Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Kul om det som Frasse antyder stämmer. Då kanske den här klubben har några bollar iaf (eller pungkulor som Zlatan skulle sagt).
Är det dock Säcken som gäller så vetifan.. Om det finns någon tränare som har mindre energi i båset än Hardy så är det väl han.
Är det dock Säcken som gäller så vetifan.. Om det finns någon tränare som har mindre energi i båset än Hardy så är det väl han.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag är inte det minsta intresserad av Säcken. Fan, vi har redan gjort det. Blir oerhört besviken och inte minst förvånad om det skulle vara fallet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Säcken skulle jag faktiskt inte säga nej till för resten av säsongen.
Killen lyckades hålla oss kvar i elitserien under tre år. Med tanke på vilket spelarmaterial vi hade då så var det en stor prestation.
Dessutom tror jag att han skulle få ut mer av våra yngre spelare än vad Hardy lyckas med.
Dessutom så känner han klubben och vet hur saker och ting fungerar.
Killen lyckades hålla oss kvar i elitserien under tre år. Med tanke på vilket spelarmaterial vi hade då så var det en stor prestation.
Dessutom tror jag att han skulle få ut mer av våra yngre spelare än vad Hardy lyckas med.
i
säcken vet hur man täpper till defensiven, linköping är ett av dom lag som släppt in minst mål, (4 bäst) dock har dom sjukt svårt att göra mål med större stjärnor än vi harluncano skrev:Kul om det som Frasse antyder stämmer. Då kanske den här klubben har några bollar iaf (eller pungkulor som Zlatan skulle sagt).
Men är det ground hog day?isolerad skrev:Säcken skulle jag faktiskt inte säga nej till för resten av säsongen.
Nej tack! Jag vill ha något nytt och spännande! Jag vill ha ett spännande lag med olika spelartyper och inte 24 Matte Carlssons med variernade kvalitet, jag vill ha en coach som tvingar brunkarna att brunka, och lirarna att lira. Jag blir galen snart på grå svensk vardagscoachning.
In med något nytt!
Säckens spel var inte direkt något som gav vallfärdande fans heller, för den delen.
Har inget emot honom på något sätt som person el. liknande, men det är bara fel att hela tiden gå tillbaks och söka gammal glädje. Se framåt istället! Vi skiljdes åt av en anledning, även om den är bortglömd nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Varför skulle Säcken påverka lagbygget? Jag vill absolut inte ha honom nästa säsong om du tror det.sensei skrev:Men är det ground hog day?isolerad skrev:Säcken skulle jag faktiskt inte säga nej till för resten av säsongen.
Nej tack! Jag vill ha något nytt och spännande! Jag vill ha ett spännande lag med olika spelartyper och inte 24 Matte Carlssons med variernade kvalitet, jag vill ha en coach som tvingar brunkarna att brunka, och lirarna att lira. Jag blir galen snart på grå svensk vardagscoachning.
In med något nytt!
Säckens spel var inte direkt något som gav vallfärdande fans heller, för den delen.
Har inget emot honom på något sätt som person el. liknande, men det är bara fel att hela tiden gå tillbaks och söka gammal glädje. Se framåt istället! Vi skiljdes åt av en anledning, även om den är bortglömd nu.
Jag tror att han har kunnandet som krävs för att vi ska undvika kvalserien och eventuellt ta oss till slutspel. Så enkelt är det.
Säcken känns som en betydligt mindre chansning än att ta in en tränare som inte kan klubben. Samtidigt tror jag Challe är för nära knuten till klubben för att fungera i det här skedet.
i
Nu blir man väl påhoppad av alla mackan fans men jag tycker vi ska göra oss av med Mackan oxå till nästa säsong =/ han blixtrar till ibland men det är inte ofta.
BOM BOM kan vi slänga i sopkorgen direkt, synd det inte går sparka han åt Hvete med en påse skit som löning, Den mannen har aldri kunnat spela hockey och kommer aldrig göra.
Att släppa Hannula var nog det värsta vi gjorde. tom en halvskadad Hannula hade spelat bättre än hela vårat lag.
SAKNAR NISSE EKMAN i sin bästa form som fan =(
BOM BOM kan vi slänga i sopkorgen direkt, synd det inte går sparka han åt Hvete med en påse skit som löning, Den mannen har aldri kunnat spela hockey och kommer aldrig göra.
Att släppa Hannula var nog det värsta vi gjorde. tom en halvskadad Hannula hade spelat bättre än hela vårat lag.
Mackan ska vi behålla. Hannula valde själv att gå, det var ingenting vi kunde påverka. Nisse Ekman var bara bra i en match förra säsongen, det måste man komma ihåg. Dock så hade han nog kunnat växa för han är en spelartyp vi verkligen skulle behöva idag. En kille som är pucksäker och mycket användbar i power play. Speciellt eftersom vi knappt kommer in i zon när vi har power play. Nisse är grym på att föra in pucken i zon.vr6power skrev:Nu blir man väl påhoppad av alla mackan fans men jag tycker vi ska göra oss av med Mackan oxå till nästa säsong =/ han blixtrar till ibland men det är inte ofta.
Mackan ska vi behålla. Hannula valde själv att gå, det var ingenting vi kunde påverka. Nisse Ekman var bara bra i en match förra säsongen, det måste man komma ihåg. Dock så hade han nog kunnat växa för han är en spelartyp vi verkligen skulle behöva idag. En kille som är pucksäker och mycket användbar i power play. Speciellt eftersom vi knappt kommer in i zon när vi har power play. Nisse är grym på att föra in pucken i zon.[/quote]
Nja riktigt så var det ju inte med Hannula, han ville ju bara skriva på för kort tid pga hans första val var utomlands, men DIF valde ju bort det som dom gjorde med både Linkan och tellan och diverse andra. men nu i detta läge hade han varit bra =)
Nja riktigt så var det ju inte med Hannula, han ville ju bara skriva på för kort tid pga hans första val var utomlands, men DIF valde ju bort det som dom gjorde med både Linkan och tellan och diverse andra. men nu i detta läge hade han varit bra =)
Jag vill att vi värvar en första center nästa år. Inget illa om Otto han har haft en jävla säsong och sett riktigt pigg och fräsch ut, men vill ha en som kan göra en 35-40 poäng minst och levererar bra passningar till sina 2 kedjekompisar.
Sen får Otto gärna förlänga och spela som 2/3 Center om han vill
!
Sen får Otto gärna förlänga och spela som 2/3 Center om han vill

Nej, nej, nej. Inte säcken. Så desperata är vi inte!
Hoppas sakkunniga funderar LÄNGE och väl när nya kotnrakt skall skrivas (givetvis i samspråk med Ch... nye tränaren
eftersom väldigt få kommit upp i normal standard; se till deras DIF-hjärtan (Otto) när "nya" DIF ska byggas.

Bom Bom vill ju dra innan sista januari.vr6power skrev:Nu blir man väl påhoppad av alla mackan fans men jag tycker vi ska göra oss av med Mackan oxå till nästa säsong =/ han blixtrar till ibland men det är inte ofta.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Killen som inte är källkritisk.Bjurre skrev:Bom Bom vill ju dra innan sista januari.vr6power skrev:Nu blir man väl påhoppad av alla mackan fans men jag tycker vi ska göra oss av med Mackan oxå till nästa säsong =/ han blixtrar till ibland men det är inte ofta.
DIF!
Ibland är jag faktiskt glad att det inte är forumet som bestämmer vilka som spelar i laget, för då hade vi bannemig snart inte haft några spelare alls kvar.
Alltid Oavsett.