Frölunda ger ALDRIG sina unga spelare/juniorer istid. Fan, kolla bara på Sebastian Collberg denna säsong. Totalt felanvänd.Jerka skrev:Henrik Lundqvist, Erik Karlsson, Daniel Alfredsson, Per-johan AxelssonMetal Machine skrev:Angående Olssen. Ja, vem f-n vill spela i ett lag som vågar ge spelare chansen när man kan gå till Frölunda som har fått fram... eh, vänta nu... Noll? spelare de senaste 40 åren. Bra val!
för att nämna några
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Så jävla besviken att vi bommar Mats Rosseli Olsen alltså. Det är fan helt sanslöst. Tror KNAPPAST att han är dyr heller.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Exakt.Jim Morrison skrev:Frölunda ger ALDRIG sina unga spelare/juniorer istid. Fan, kolla bara på Sebastian Collberg denna säsong. Totalt felanvänd.Jerka skrev:Henrik Lundqvist, Erik Karlsson, Daniel Alfredsson, Per-johan AxelssonMetal Machine skrev:Angående Olssen. Ja, vem f-n vill spela i ett lag som vågar ge spelare chansen när man kan gå till Frölunda som har fått fram... eh, vänta nu... Noll? spelare de senaste 40 åren. Bra val!
för att nämna några
Jag tycker också norrbaggens val är konstigt, speciellt när Espen och Håkan lär lagt ett gott ord för oss. Vi har absolut givit unga spelare mer utrymme för att utvecklas de senaste åren än Frölunda, men den utvecklingen som skett har ju skett på J18-j20 nivå. Sen har det trist nog stannat upp, speciellt senaste året.Metal Machine skrev:Exakt.Jim Morrison skrev:Frölunda ger ALDRIG sina unga spelare/juniorer istid. Fan, kolla bara på Sebastian Collberg denna säsong. Totalt felanvänd.Jerka skrev:Henrik Lundqvist, Erik Karlsson, Daniel Alfredsson, Per-johan AxelssonMetal Machine skrev:Angående Olssen. Ja, vem f-n vill spela i ett lag som vågar ge spelare chansen när man kan gå till Frölunda som har fått fram... eh, vänta nu... Noll? spelare de senaste 40 åren. Bra val!
för att nämna några
Angående det jag skrev tidigare om frölundaspelarna så är det ju bara löjligt att försöka ta bort "creden" från klubben när man plockat fram sånna namn. Vilka i Djurgården har slagit igenom starkare än Erik Karlsson på senare år? förutom Hörnqvist skulle jag vilja säga att det ekar tomt.
De har ju också Loui som slagit igenom mer.
Men detta är egentligen en grymt onödig diskussion. Rosseli valde Fiskrensarna, så är det. Jag är nästan glad. tror inte han skulle gjort oss så mycket nytta.
- Jim Morrison
Frasse. Jag ber inte om mycket men jag ber om detta. Har du något rykte om det är någon spelare på gång eller någonting i truppen öht?
Skulle uppskattas något enormt eftersom jag avskyr ovissheten i dessa katastrofala tider.
Skulle uppskattas något enormt eftersom jag avskyr ovissheten i dessa katastrofala tider.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det har du rätt i, han var faktiskt en rejäl överraskning.Highwind skrev:Undantaget är Daniel Widing som valde oss framför andra lag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Kan lova dig att Fälth inte väljer DIF. Senaste 10 åren har vi inte tillhört klubbar som eftertraktade spelare går till.Mäklaren skrev:Alltså allvarligt, om vi ska ha kvar Klubertanz och Holmqvist vore det fullkomlig idioti att signa Fälth. Nog för att han är bättre än dem i defensiven och utstrålar mer vinnare, men vi måste sluta att överdriva värvandet av offensiva backar.
Så du kan vara lugn.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Hehe, välkommen till 2000-talet.sthlm19 skrev:Med Stockholm som stad och med DIFs fans så borde fler spelare välja att komma hit, men så tänker tydligen inte hockeyspelare.

Var länge sedan sådana saker spelade roll. Ska man lyckas locka till sig bra utomstående spelare (ej föredetta DIF-spelare) så är det pengar som räknas.
Stockholm är inget som lockar övriga svenska spelare att komma hit. Vad skulle det vara? Att ha extra lång restid till träningen? Svårt att umgås vid sidan av hockeyn med alla avstånd?
Möjligen kan storstan vara ett plus för några utländska spelare.
Våra fans har dominerat läktarna senaste åren. Men under 90-talet och början på 00 så var vår klack en av landets sämsta.
Nej, money talks.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-01-28 20:26:19, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Pengar = nya/bra/attraktiva spelare = framgång = mer pengar = ännu fler spelare = ännu mer framgångBOMBOM BOUCHARD skrev:Hehe, välkommen till 2000-talet.sthlm19 skrev:Med Stockholm som stad och med DIFs fans så borde fler spelare välja att komma hit, men så tänker tydligen inte hockeyspelare.![]()
Var länge sedan sådana saker spelade roll. Ska man lyckas locka till sig bra utomstående spelare (ej föredetta DIF-spelare) så är det pengar som räknas.
Stockholm är inget som lockar övriga svenska spelare att komma hit. Vad skulle det vara? Att ha extra lång restid till träningen? Svårt att umgås vid sidan av hockeyn med alla avstånd.
Möjligen kan storstan vara ett plus för några utländska spelare.
Våra fans har dominerat läktarna senaste åren. Men under 90-talet och början på 00 så var vår klack en av landets sämsta.
Nej, money talks.
I could go on... Trist, men sant. Kortfattat så är det pengar = framgång (och självklart smarta värvningar med dom pengarna)
Vill gärna sticka in med att DIF (tyvärr?) kan erbjuda rätt kille något som de rikare klubbarna inte kan: speltid. Klart att pengar snackar, inte minst inför en säsong, men för en mer etablerad spelare som kanske vill vidare längre fram är speltiden minst sagt ganska viktig. Med tanke på vad som skett senaste dygnet (Josef) + att det redan förekom officiella uppgifter (JJ) att man letade 1 back + 1 forward hoppas jag att sökningen numera gäller 2 backar + 1 forward....
-
Jerka: Är du riktigt sann? Karlsson gick till Frölunda när han var typ 17. Då var han redan välkänd bland dem, som var insatta i juniorhockeyn. Frölunda gav honom chansen i A-laget en säsong. Totalt var han där i två säsonger. Bytet från Södertälje till Frölunda gjorde han av personliga skäl. Eriksson går dock inte att säga emot.
Intressant i sammanhanget är att både Eriksson och Karlsson befann sig i periferin i Frölunda och var t.o.m. utlånade till Borås under deras A-lagstid. Det var först när de lämnade Göteborg som de blommade ut på allvar.
När det gäller Widing. Så konstigt var det väl inte? DIF hade ett fantastiskt SM-slutspel bakom sig och hela föreningen andades optimism. Det slogs publikrekord, var ett j-a drag på matcherna och det nya lagbygget såg högintressant ut. Då var DIF en attraktiv klubb. Tänk så fort det kan svänga...
Intressant i sammanhanget är att både Eriksson och Karlsson befann sig i periferin i Frölunda och var t.o.m. utlånade till Borås under deras A-lagstid. Det var först när de lämnade Göteborg som de blommade ut på allvar.
När det gäller Widing. Så konstigt var det väl inte? DIF hade ett fantastiskt SM-slutspel bakom sig och hela föreningen andades optimism. Det slogs publikrekord, var ett j-a drag på matcherna och det nya lagbygget såg högintressant ut. Då var DIF en attraktiv klubb. Tänk så fort det kan svänga...
Widing ville ju utomlands igen och fick en skaplig lön i sitt 9 månaders kontrakt. Det lockade nog mer än själva föreningen.Metal Machine skrev:Jerka: Är du riktigt sann? Karlsson gick till Frölunda när han var typ 17. Då var han redan välkänd bland dem, som var insatta i juniorhockeyn. Frölunda gav honom chansen i A-laget en säsong. Totalt var han där i två säsonger. Bytet från Södertälje till Frölunda gjorde han av personliga skäl. Eriksson går dock inte att säga emot.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
JA, jag är sann. Okej om du nu envisas med att bortse från Erik Karlsson, så har ju Frölunda producerat många spelar under de senaste 40åren som blivit mer eller mindre etablerade i NHL, vilket var den ursprungliga frågan jag svarade på. Kan också lägga till ett annat namn som gjorde precis som Rosseli gör nu. Han värvades till Frölunda i 20års åldern där han fick sitt stora genombrott. Kristian Huselius heter han.Metal Machine skrev:Jerka: Är du riktigt sann? Karlsson gick till Frölunda när han var typ 17. Då var han redan välkänd bland dem, som var insatta i juniorhockeyn. Frölunda gav honom chansen i A-laget en säsong. Totalt var han där i två säsonger. Bytet från Södertälje till Frölunda gjorde han av personliga skäl. Eriksson går dock inte att säga emot.
Men återigen, jag håller ju med dig om att Djurgården är en bättre miljö för unga spelare idag. Inge snack om den saken. Tillsammans med SAIK är vi den bästa klubben i Sverige att ge unga spelare istid. Det enda jag påpekade var att Frölundas 40års historik varit lite mer framgångsrik än du fick den att låta.
Lubos Bartecko och Karl Fabricius är tydligen tillgängliga kanske vore nått.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Som sagt, hela Lev Poprad verkar vara i ekonomisk gungning så i praktiken alla spelare där är tillgängliga.bastis7 skrev:Lubos Bartecko och Karl Fabricius är tydligen tillgängliga kanske vore nått.
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Karl Fabricius skulle jag inte vilja se i DIF. Blir bara ännu en "breddspelare".bastis7 skrev:Lubos Bartecko och Karl Fabricius är tydligen tillgängliga kanske vore nått.
Däremot kan jag tänka mig Bartecko, då han har ett fint facit i ES. Han vet ochså hur det är att spela i kvalserien där man krigar för sin överlevnad. Vilket kan komma till nytta när det drar igång. För efter kvällens resultat är jag helt inställd på kvalserien. Vi är helt enkelt för dåliga. Och det är vi själva som har satt oss i den här situationen, och det är så jävla sorgligt!
Skämmes ta mej fan!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams