SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Isabo »

Jag hoppas på att vi undviker de två sista platserna. Sen får det gärna gå riktigt bra men jag är realist och det viktigaste för mig är att vi säkrar kontraktet utan ett tungt kvalspel, kanske mot gnaget... :? Och då blir det ju isf per automatik slutspel oavsett om det är playoff (eller vad heter det där mellan lag 7-10?) eller kvart.
För hur skönt det än var den 7 april när vi spöade Västerås på Hovet och säkrade andraplatsen i Kvalserien så var det några fruktansvärda, kvalfyllda veckor då man stundtals inte kunde tänka på annat än hur det skulle gå. Och det skulle vara trevligt om man slapp den värsta nervbryten och istället fick spela slutspelsmatcher som inte involverar degradering...
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Är det nån som vet vilken match som blir Järnkaminernas dag i år? Tänkte boka flyg och plåtar, brukar väl vara mellandagarna?
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev:Är det nån som vet vilken match som blir Järnkaminernas dag i år? Tänkte boka flyg och plåtar, brukar väl vara mellandagarna?
Alltid första matchen efter nyår.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

4 januari eller nåt. Men globenmatcherna i mellandagarna lär bli rätt feta de också.

Inlägg av #10 »

Tack boys. Ska man åka på dom 2 matcherna i mellandagarna på globen eller dom 2 (inkl järnkaminernas) just efter nyår på hovet, vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Oj vilka matcher du bör gå på kan jag inte svara på. Det kommer bli riktigt fet stämning på alla de matcherna. Vad föredrar du, ett kokande Hovet eller Globen? Jag gillar båda därför har jag säsongskort. Jag ser just nu mer fram emot Globen eftersom det var ett tag sedan jag såg Djurgården spela där och jag längtar till dom matcherna allra mest just nu.
Avskaffa tre mot tre.

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev:Oj vilka matcher du bör gå på kan jag inte svara på. Det kommer bli riktigt fet stämning på alla de matcherna. Vad föredrar du, ett kokande Hovet eller Globen? Jag gillar båda därför har jag säsongskort. Jag ser just nu mer fram emot Globen eftersom det var ett tag sedan jag såg Djurgården spela där och jag längtar till dom matcherna allra mest just nu.
Ett angenämt problem med andra ord :lol:
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jepe »

2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Daniel Mannberg.
Spela fult
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hoppas innerligt att vi väljer en annan väg än Luleå om någon av våra spelare begår ett våldsbrott.

Vill helt enkelt inte ha den typen av spelare kopplade till vår klubb.

Kan för övrigt inte heller förstå hur ett våldsbrott kan vara ett "misstag".
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

#10 skrev:Tack boys. Ska man åka på dom 2 matcherna i mellandagarna på globen eller dom 2 (inkl järnkaminernas) just efter nyår på hovet, vad tycker ni?
Åk den 11:e december på Djurgården - Växjö, en riktigt osexig match i serielunken som knappast lockar någon. Det är då vi behöver nytt, taggat blod utifrån som kommer in och har samlat luft i lungorna i flera månaderna för att sjunga sönder den våta filt som ligger tung över serielunken. Det bidrar till ett ännu bättre drag till julmatcherna ifall vi hållit lågan uppe under säsongen.

Sen kan du samla släkt och vänner framför tv:n i mellandagarna och efter nyår och bara njuta av stämningen du bidragit till, med Karl-Bertil Jonssons saliga åminnelse färskt i bakhuvudet:
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar.

Väl mött!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Kall-El skrev:Hoppas innerligt att vi väljer en annan väg än Luleå om någon av våra spelare begår ett våldsbrott.

Vill helt enkelt inte ha den typen av spelare kopplade till vår klubb.

Kan för övrigt inte heller förstå hur ett våldsbrott kan vara ett "misstag".
Var drar vi gränsen. Rattfylla är väl ok va?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Helt sjukt att Luleå inte bryter kontraktet, alternativt ger Mannberg en lång avstängning internt. Luleå formulerar sig på hemsidan på ett "fint sätt", men i praktiken skriver dom "Mannberg gjorde fel, vi bryr oss inte".

Det är en sak om det uppstår ett gräl där några slag utdelas, men att sitta på någon och mata slag mot ansiktet, då är man sjuk i huvudet. Hoppas han får igen på isen. Någon bjässe får gärna tackla sönder trynet på honom.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Hade mer eller mindre skrivit klart mitt svar innan någon moderator rensade ut mindre genomtänkta kommentarer, men jag utvecklar mig för den som tappar hakan över mitt sätt att se på saken.

Man ska inte kunna misshandla en försvarslös person, få lite dagsböter och sedan återgå till livet som hockeyspelare (med allt ansvar som det medför, som förebild för många unga) som om inget har hänt. Det är ett rent av pinsamt straff, både från det svenska rättsväsendet och Luleå Hockey.

Jag önskar inte Mannberg någon lycka och hoppas att hans hockeykarriär går utför. Personer som honom hör inte hemma inom svensk hockey år 2014.
Som Luleå skriver "kan unga begå misstag", men att sitta på en försvarslös person och mata knytnävsslag mot ansiktet är som fan heller ett misstag. Det är en fullt medveten handling, och en person som utför sådana handlingar är sjuk i huvudet och har en total avsaknad av empati och respekt för andra människor.

Så här bör, och i mitt tycke SKA, ligan (SHL i det här fallet) och klubben (Luleå) agera mot personer som utför sådana handlingar:
  • The Ravens terminated the contract of running back Ray Rice on Monday afternoon.
    NFL Commissioner Roger Goodell also announced that based on new video evidence that became available today, he has indefinitely suspended Rice. Rice was previously serving a two-game suspension.

http://www.baltimoreravens.com/news/art ... acd8980be4
Det känns som ett fullt naturligt och enkelt beslut att fatta när brottet ändå är så pass allvarligt.
Låst