen är verkligen inom räckhåll!!!
Nä, Örebro är inte avsågade efter de nio matcherna. Och vi är inte i elitserien förrän efter den sista matchen i kvalserien. Det går alltså inte att slappna av förrän efter den absolut sista matchen för säsongen.
Avgå DJ Yes!
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Fan 7 poäng upp nu bara! Nu är det bara fortsätta så är vi snart där.

Frågan är om man vill att lockouten ska ta slut eller inte. I kampen om tredje platsen skulle det antagligen gynna oss men skulle vi nå kvalserien kan det nog vara en fördel om lockouten pågår hela säsongen. Framförallt om det beslutet tas efter den 31 januari så ES lagen inte kan plocka in
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Glory1 skrev:Framförallt om det beslutet tas efter den 31 januari så ES lagen inte kan plocka in
Transferfönstret stänger 15 februari nu istället. Framflyttat med andra ord.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:
Glory1 skrev:Framförallt om det beslutet tas efter den 31 januari så ES lagen inte kan plocka in
Till nästa säsong. (Har jag för mig?)
Expert.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Mattias_87 skrev:
Stämmer inte, det är hittills bara ett förslag så transferfönstret stänger som vanligt den 31 januari.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Mattias_87 skrev:
Tror det stämmer i typ alla europeiska ligor förutom svenska.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stadion skrev:
Mattias_87 skrev:
Stämmer inte, det är hittills bara ett förslag så transferfönstret stänger som vanligt den 31 januari.
Japp.

Läste det senast imorse i någon nätblaska. Personligen tror jag dock att ifall ett beslut inte kommit om NHL-säsongen innan 31:a januari så kommer transferdeadlinen i Elitserien flyttas fram... kan bara tänka mig hur pass orättvist behandlade ES-klubbarna i botten kommer känna sig annars.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mindrocker skrev:
mb81 skrev:Haha! Örebro torsk idag igen nu har de tre raka torsk mot bottenlag och ska spela om jag räknade rätt 9 svåra matcher på raken! Örebro som jag såg som det bästa laget innan säsongen ligger 3 pinnar efter oss och kan faktiskt vara avsågade efter dessa 9 matcher som jag nämnde!
Nä, Örebro är inte avsågade efter de nio matcherna. Och vi är inte i elitserien förrän efter den sista matchen i kvalserien. Det går alltså inte att slappna av förrän efter den absolut sista matchen för säsongen.
Läs vad jag skriver! Kan vara avsågade! Inte är avsågade! Skriver inte heller någonstans om att vi skulle gå till elitserien vilket är sjukt långt borta fortfarande!
Kul bara att det inte är vi som är den största fiaskon i allsvenskan hittils! Örebro var lika stora favoriter innan enligt oddssättarna!
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Grymt skön seger mot Oskarshamn i kväll, men det är ju inte utan att man börjar undra lite vad FAAAN det är som händer i Örebro egentligen? Förvisso en del skador på nyckelspelare, men att man inom loppet av en vecka skulle förlora mot lag som Asplöven, Tingsryd och Almtuna (varav två av dessa på hemmaplan!) är minst sagt anmärkningsvärt...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Hur många säsonger irad är det som vi varit patetiskt dåliga i inledningen av säsongen, men spelat fantastisk hockey runt jul?
Känns som det varit så varje säsong typ.
Losing all hope was freedom.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Raus skrev:Hur många säsonger irad är det som vi varit patetiskt dåliga i inledningen av säsongen, men spelat fantastisk hockey runt jul?
Känns som det varit så varje säsong typ.
Håller med. Känns typiskt DIF att starta rätt halvdant och sedan vara riktigt bra efter jul och nyår.
Avgå Jocke.
Skriv svar