Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Tacka av mängden och hylla extra de som var med och tog upp oss.
It's easier to be an asshole to words than to people
Silly Season 2026/27
Inte mycket att säga, alla som lämnar är rätt skönt att vi blir av med förrutom LaLeggia.. men då han lägger ner karriären känns det ändå OK och inget man kan gråta mycket över.
Bra jobbat, tack för era insatser och in med nytt BRA folk!
Bra jobbat, tack för era insatser och in med nytt BRA folk!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Har lagt bud på Filip, samt klart med Salo från Malmö.wardo skrev: ↑2026-03-25 10:01:32Örebro lär betala mycket för honom men man undrar ju om han verkligen vill utsätta sig för att riskera att spela kval igen.Osten östlund skrev: ↑2026-03-25 09:23:19Örebro har med nämnts. En nykomling kommer med lasta, ( ser vad Hellberg betydde för oss ).
Vart får dom pengarna ifrån. Vem vill titta på Örebro?
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Fan grabbar, jag tror ni grävt fram svaret till varför man inte tackar av Rensfeldt! Han får förlängt och kommer ta alla viktiga teckningar. Sen byter han direkt med Viggomb81 skrev: ↑2026-03-25 13:54:55Menar inte att tekningar inte har betydelse. Viktigast i special teams.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-03-25 13:34:43Jag tycker de är viktiga.mb81 skrev: ↑2026-03-25 13:09:28Så stor betydelse har inte tekningar.Disciplinnämnden skrev: ↑2026-03-25 11:53:05 Är Viggo tillräckligt bra tekare för att vara 1:a center ifrån start kommande säsong? Tappar vi Kruger (kroppen hans måste vara sliten och inte första säsongen som vi mer eller mindre tappar honom helt i slutet av säsongen) så måste vi ha in en till riktig klass-center utöver Vejdemo om han nu är klar. Annars går vi ju bara på fyra.
Helt klart att Viggo var den bästa vi hade sedan efter JVM och när Kryckan och JJ haft frånvaro. Självklart att han kan/kommer göra ytterligare framsteg men kan ju bli det klassiska 2:a året när det blir mer fokus från motståndare och att det matchas hårdare för att ha rätt folk "som punktar" när Viggo spelar.
Några exempel:
- PP, en tekningsförlust gör att försvarande lag ofta kan chippa ut och det går iväg ca 30 s (eller mer) av ditt PP.
- i avgörande lägen, med lite kvar av matchen, stor skillnad att få börja med puck eller jaga.
- sedan allmänt, att börja med pucken är ju en klar fördel och bygger självförtroende och momentum
- vid hemmamatcher på Hovet, att då starta matchen med puck, dumpa en lös puck mot sarghörnen och sedan jaga livet ur deras backar som ska hämta....omvänt vid förlust att ett kontrollerat Växjö vinner och kör en back-back , byter sida och kommer kontrollerat in i vår zon.
Tillbaka till Silly.
Kloka tack och hej då.
Nu fick man det troliga svaret till LaLeggias loja attityd i intervjuer. Han slutar helt enkelt. Jag trodde han var klar för annan klubb och att han därför aldrig riktigt flörtade med oss fans.
Kylington blev aldrig den där dominanten som en hel del på forumet trodde han skulle bli.
Övriga helt självklara tycker jag.
Men det övervärderas rätt mycket. Händemark som typ tekar bäst och mest ligger ungefär +4 i tek/match. Kryckan som är en erkänt bra tekare på typ +2 i tek/match. Såklart bra att få puck men ganska liten skillnad på en bra och mindre bra tekare också.
Silly Season 2026/27
Bemström är väl också ett frågetecken.mb81 skrev: ↑2026-03-25 14:08:01Wilmer Skoog, Drott och Nord är väl ändå frågetecken?GabE skrev: ↑2026-03-25 13:57:04 Läget Just nu, sett till rykten och så vidare
Målvakter
Magnus Hellberg
Daniel Marmenlind
Hugo Hävelid - ska utlånas
Backar
Hugo Blixt
Philip Holm
Gustav Lindström
Jesper Pettersson
Colby Sissons
Erik Gustafsson
Lucas Carlsson
Fred Nord
Forwards
Viggo Björck
David Blomgren
Albin Grewe
Charles Hudon
Jacob Josefson
Mathias Emilio Pettersen
Håvard Østrem Salsten
Joe Snively
Noel Gunler
Emil Bemström
Lucas Vejdemo
Wilmer Skoog
Arvid Drott
Marcus Nordmark
Frågetecken (?):
Ludvig Rensfeldt
Arvid Costmar
Marcus Kruger
Victor Eklund
Linus Klasen
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Föga förvånande avslut med spelare såklart.
Det mest förvånande är väl att Joey LaLeggia lägger av.
Lite trist kan jag tycka då det känns som att han fortfarande har mycket kvar att ge och en spelare som varit rolig att titta på i SHL de senaste fem åren. Alltid en fröjd att se hans offensiva kvaliteter och en stor stor anledning till att vi tagit de poängen vi har den här säsongen.
Solem: Var väl klart redan innan att han inte skulle bli långvarig och har varit ganska osynlig under sin korta tid hos oss.
Pulli: Känns som att han aldrig hittade in i SHL-tempot och fick det aldrig att stämma av olika anledningar. Hamnade än mer i skymundan allt eftersom vi stärkte backsidan och Blixt fick mer speltid.
Palve: Insamlingens spelare, kom in helt ok de första matcherna men efter JVM så kändes det som att Palve inte orkade svara upp och mot hårdare konkurrens och skador och hamnade mer och mer utanför laget.
Kylington: Har blandat och gett, högt och lågt. In och ut ur laget pga av olika orsaker. Har inte känts som att inställningen funnits där när det inte funkat. Har inte fått ihop helheten till vad som förväntades.
Men stort tack för att ni varit med och fått mig att känna både hopp och förtvivlan. Hyll och beundran till er alla!
Vad händer då med de som inte blev avtackade?
Detta är spekulationer såklart, men sånt är ju kul
En teori jag har är att de som varit med och spelat upp oss i SHL kanske får en egen typ av avtackning framöver med
Klasen, Ludde, Krüger, kanske även Brodda och då kanske Costmar får va med på ett hörn, vem vet.
En annan teori är att det finns det finns tankar på att behålla framförallt Ludde i organisationen på ett eller annat sätt OM han väljer att lägga av.
Samma sak gäller Krüger OM han väljer att lägga av. Vill han spela vidare så spelar han såklart nästa säsong.
Klasen då? Mmm KAN det var så att en skadefri och försäsongstränad Klasen, faktiskt har en säsong till i sig? Kan det vara så att Klasen får ett typ av Try-out-”kontrakt” på försäsongen? Någonting säger mig att Linus Klasen inte är redo att ge upp karriären.
Costmar: Uttalad Djurgårdare, kan säker tänka sig att spela billigt för oss. Skador kommer uppstå. Det kommer ett JVM där vi kommer bli av med 2-4? spelare under en månad.
Får Costmar ett nytt jättebilligt 1-årskontrakt där vi lånar ut honom till HA med möjlighet att plocka tillbaka honom vid skador och JVM?
Spekulation som sagt, det är ju ändå Silly…….
Det mest förvånande är väl att Joey LaLeggia lägger av.
Lite trist kan jag tycka då det känns som att han fortfarande har mycket kvar att ge och en spelare som varit rolig att titta på i SHL de senaste fem åren. Alltid en fröjd att se hans offensiva kvaliteter och en stor stor anledning till att vi tagit de poängen vi har den här säsongen.
Solem: Var väl klart redan innan att han inte skulle bli långvarig och har varit ganska osynlig under sin korta tid hos oss.
Pulli: Känns som att han aldrig hittade in i SHL-tempot och fick det aldrig att stämma av olika anledningar. Hamnade än mer i skymundan allt eftersom vi stärkte backsidan och Blixt fick mer speltid.
Palve: Insamlingens spelare, kom in helt ok de första matcherna men efter JVM så kändes det som att Palve inte orkade svara upp och mot hårdare konkurrens och skador och hamnade mer och mer utanför laget.
Kylington: Har blandat och gett, högt och lågt. In och ut ur laget pga av olika orsaker. Har inte känts som att inställningen funnits där när det inte funkat. Har inte fått ihop helheten till vad som förväntades.
Men stort tack för att ni varit med och fått mig att känna både hopp och förtvivlan. Hyll och beundran till er alla!
Vad händer då med de som inte blev avtackade?
Detta är spekulationer såklart, men sånt är ju kul
En teori jag har är att de som varit med och spelat upp oss i SHL kanske får en egen typ av avtackning framöver med
Klasen, Ludde, Krüger, kanske även Brodda och då kanske Costmar får va med på ett hörn, vem vet.
En annan teori är att det finns det finns tankar på att behålla framförallt Ludde i organisationen på ett eller annat sätt OM han väljer att lägga av.
Samma sak gäller Krüger OM han väljer att lägga av. Vill han spela vidare så spelar han såklart nästa säsong.
Klasen då? Mmm KAN det var så att en skadefri och försäsongstränad Klasen, faktiskt har en säsong till i sig? Kan det vara så att Klasen får ett typ av Try-out-”kontrakt” på försäsongen? Någonting säger mig att Linus Klasen inte är redo att ge upp karriären.
Costmar: Uttalad Djurgårdare, kan säker tänka sig att spela billigt för oss. Skador kommer uppstå. Det kommer ett JVM där vi kommer bli av med 2-4? spelare under en månad.
Får Costmar ett nytt jättebilligt 1-årskontrakt där vi lånar ut honom till HA med möjlighet att plocka tillbaka honom vid skador och JVM?
Spekulation som sagt, det är ju ändå Silly…….
Senast redigerad av Knickedick den 2026-03-25 16:49:33, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2026/27
Synd att Kylington hade sånna skadeproblem och aldrig kom in i det. Har nog otrolig höjd om han får ordning på saker. Rädd att han går till en konkurrent och gör succé nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2026/27
Kylington, synd men nödvändigt, blev en flopp.
Givetvis ska ludde avtackas, tar emot, men tyvärr tar det slut nu. Samma med kruger och klasen. Costmar är det bara att skicka, ser ingen som helst uppsida där trots hans ålder.
Givetvis ska ludde avtackas, tar emot, men tyvärr tar det slut nu. Samma med kruger och klasen. Costmar är det bara att skicka, ser ingen som helst uppsida där trots hans ålder.