Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Mr Madhawk har ett lite intressant inlägg där han skriver att bottenstriden i Allsvenskan är mer eller mindre avgjord och att Tingsryd (och Almtuna) kan släppa spelare med anledning av detta. Bland annat nämner han Robin Jacobsson. I brist på annat vore det kanske nåt för DIF? Han är stor och verkar bra både defensivt och offensivt. Från Stockholm är han dessutom, det borde väl JJ gilla. Jag kan inte påstå att jag sett honom själv dock... Nån som sett honom och kan kommentera?
http://mrmadhawk.se/2012/january/bottenstriden-dod.html
http://eliteprospects.com/player.php?player=4257
I Hockeysveriges sammanställning är veckans bästa lag figurerar han två gånger med kommentarer som "Är sitt lags klart bästa back och tillhör kanske även han en av seriens främsta. En tung defensiv klippa i sitt lag men har även denna vecka bidragit med offensiv kraft." och "Redan när Tingsryd harvade i division ett utmärkte sig Jacobsson. Vid det här laget har han utvecklats till en man för betydligt större klubbar. Han tillför enormt mycket så väl offensivt som defensivt och har ett väldigt friskt fysiskt spel."
Edit: Dustin Johner? #desperation
http://mrmadhawk.se/2012/january/bottenstriden-dod.html
http://eliteprospects.com/player.php?player=4257
I Hockeysveriges sammanställning är veckans bästa lag figurerar han två gånger med kommentarer som "Är sitt lags klart bästa back och tillhör kanske även han en av seriens främsta. En tung defensiv klippa i sitt lag men har även denna vecka bidragit med offensiv kraft." och "Redan när Tingsryd harvade i division ett utmärkte sig Jacobsson. Vid det här laget har han utvecklats till en man för betydligt större klubbar. Han tillför enormt mycket så väl offensivt som defensivt och har ett väldigt friskt fysiskt spel."
Edit: Dustin Johner? #desperation
Kaminor
Har själv spelat med Jacobsson, dock var det några år sedan.
Det jag kommer ihåg mest från honom var hans timing och spelförståelse, inte minst i tacklingar. Trodde dock aldrig att det skulle räcka så långt som det gjort för honom. Ingen större talang utan en extrem träningsprodukt. Väldigt seriös och målmedveten.
Vad jag sett av honom nu så har han naturligtvis utvecklat mycket i sitt spel men är inte den typen av spelare vi är i behov av nu. Lite för seg på grillorna och tror han skulle få problem med tempot i elitserien.
Har själv spelat med Jacobsson, dock var det några år sedan.
Det jag kommer ihåg mest från honom var hans timing och spelförståelse, inte minst i tacklingar. Trodde dock aldrig att det skulle räcka så långt som det gjort för honom. Ingen större talang utan en extrem träningsprodukt. Väldigt seriös och målmedveten.
Vad jag sett av honom nu så har han naturligtvis utvecklat mycket i sitt spel men är inte den typen av spelare vi är i behov av nu. Lite för seg på grillorna och tror han skulle få problem med tempot i elitserien.
En "vän" på facebook skrev för en stund sedan att en lirare är klar för DIF. Själv tror jag inte på det och vet inte var han har fått den informationen ifrån. Skiter i att skriva namnet, känns onödigt att inge några förhoppningar till er andra.
Jag tar det med en näve salt men hoppas på det bästa.
Det är onödigt att ens skriva det här men det kanske piggar upp kvällen för en annan deprimerad Djurgårdsvän.
Det är onödigt att ens skriva det här men det kanske piggar upp kvällen för en annan deprimerad Djurgårdsvän.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Snälla skriv....
Allvarligt
Allvarligt
Drar du till med ett sånt där inlägg kan du väl lika gärna skriva ut namnet? Annars är det bara ännu värre.Struten skrev:En "vän" på facebook skrev för en stund sedan att en lirare är klar för DIF. Själv tror jag inte på det och vet inte var han har fått den informationen ifrån. Skiter i att skriva namnet, känns onödigt att inge några förhoppningar till er andra.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om Du nu vet namnet på spelaren, skulle Du (personligen) då vara nöjd med en sådan värvning?Struten skrev:En "vän" på facebook skrev för en stund sedan att en lirare är klar för DIF. Själv tror jag inte på det och vet inte var han har fått den informationen ifrån. Skiter i att skriva namnet, känns onödigt att inge några förhoppningar till er andra.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Självklart, sorry. Linus Klasen.ludde- skrev:Drar du till med ett sånt där inlägg kan du väl lika gärna skriva ut namnet? Annars är det bara ännu värre.Struten skrev:En "vän" på facebook skrev för en stund sedan att en lirare är klar för DIF. Själv tror jag inte på det och vet inte var han har fått den informationen ifrån. Skiter i att skriva namnet, känns onödigt att inge några förhoppningar till er andra.
Struten skrev:Självklart, sorry. Linus Klasen.ludde- skrev:Drar du till med ett sånt där inlägg kan du väl lika gärna skriva ut namnet? Annars är det bara ännu värre.Struten skrev:En "vän" på facebook skrev för en stund sedan att en lirare är klar för DIF. Själv tror jag inte på det och vet inte var han har fått den informationen ifrån. Skiter i att skriva namnet, känns onödigt att inge några förhoppningar till er andra.
Jaa allt som står på fb är sant
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Struten skrev:Självklart, sorry. Linus Klasen.ludde- skrev:Drar du till med ett sånt där inlägg kan du väl lika gärna skriva ut namnet? Annars är det bara ännu värre.Struten skrev:En "vän" på facebook skrev för en stund sedan att en lirare är klar för DIF. Själv tror jag inte på det och vet inte var han har fått den informationen ifrån. Skiter i att skriva namnet, känns onödigt att inge några förhoppningar till er andra.

Expert.
Om Linus Klasen är klar, då har vi faktiskt en ärlig chans.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
I all misär så ligger jag numera dubbelvikt på golvet efter att ha sett den där bilden, ingen text, ingenting, bara den där.SirDIFalot skrev:Struten skrev:Självklart, sorry. Linus Klasen.ludde- skrev:Drar du till med ett sånt där inlägg kan du väl lika gärna skriva ut namnet? Annars är det bara ännu värre.Struten skrev:En "vän" på facebook skrev för en stund sedan att en lirare är klar för DIF. Själv tror jag inte på det och vet inte var han har fått den informationen ifrån. Skiter i att skriva namnet, känns onödigt att inge några förhoppningar till er andra.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Är den där "vännen" insatt på något sätt i DIFs eller Malmös organisation?
Vet inte om man ska bygga upp förhoppningar här men det känns ju bra i alla fall.
Vet inte om man ska bygga upp förhoppningar här men det känns ju bra i alla fall.
Senast redigerad av Kentta den 2012-01-29 22:55:43, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan du inte länka vederbörandes Facebook ?
Ska misshandla han svårt och väldigt osympatiskt på ett av mina favoritsätt om det visar sig att han har fel.
Då får vi även en med kvalserie rutin. Nej då har vi skaplig chans på slutspel.Mäklaren skrev:Om Linus Klasen är klar, då har vi faktiskt en ärlig chans.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skrev redan i mitt första inlägg att jag finner det osannolikt och att jag inte tror på det.Bjurre skrev:Struten skrev:Självklart, sorry. Linus Klasen.ludde- skrev:Drar du till med ett sånt där inlägg kan du väl lika gärna skriva ut namnet? Annars är det bara ännu värre.Struten skrev:En "vän" på facebook skrev för en stund sedan att en lirare är klar för DIF. Själv tror jag inte på det och vet inte var han har fått den informationen ifrån. Skiter i att skriva namnet, känns onödigt att inge några förhoppningar till er andra.
Jaa allt som står på fb är sant