Allsvenskan 2012/13
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2012/13
Ja, nu har vi verkligen ett gyllene jävla läge att klättra. Det brukar vara då raset kommer...
Lyckas vi hålla den där McGrath borta från målprotokollet imorgon så tror jag dock vi vinner. Men det krävs en bra prestation från så gott som samtliga.
Lyckas vi hålla den där McGrath borta från målprotokollet imorgon så tror jag dock vi vinner. Men det krävs en bra prestation från så gott som samtliga.
Inte minst med tanke på Oskarshamns form... 14 av 18 poäng i de sex senaste, därmed formstarkast i allsvenskan. Uppehållet kom kanske lägligt för oss i och med det, då dom har en förlust nu senast.-daniel- skrev:Lyckas vi hålla den där McGrath borta från målprotokollet imorgon så tror jag dock vi vinner. Men det krävs en bra prestation från så gott som samtliga.
- SirDIFalot
Vi bör ju faktiskt torska snart. Har ju ett orimligt bra facit hittills under Zabel.-daniel- skrev:Ja, nu har vi verkligen ett gyllene jävla läge att klättra. Det brukar vara då raset kommer...
Ställer låga förväntningar inför nästkommande två matcher.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Självklart, och skulle du träffa på en pinsamt apatisk kille vet du att matchen gått åt helvete, men testa gärna att hälsa. Om inte annat så kanske får du en tom blick tillbaka.Jepe skrev:Japp, så om ni ser ett nervvrak på Hovet imorgon kan ni ju komma fram och hälsa...BOMBOM BOUCHARD skrev:Sedan återstår den lilla detaljen att vi vinner imorgon också.Salas skrev:Och så vann Mora mot Västerås. Helt perfekt omgång, snacka om att bjudas in till kampen om en direktplats. Precis såna här resultat behöver vi få med oss. Kan Västerås tappa poäng mot hemmastarka Oskarshamn i nästa omgång också, då kan det öppna sig rejält. Bara att hålla tummarna!Jepe skrev:Asplöven - Mif 3-1. Bra resultat.
Vi vinst är det bara att hålla utkik efter det mest pinsamma barnaleendet du kan hitta hos en vuxen människa.
Känns som en äkta vattendelare imorgon.
VINN!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Ja, men någonstans tror jag vi garanterat hade förlorat den här matchen om vi hade spelat ut Mora och vunnit. Nu vann vi på i mitt tycke en sjukt stor portion tur, vilket borde göra våra spelare mer ödmjuka i förberedelserna.
Jag sticker ut hakan och säger vi vinner rätt enkelt imorgon. 5-2. Shoot me.
Jag sticker ut hakan och säger vi vinner rätt enkelt imorgon. 5-2. Shoot me.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag tror också på vinst imorgon. Kan inte se att spelarna slitit som djur senaste omgångarna för att bara ge upp det nu. Självförtroendet har växt och vi är ett bättre lag.Salas skrev:Det jobbiga är att jag redan räknat in sex poäng i de två kommande matcherna. Tänker inte tolerera något annat... Problemet med det är väl att vi max får med oss en poäng från de kommande två matcherna på grund av det, brukar bli så när det känns bra på förhand.BOMBOM BOUCHARD skrev:Sedan återstår den lilla detaljen att vi vinner imorgon också.
Nej, men fan alltså. Jag hatar detta tjat om att alla matcher är viktiga, men det finns bara att vinna, det finns inte utrymme för annat i dessa mörka tider.
Så nu slår jag huvudet på spiken! Vi vinner imorgon, 4-1. Målskyttarna blir Johner, Hari, Gustafsson och Tim Eriksson.
Tar rygg på ditt tips.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Datsyuk_13
Riktiga drömresultat i kväll. Skulle man för några veckor sedan ha sagt att vi bara skulle ha 7 poäng upp till direktplatserna innan jul så skulle jag förmodligen tyckt att man varit HELT dum i huvudet. Till råga på allt möter vi ju dessutom VIK i mellandagarna, och har alltså chans att knapra in ytterligare med poäng. Ser onekligen lovande ut inför fortsättningen. Men ack så viktigt att komma ihåg - det finns INGA jävla lätta matcher i den här serien. Vi måste vara ENORMT ödmjuka inför varje uppgift för att detta poängsnitt skall hållas intakt. Vi vet alla hur det kommer att sluta så fort spelarna börjar åka runt och tro att man är världsmästare ute på isen...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Tror på torsk i morgon. Hård press puckinnehav och uddamålsförlust.
Fördjävligt...
Kvällens resultat har varit förträffliga, nu "topplagens" dippar. Helt övertygad.
Dubbeljinx.
Fördjävligt...
Kvällens resultat har varit förträffliga, nu "topplagens" dippar. Helt övertygad.
Dubbeljinx.
Zabel och våra NHL-killars närvaro har höjt laget enormt tycker jag. NHL-lirarna bidrog inte supermycket poängmässigt, men har höjt hela laget på alla plan. Det är ett helt annat DIF som spelar nu.
Ett exempel är alla (inkl. jag själv) som tyckte laget var lojt för att man sitter i båset? Men det kom från självaste Douglas; stå upp när du ska in, sitt och vila resten av tiden. Sen dess har vi ju inte gjort många dåliga byten. Det finns många andra exempel:
Vi gör fler än 2 mål per match
Vi hämtar upp underlägen
Vi vinner matcher där vi är utspelade i långa perioder
Mycket färre misstag i egen zon
Vi vi spelar hela matcherna
Det finns linjer och idéer i spelet
Det finns fortfarande saker att förbättra såklart (PP bland annat). Och vi är fortfarande nere i skiten pga säsongsinledningen. Men jag väljer att se ljust på framtiden.
+1 på 5-2 ikväll.
Och ett sjuhelvetes drag från oss på läktaren. Kom igen nu!
Ett exempel är alla (inkl. jag själv) som tyckte laget var lojt för att man sitter i båset? Men det kom från självaste Douglas; stå upp när du ska in, sitt och vila resten av tiden. Sen dess har vi ju inte gjort många dåliga byten. Det finns många andra exempel:
Vi gör fler än 2 mål per match
Vi hämtar upp underlägen
Vi vinner matcher där vi är utspelade i långa perioder
Mycket färre misstag i egen zon
Vi vi spelar hela matcherna
Det finns linjer och idéer i spelet
Det finns fortfarande saker att förbättra såklart (PP bland annat). Och vi är fortfarande nere i skiten pga säsongsinledningen. Men jag väljer att se ljust på framtiden.
+1 på 5-2 ikväll.
Och ett sjuhelvetes drag från oss på läktaren. Kom igen nu!
Allsvenskan 2012/13
@Rosenrasande: Leksands rekonstruktion har godkänts av Moras tingsrätt (!). Och Djurgården och Mora efterskänker alltså en del av sina fordringar på LIF.
Vad har DIF för fordringar på LIF?
2014-04-07, vad hände?
wtf. om dalahästarna av någon outgrundlig anledning är skyldiga oss pengar, varför i h-vete skulle vi då efterskänka dem!?Jepe skrev:@Rosenrasande: Leksands rekonstruktion har godkänts av Moras tingsrätt (!). Och Djurgården och Mora efterskänker alltså en del av sina fordringar på LIF.
- SirDIFalot
Allsvenskan 2012/13
Tog jag nästan föregivet att vi inte hade. Var mest nyfiken på vad det var, så tack för den infon!SirDIFalot skrev:DIF har inget val. Det är för obetalda biljetter.
2014-04-07, vad hände?
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Leksand borde bara spela curling så djävla curlade som det laget är. Hoppas innerligt att turbulensen drabbar deras spel!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)