Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Vill passa på att lyfta på hatten för Martin och Ronnie och tacka för gott samarbete.

Dessa två herrar har gjort ett hästjobb och lagt ner ofattbart mycket tid på Djurgårdshjälpen.

Vi andra kommer att försöka fortsätta arbetet i deras anda och laddar redan om för nya projekt och nya utmaningar. Just nu hämtar vi andan parallellt med att vi ser över våra arbetsformer och rekryterar nya kampanjmedarbetare.

Ett par nya ansikten har redan sällat sig till vår skara. Vill du också vara med och hjälpa Djurgårdare hjälpa Djurgården är det bara att höra av dig!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
gojken

Inlägg av gojken »

Hur mycket genererar spotify för en spelad låt? Någon som är insatt?

Kanske går att läsa någonstans men jag har inte hittat det i alla fall.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

gojken skrev:Hur mycket genererar spotify för en spelad låt? Någon som är insatt?

man får typ 6kr per 1000 spelning men det finns spärrar så inte folk ska sätta låtar på repeat
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Nyberabb skrev:
gojken skrev:Hur mycket genererar spotify för en spelad låt? Någon som är insatt?

man får typ 6kr per 1000 spelning men det finns spärrar så inte folk ska sätta låtar på repeat
Snarare mellan 25-40kr per 1000 spelade, gratis versionen och premium varierar i ersättning. Vet ej vart du fått dina siffror? Nån repeat spärr vet jag inte om det finns men det vore väl logiskt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Håkan Södergren

Inlägg av Håkan Södergren »

Enormt stort hyll till Martin, Ronnie, Andy, Baronen och alla er i Djurgårdshjälpen!

Jag kommer definitivt att pyttsa in lite mer pengar om ni fortsätter ert arbete. Tyvärr har jag svårt att bidra på något annat sätt än rent ekonomiskt eftersom jag bor långt från Sthlm.

Btw, om ni skulle göra en ny låt så tycker jag ni ska åtminstone dubbla priset på den, 9 kr var för billigt för Vi ska tillbaks!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Håkan Södergren skrev:Enormt stort hyll till Martin, Ronnie, Andy, Baronen och alla er i Djurgårdshjälpen!

Jag kommer definitivt att pyttsa in lite mer pengar om ni fortsätter ert arbete. Tyvärr har jag svårt att bidra på något annat sätt än rent ekonomiskt eftersom jag bor långt från Sthlm.

Btw, om ni skulle göra en ny låt så tycker jag ni ska åtminstone dubbla priset på den, 9 kr var för billigt för Vi ska tillbaks!
Tack så mycket, nu har vi ju enorma skor att fylla då Ronnie och Martin hoppat av men Djurgårdshjälpen kommer jobba vidare,om nån vill hjälpa till är det bara att höra av er,även om ni inte bor lokalt kan man lösa mycket genom att hjälpa till med mail/samtal till sponsorer,företag etc. Vi kan inte bolla med priset på i-tunes via vår nuvarande distributör tyvärr.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vi är 4151 st medlemmar på detta forum, nu vet inte jag exakt hur många som använder det här forumet dagligen, men säg att iallafall 2025 stycken skulle lägga 50 kr var, så skulle det bli 101 250 kr. Bara en tanke - många kan inte lägga mycket pengar, men om fler bara lägger en liten slant så blir det en rejäl summa!
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

ciirree skrev:Vi är 4151 st medlemmar på detta forum, nu vet inte jag exakt hur många som använder det här forumet dagligen, men säg att iallafall 2025 stycken skulle lägga 50 kr var, så skulle det bli 101 250 kr. Bara en tanke - många kan inte lägga mycket pengar, men om fler bara lägger en liten slant så blir det en rejäl summa!
Precis, samlades ju in över 50 000 till tifoverksamheten på Gefle-matchen. Man borde dock göra det lättare för alla Djurgårdare att skänka pengar till Djurgårdshjälpen. Varför inte köra något liknande tifoinsamlingarna på matchdagar? Tror många fler, utöver de som sätter in på kontot, hade skänkt då. Många är givmilda men bekväma av sig.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Alberget4A skrev:
ciirree skrev:Vi är 4151 st medlemmar på detta forum, nu vet inte jag exakt hur många som använder det här forumet dagligen, men säg att iallafall 2025 stycken skulle lägga 50 kr var, så skulle det bli 101 250 kr. Bara en tanke - många kan inte lägga mycket pengar, men om fler bara lägger en liten slant så blir det en rejäl summa!
Precis, samlades ju in över 50 000 till tifoverksamheten på Gefle-matchen. Man borde dock göra det lättare för alla Djurgårdare att skänka pengar till Djurgårdshjälpen. Varför inte köra något liknande tifoinsamlingarna på matchdagar? Tror många fler, utöver de som sätter in på kontot, hade skänkt då. Många är givmilda men bekväma av sig.
Joo precis. Jag tror också många tänker typ, "Njea jag har ju bara en 50 lapp, det räcker ingenvart" - men man måste ju veta att alla bidrag hjälper, även den 50-lappen eller till och med en 20a.
Och då kan man ju använda de sättet jag beskrev här ovan, om många skänker en liten del var, då kommer man långt!
Användarvisningsbild
android

Djurgårdshjälpen

Inlägg av android »

Det räcker med att alla här skänker en krona då har vi i alla fall 4151 kronor. En bra grundplåt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det är underbart att läsa era inlägg.

När vi alla tillsammans räddade Otto var det just den små bidragen - en femtiolapp här och en hundring där - som gjorde hela skillnaden.

Glöm inte heller av att det är alla vi tillsammans som är Djurgårdshjälpen. Redan under rädda Otto slog vi fast att kampanjen - som nu heter Djurgårdshjälpen - skall vara ett gräsrotsinitiativ och ingen ny supporterorganisation. Djurgårdshjälpen formas, och omformas, hela tiden av alla som skänker pengar och tid.

Djurgårdshjälpen ska aldrig vara "ni i Djurgårdshjälpen" eller "dom i Djurgårdshjälpen". Kampanjen är alltid "vi - Djurgårdshjälpen".

Nu när vi laddar om för framtiden kommer detta perspektiv att få ett större genomslag i hur vi organiserar verksamheten. Men det bygger också på att det finns människor där ute som är beredda att skänka pengar och tid till förmån för Djurgården.

Nu är Kalus på plats. Samtidigt för vi en dialog med Challe och Djurgården kring vad de behöver här näst.

Jag tror att det vore bra om vi kunde ställa resurser till Djurgårdens förfogande för att göra en korttidsvärvning, av högsta kvalitet på artistkontrakt under Kvalserien, möjlig. Hur mycket jag hatar denna tid av "lösningar" så är det viktigaste för mig att DIF har så bra förutsättningar som möjligt att gå upp - betyder det en värvning av detta slag - så är det priset vi får betala.

Det är svårt att se vad som kommer att behövas under kvalserien i termer av spelartyper. Lika omöjligt är det att sia om vad som finns på "marknaden" då. Vi får helt enkelt lita på Challe och att han vet vad han behöver när den dagen kommer.

Under tiden så stämmer jag in i er analys av vad de små bidragen kan göra. Ni som kan - sätt in en slant på 5226 - 10 200 74 redan idag. Inget bidrag är för litet! Det är bättre att vi samlar in vad som krävs innan det behövs. Att börja samla under kvalserien är försent.

Vad alla kan göra är att sprida kunskap om att insamlingen fortsätter på sociala medier eller genom att dra ett SMS till sina tio närmaste polare och be dem också sätta in ett bidrag.

Tillsammans kan vi bidra till att DIF får så goda möjligheter som möjligt för att ta sig tillbaks till finrummet där vi hör hemma.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
litto

Inlägg av litto »

Finns det någon möjlighet att använda SMS-tjänsten när man vill bidra?

Tänker på Cancerfonden, Röda hjälpen m.m. De har ju en SMS-tjänst där man kan donera ett belopp mellan 20- 100 kr (ungefär). Kanske värt att kolla upp hur en SMS-tjänst kostar och hur mycket den skulle kunna oss i ren vinst?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
TobbeONE

Inlägg av TobbeONE »

litto skrev:Finns det någon möjlighet att använda SMS-tjänsten när man vill bidra?

Tänker på Cancerfonden, Röda hjälpen m.m. De har ju en SMS-tjänst där man kan donera ett belopp mellan 20- 100 kr (ungefär). Kanske värt att kolla upp hur en SMS-tjänst kostar och hur mycket den skulle kunna oss i ren vinst?

Har också funderat på det där.
Men även om någon kunnig kunde göra en app alt. spel som gick att köpa för 20 spänn typ.
Eller om man gjorde flera i olika prisklasser så kan man köpa en eller alla beroende på hur givmild man känner sig.

Känns som att det kan vara lättare för många att bidra med ett sms istället för o göra en insättning. Så om man kunde hitta en bra lösning på det där vore nog det riktigt bra.
ad majorem DIF gloriam
gadden78

Inlägg av gadden78 »

Jag tänkte göra en fast överföring på 100 spänn varje månad som bara ligger och tickar och tänkte uppmana fler här att göra samma sak, kan man få med sig en större skara Djurgårdare att göra samma sak så genererar det här kulor i slutändan som Challe får förfoga... Alla behöver ju inte göra som jag och skänka en hundring, tänkte mellan 20-100 spänn varje månad... Så vad säger ni?
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

gadden78 skrev:Jag tänkte göra en fast överföring på 100 spänn varje månad som bara ligger och tickar och tänkte uppmana fler här att göra samma sak, kan man få med sig en större skara Djurgårdare att göra samma sak så genererar det här kulor i slutändan som Challe får förfoga... Alla behöver ju inte göra som jag och skänka en hundring, tänkte mellan 20-100 spänn varje månad... Så vad säger ni?
Absolut! En hundring hit eller dit om den dras automatiskt varje månad kommer man inte märka av.
Skriv svar