Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mäklaren »

Alltså allvarligt, om vi ska ha kvar Klubertanz och Holmqvist vore det fullkomlig idioti att signa Fälth. Nog för att han är bättre än dem i defensiven och utstrålar mer vinnare, men vi måste sluta att överdriva värvandet av offensiva backar.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-01-28 11:41:17, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Skönt att bli av med Bom-Bom, men tajmingen är ju usel. Vi har Tjärna skadad och 4 extremt viktiga matcher framför oss som vi ska lira med 4 juniorbackar och tre rundningsmärken. Kan i bästa fall sluta med någon ströpoäng, men risken är att vi är rejält akterseglade när serien drar igång igen efter Sweden Hockey Games.

IN MED NYA SPELARE. NU.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev:Har alltid haft känslan av att Josef är en egotrippad glidare med noll självinsikt och arrogant attityd som sprider dålig stämning i laget. En av anledningarna till att killen representerat 18 klubbar. För detta har jag inga belägg alls, men om uppgifterna stämmer så stärker det definitivt min föraning.

Kan man låta snubben gå och lösa Timmy från Tyskland säsongen ut (enbart) så ser jag det bara positivt. I Timmy finns en jämnhet och trygghet, även om han kanske gått ned sig (koll någon?)

Offensivt bidrar ju inte Josef heller så det blir ingen förlust om det visar sig att Timmy inte producerar.
Instämmer helt. Har aldrig gillat killens attityd ute på isen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Alltså allvarligt, om vi ska ha kvar Klubertanz och Holmqvist vore det fullkomlig idioti att sigan Fälth. Nog för att han är bättre än dem i defensiven och utstrålar mer vinnare, men vi måste sluta att överdriva värvandet av offensiva backar.
Jag vill helst ha in en som har sin främsta styrka i defensiven, så där håller jag med dig fullt ut. En Fernholm typ. Eller Majesky (som jag har sjukt svårt att acceptera att vi inte verkade vara intresserad av när han gick till LHC).
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mäklaren skrev:Alltså allvarligt, om vi ska ha kvar Klubertanz och Holmqvist vore det fullkomlig idioti att sigan Fälth. Nog för att han är bättre än dem i defensiven och utstrålar mer vinnare, men vi måste sluta att överdriva värvandet av offensiva backar.
Elias Fälth är faktiskt mycket bra i defensiven. Han är ledaren i det försvaret som just nu släppt in minst mål i elitserien. Landslagsback. Hundra gånger bättre än Boumedienne i defensiven, offensiven och vad gäller attityd.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Elias Fälth har ju faktiskt ett förflutet i Djurgården och hela hans familj bor tydligen kvar här.
Elias, du själv är fostrad i Hanviken och Huddinge, varför spelar du inte i AIK eller Djurgården?
- Jag gjorde faktiskt den mesta av tiden som ungdomsspelare i Hammarby. När jag senare flyttade över till Djurgårdens J20-lag hade dom ett samarbete med Huddinge Hockey. För mig innebar det att jag i stället för att spela juniorhockey i Djurgården kom att spela division 1-hockey ute i Björkängshallen.
Var det aldrig aktuellt att återvända till Djurgården under säsongen för att testa på Elitserien?
- Jag var uppe och tränade ett par gånger med Djurgården, men uppriktigt sagt fattades det en del hos mig då för att vara elitseriemässig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
MGC
Säsongskort: Ja

Inlägg av MGC »

+ på den. Har saknat en bra defensiv i två år nu. Funkar defensiven brukar offensiven komma automatiskt om man har hyfsat rätt material.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Då blev det som vi befarade. Ska man se detta som en "sparkning" från Djurgårdens sida? Jaja, vi får se om det kommer in någon ny back innan uppehållet. Den som lever får se.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4282320.ab

Frölunda överens med Mats Rosseli Olsen.

JÄVLA FITTA. Allting går ju för fan åt helvete med den här jävla säsongen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Om den känsla jag fått om Josef stämmer var hans avsked mycket bra för oss.
Hans attityd var riktigt dålig ute på isen. Såg på egen hand till att ge Luleå flera chanser att vinna matcherna i fjolårets slutspel. Avgjorde på egen hand två av de tre första matcherna. Sedan orkade vi inte med att vända.

Den allra största gåtan är hur han kunde bli kvar till detta år. Kanske var det bara upp till Josef att kunna bryta kontraktet? Och han kan knappast vara särskilt het ute bland övriga klubbar. I alla fall hos klubbar som betalar honom lika bra.

Killens självinsikt om över sin egen förmåga som hockeyspelare är helt otroligt dålig. Kan tänka mig att flertalet lagkamrater irriterat sig lika mycket på honom som en själv, konstigt vore annat.

Det enda som är lite tråkigt är att det sker just nu i detta känsliga läge. Borde skickat honom långt innan, men då hade det å andra sidan kunnat kosta oss betydligt mer än nu.

Boumedienne är ingen kille jag skulle vilja se i en eventuell kvalserie.

Han har alltid varit och kommer förbli en menlös legoknekt i mina ögon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Medans andra lag i serien FÖRSTÄRKER sina trupper på löpande band så väljer Djurgården istället att GÖRA SIG AV med spelare(!). Sänder ju inga bra signaler - alls. Tycker enbart att det var ett korrekt beslut att göra sig av med Boumedienne PÅ VILLKORET att vi får in en DEFENSIV KVALITETSBACK innan tisdag. Om detta inte sker (vilket jag dessvärre tror) så kan vi supportrar redan nu göra bäst i att börja förbereda oss på nervdallrande kvalseriematcher mot lag som Leksand, BIK Karlskoga och Örebro i mitten på mars...

Helvetes jävla skitsäsong!!! :evil:
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4282320.ab

Jag kan förstå Mats Rosseli Olsen vem fan vill spela här, så länge Hardy är här.. In med Challe!
Bild
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Rocky3000 skrev:
Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4282320.ab

Jag kan förstå Mats Rosseli Olsen vem fan vill spela här, så länge Hardy är här.. In med Challe!
Hardy har ju själv sagt att han vill ha in spelare i intervjuer. Kan inte bero på vår tränarsituation. Frölunda måste ha öppnat plånboken eller gjort något annat som lockat mer. Kanske närheten till Norge, vem vet? Frölunda har ju knappast heller gått bra. Ingen passar in i vårt spelsystem. Klart det är tråkigt det här, men vi vet ju inte vad som är orsaken.
Abinadi

Inlägg av Abinadi »

Vi letar ju tydligen center också. Och eftersom vi bara har brunkarcentrar så vore det väl inte helt fel att få tillbaka Zigomanis som har gjort en del poäng i AHL den här säsongen? Känns lite som ett långskott men jag skulle inte bli besviken om vi får se Zigomanis i tekningscirkeln snart igen.

http://eliteprospects.com/player.php?player=9525
Låst