Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Timmy om någon är en stabil back. Visste alltid vad man fick av den mannen.
Haha, nej tack. Viklund har under hela säsongen hånats av Frölundasupportrar eftersom han bjuder på 1-2 superlägen/match. Han är värre än Boumedienne, samt att han har noll offensiv kompetens.Billx skrev:Tobias Viklund lämnade idag Frölunda, där kan vi snacka om en riktigt kompetent defensiv back med landslagsmeriter i ung ålder. Han har inte kommit till rätta riktigt i Frölunda och skulle behöva en nytändning ! KOM IGEN JÄRLAN.
Helt ärligt. Sitter du hela dagarna och kollar på eliteprospects vilka spelare som blir "lediga" för att direkt rusa in här och tycka att vi ska värva dem? Defensiv back...det gissar jag att du säger för att han gjorde hela 4 poäng den här säsongen.Billx skrev:Tobias Viklund lämnade idag Frölunda, där kan vi snacka om en riktigt kompetent defensiv back med landslagsmeriter i ung ålder. Han har inte kommit till rätta riktigt i Frölunda och skulle behöva en nytändning ! KOM IGEN JÄRLAN.
Sjukt om vi ska sitta och drömma om att ta det som fiaskolaget Frölunda skrapar bort från sulorna på sina skor.
-
Jag måste bara fråga en sak... Vadan denna förbannade hype av Andreas Falk? Hur bra är han egentligen? Tredjecenter i Hv - WOW!
Vi behöver för bövelen en klasscenter. Mika, Otto och Fimpen kommer att göra ett grymt jobb även nästa säsong, men vi behöver en ledande spelare - inte en medelmåtta. In med Oscar Möller!
I övrigt behöver vi lösa målvaktsfrågan. Håller Owuya? Rent spontant vill jag svara ja på den frågan, men å andra sidan var jag även på förhand nöjd med Ridderwall. Vem ska rädda oss om Owuya stagnerar nästa säsong (även om det är mindre troligt att så kommer ske)?
Annars har vi ju som bekant problem med backarna, men där är lösningen enklare. Ut med Bombom - in med Tjärna... Ta gärna, om möjligt, också in en liten, smidig och spelskicklig back.
Vi behöver för bövelen en klasscenter. Mika, Otto och Fimpen kommer att göra ett grymt jobb även nästa säsong, men vi behöver en ledande spelare - inte en medelmåtta. In med Oscar Möller!
I övrigt behöver vi lösa målvaktsfrågan. Håller Owuya? Rent spontant vill jag svara ja på den frågan, men å andra sidan var jag även på förhand nöjd med Ridderwall. Vem ska rädda oss om Owuya stagnerar nästa säsong (även om det är mindre troligt att så kommer ske)?
Annars har vi ju som bekant problem med backarna, men där är lösningen enklare. Ut med Bombom - in med Tjärna... Ta gärna, om möjligt, också in en liten, smidig och spelskicklig back.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag fattar inte heller Falk-hypen, tycker den är mystisk faktiskt. Vad gillar man i den karln? Fast man kanske kan lära sig att gilla honom om han kommer hit även om jag hoppas att vi siktar mycket, mycket högre...Metal Machine skrev:Jag måste bara fråga en sak... Vadan denna förbannade hype av Andreas Falk? Hur bra är han egentligen? Tredjecenter i Hv - WOW!

Målvaktsfrågan blir en riktigt spännande följetong under silly season. Mark, Tellan, Wesslau...jaaaaa jag vet inte jag. Får väl se vilka som vill spela här och vem DIF vill ha. Själv vet jag inte riktigt vad jag tycker, de har sina för- och nackdelar alla tre. De är ju t.ex. i tre helt olika stadier i sina karriärer.
Nu spelar ju också Bremberg i fjärde linan, så vilken lina dem spelar i ska man nog inte stirra sig blind på när det gäller HV. Falk är en väldigt duktig center, otrolig bra på tekningar också. Sen har jag inte sett tillräckligt mycket matcher om HUR bra han faktiskt är, men någon första center är han väl inte. Så jag kan hålla med om att hypen är lite överdriven, men han är bra.
EDIT: Nejmen! En Djurgårdare från Rönninge också! Världen är liten.
EDIT: Nejmen! En Djurgårdare från Rönninge också! Världen är liten.
Att kalla Andreas Falk för en medelmåttig center tycker jag är fel. Jag rankar honom lika högt som Otto och högre än Andreas Engqvist. Andreas Falk är ingen Johan Davidsson, Niklas Persson eller Rikard Wallin, men sådana spelare är för dyra för DIF (500 000 kr/månad). Under sådana förutsättningar är Andreas Falk en bra värvning. Det jag gillar med Andreas är att han har karaktär och jag föredrar jävlar anamma framför proppmätta alternativ som saknar all koppling till DIF.Metal Machine skrev:Jag måste bara fråga en sak... Vadan denna förbannade hype av Andreas Falk? Hur bra är han egentligen? Tredjecenter i Hv - WOW!
Vi behöver för bövelen en klasscenter. Mika, Otto och Fimpen kommer att göra ett grymt jobb även nästa säsong, men vi behöver en ledande spelare - inte en medelmåtta. In med Oscar Möller!...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Att göra 9+20 som tredjecenter förra året tycker jag är rätt hyfsat. Förstå vad han har för potential om han skulle få spela PP och kanske även en förstakedja? Dessutom är han Djurgårdare och en väldigt bra tvåvägscenter överlag. Det kanske låter "tråkigt", men är tamejfan exakt vad laget behöver och har saknat i år.SkönaDjurgårn skrev:Jag fattar inte heller Falk-hypen, tycker den är mystisk faktiskt. Vad gillar man i den karln? Fast man kanske kan lära sig att gilla honom om han kommer hit även om jag hoppas att vi siktar mycket, mycket högre...Metal Machine skrev:Jag måste bara fråga en sak... Vadan denna förbannade hype av Andreas Falk? Hur bra är han egentligen? Tredjecenter i Hv - WOW!
Målvaktsfrågan blir en riktigt spännande följetong under silly season. Mark, Tellan, Wesslau...jaaaaa jag vet inte jag. Får väl se vilka som vill spela här och vem DIF vill ha. Själv vet jag inte riktigt vad jag tycker, de har sina för- och nackdelar alla tre. De är ju t.ex. i tre helt olika stadier i sina karriärer.
Sedan har han ju rätt stört nog lyckats att inte vara skadad en enda match på typ fem säsonger? Tror ingen i DIF har ett sånt facit.
Expert.
- SirDIFalot
Owuya jagas av NHL-klubbar
Tror ni fortfarande Owuya är sugen på att stanna om han får konkurrens av Tellan?
Tror ni fortfarande Owuya är sugen på att stanna om han får konkurrens av Tellan?
Expert.
Satt och pratade med polarn om just det. Jag tror vi får exakt samma situation som förra året. Dvs att vi "lovar" Owuya en massa matcher till nästa år, vilket ställer förhandlingssituationen med tex Tellan på kanten. Owuya har i ärlighetens namn blivit rätt särbehandlad ett tag nu med utlåningar med mera och han har alltid ställt upp, fortsatt tränat, utvecklats och nu visat att det gett resultat. Så om ingen NHL klubb vill ha över han denna säsong så borde ju han rent rimligtvis få det erkännandet Wesslan skulle fått om han stannat?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Dags att försöka få hit Andreas Falk, hans kontrakt går ut och HV lär väl vilja gå igenom trupperna efter att åkt ut så pass tidigt.
No Rules In The Animal Kingdom
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller helt med, Andreas Falk är kanske ingen "stjärna" men vi har inte råd att plocka in något extremt namnkunnig 1:a center, Zackrisson hade varit mest intressant men där tror jag det blir sjukt svårt. Det jag dessutom gillar mest med Falk är att han visar ett jävla "go" hela tiden och verkar alltid kriga maximalt. Sånt uppskattas.SirDIFalot skrev:Att göra 9+20 som tredjecenter förra året tycker jag är rätt hyfsat. Förstå vad han har för potential om han skulle få spela PP och kanske även en förstakedja? Dessutom är han Djurgårdare och en väldigt bra tvåvägscenter överlag. Det kanske låter "tråkigt", men är tamejfan exakt vad laget behöver och har saknat i år.SkönaDjurgårn skrev:Jag fattar inte heller Falk-hypen, tycker den är mystisk faktiskt. Vad gillar man i den karln? Fast man kanske kan lära sig att gilla honom om han kommer hit även om jag hoppas att vi siktar mycket, mycket högre...Metal Machine skrev:Jag måste bara fråga en sak... Vadan denna förbannade hype av Andreas Falk? Hur bra är han egentligen? Tredjecenter i Hv - WOW!
Sedan har han ju rätt stört nog lyckats att inte vara skadad en enda match på typ fem säsonger? Tror ingen i DIF har ett sånt facit.
- SirDIFalot
http://www.hockeykanalen.se/1.2057109/2 ... _jattekliv
Zibanejad nu 14:e...
Stannar han verkligen eller gör han en Josefson?
Zibanejad nu 14:e...
Stannar han verkligen eller gör han en Josefson?
Expert.
Blir Tjärnqvist kvar tro? Eller sticker han till KHL? Hoppas verkligen att han blir kvar.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården
F<33
F<33
- SirDIFalot
Tycker rent spelmässigt att han inte tillför speciellt mycket alls, nästan varenda junisar har bättre fart. Segast på grillorna i laget.JRJ_RBF skrev:Blir Tjärnqvist kvar tro? Eller sticker han till KHL? Hoppas verkligen att han blir kvar.
Men... gör han 15-20 mål i PP så har han givetvis en plats. Trots ovanstående.
Expert.