Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Tellqvist känns ju nästan som det mest givna nyförvärvet. Skulle bli förvånad om han inte skriver på nu. Men kan vi ens drömma om Engqvist nu? Han har ju kontrakt.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ser inget som helst fel i att chansa lite med spelare från AHL. tror det går att fynda där.

Däremot är jag YTTERST tveksam till att spara på backbesättningen.

Tre bra namn måste jag ser det in där och det under förutsättning att Arnesson stannar kvar.

Ett bra försvar är grunden till alla bra lagbyggnader och att vi slarvade med den biten något oerhört säsongen vi åkte ur råder det ingen tvekan om alls.

Är tillskillnad från många andra inte alls övertygad om att vare sig Nisse eller Holm håller för SHL och lägg då till att ungtuppar tenderar att få sina downperioder vilket gör att vi verkligen behöver ha 3-4 backar att luta oss emot och blir inte Arnesson en av dessa ja då måste det in ordentligt mycket bra namn i den lagdelen. Vi vet ju inte heller hur Högström kommer reagerar på SHL-nivå, men där har jag betydligt större förhoppningar på att det kommer fungera ganska bra.

Om vi mot alla odds skulle lyckas få in en spelare som Murray tror jag han faktiskt blir ganska billig. Killen har tjänat sina stålar och väljer han "att avsluta karriären" i DIF gör han det knappast för pengarnas skull utan för att det känns rätt i hjärtat för honom. Skulle han dyka upp torde det dessutom bli väldigt sent och skall därför enbart ses som "icing on the cake" enligt mig.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jim Morrison skrev:
Kall-El skrev:Den offensiven hade man ju inte direkt tackat nej till!

Även om jag personligen är tveksam till Cehlin.
Billig/utlåning. Kan växa på sikt och i rätt roll. Är redan en bättre och mer mogen spelare än senast han var här. Behövs DIF-ikoner som kan stanna länge och bli producerande spelare.

Ang. Tellqvist så känns det väl ändå som att det är dags nu? Ska få barn, inget kontrakt, vi går upp till SHL. Han har uttryckt sitt intresse att få komma hit. Kommer från en stark säsong. Om vi hade stannat i HA i typ tre säsonger till och det var samma rykten hade jag varit mer skeptisk.

Sedan blir det väl Nyström istället för Saviano.
Nyström istället för Saviano känns högst troligt ja.

Dock pluggar väl Savianos sambo i Stockholm vilket kanske gör att han är sugen på att stanna till en relativ billig kostnad?

Kan man låna Cehlin är det ju en helt annan sak.

Kanske också skall sägas att jag bedömer killen efter vad jag såg senast han spelade för oss och det var inte direkt imponerande enligt mig och frågan är ju om han har utvecklats och mognat eller inte? Mitt minne av Cehlin är nämligen att han tenderade att försvinna ur matchbilden lite för ofta. Däremot hade han ordentligt höga toppar när han var bra.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

Det enda jag har att säga i den här tråden är att om vi inte förstärker på backsidan rejält har vi inget att hämta. SHL-lagen kör över oss.
Kan tänka mig att flera av de yngre vi spelat i år kan göra mycket i gymmet i sommar, men det räcker inte.
Edit: Jag menar alltså att de själva platsar om de skaffar något extra kilo, men laget behöver ett par backar som redan är meriterade på den här nivån.
Senast redigerad av minalman den 2014-04-12 19:28:56, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Är övertygad om att Englund, Norell och Andersson håller i SHL. Får se med Högström. Tror dessutom att AOM blir nästa säsongs riktiga utropstecken. Han är inte rankad top5 europeisk back i nästa NHL draft för ingenting. Får vi in Ahnelöv och Urbom också känns det faktiskt riktigt bra. I mina ögon i alla fall. Visst Murray som en smaskig förstärkning sent, men förutom det ser jag inte riktigt var annars vi ska förstärka. Kalla det övertro om ni vill.

Hur skulle era backuppsättningar se ut?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Vi vill ju inte ha onödigt bra backar heller :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Folk ögnar på Skellefteå och deras succé. Ja, men se deras backuppställning då? Nästan enbart unga backar från egna juniorlaget med en-två spetsbackar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Mattias_87 skrev:Tellqvist känns ju nästan som det mest givna nyförvärvet. Skulle bli förvånad om han inte skriver på nu. Men kan vi ens drömma om Engqvist nu? Han har ju kontrakt.
Engqvist har inte fått lön sedan i december, så han borde kunna lämna om han vill.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag tycker Tellqvist också som det mest givna. Mycket baserat på artikeln om han för ett tag sen då han ville flytta hem och att DIF va intressant.
Jag gissar på att han skriver på inom en månad.
kaminor

Inlägg av kaminor »

För mig är det fullkomligt givet att Holm håller i SHL. Han höll tämligen bra redan säsongen 2011-2012. Sedan dess har han varit en av våra bästa backar, när han varit skadefri. Varit i topp av +/- hela tiden dessutom.

Jag ser Arnesson som förlorad till AHL. Tycker att tre nya toppbackar behövs, men tror bara att det blir två. Vi måste kunna täcka upp vid skador och J20-VM. AOM och Englund kan fortfarande spela i J20.

Ahnelöv (ny) - Fernholm (ny)
Urbom (ny) - Nisse A
Högström - Holm
Norell - Englund
AOM

Lite besvärande med bara en högerfattad back.

Ut: Arnesson, Timmy, Sam, Falk och Lidström

För övrigt ska det bli kul att kunna se istid på spelarna igen. Tycker det är helt bedrövligt att man inte kan se istid på spelarna i hockeyallsvenskan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tycker vi MÅSTE chansa med några offensiva kort från AHL. Den europeiska marknaden är helt enkelt för tunn rent offensivt. Finns knappt något intressant. Backsidan går enkelt att fylla med svenskar dock.
Expert.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Magnutz skrev:
1962FenderStrat skrev:Tredje gången gillt?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9411 (Kyle Klubertanz)

... så slipper kanske Nisse bli nästa säsongs hackkyckling (om han blir kvar)

:D
Om Kyle skulle skriva på för oss börjar jag tro på Jultomten. Han fick enormt mycket skit efter uttåget ur ES och då inte bara här på forumet utan också hot etc utanför.
Ja, men ta in honom och Dum-Bom. Känns ju verkligen klockrent.
Senast redigerad av Mindrocker den 2014-04-13 06:00:05, redigerad totalt 2 gång.
Avgå DJ Yes!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jim Morrison skrev:Är övertygad om att Englund, Norell och Andersson håller i SHL. Får se med Högström. Tror dessutom att AOM blir nästa säsongs riktiga utropstecken. Han är inte rankad top5 europeisk back i nästa NHL draft för ingenting. Får vi in Ahnelöv och Urbom också känns det faktiskt riktigt bra. I mina ögon i alla fall. Visst Murray som en smaskig förstärkning sent, men förutom det ser jag inte riktigt var annars vi ska förstärka. Kalla det övertro om ni vill.

Hur skulle era backuppsättningar se ut?
Kan köpa din besättning, men jag vill ha kvar Arnesson i mixen. Försvinner han menar jag att han behöver ersättas utöver de två namn som nämnts.

Anderssons defensivs insatser efter skadefrånvaron har tyvärr inte alls imponerat på mig. Bara att hoppas att han hittar tillbaka till sin gamla nivå. Dock är det fortfarande väldigt stor skillnad på SHL och Allsvenskan.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Englund ska iaf vara topp 6 back. Han kommer göra det ruggigt bra!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Hatar när alla rykten bara försvinner som nu nån dag. Känns så tomt! :(
Låst