Märkligt att man väljer att ställa backarna med passningskvalitet och gamesense åt sidan då.Andspe skrev: ↑2023-02-02 17:02:56Stora problemet ligger inte i backkonstellationerna utan snarare i passningskvalitet och gamesense.Manijock skrev: ↑2023-02-02 16:32:05För att Ragge, precis som Garpen, är en gammal spelarlegend hos oss. Förstå om Nyman varit backcoach med detta resultat? Oj oj vilket hat han skulle fått. Precis som Fagervall fick.
Folk utanför våran inavlade sfär granskas vidrigt hårt medan folk innanför har skyddad verkstad.
Säsongen 22/23
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Säsongen 22/23
Ekonomi är inte min starka sida.
Är detta bra eller dåligt? Sämre/bättre än väntat?
https://www.difhockey.se/article/vaswal ... den-hockey
Säsongen 22/23
Vem menar du? Säg inte att du menar Karlsson? Visst har han fina offensiva kvaliteter, men allt annat måste upp. För mycket dumheter och omständighet för att låta han få mer speltid än han får just nu.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-02 17:58:00Märkligt att man väljer att ställa backarna med passningskvalitet och gamesense åt sidan då.Andspe skrev: ↑2023-02-02 17:02:56Stora problemet ligger inte i backkonstellationerna utan snarare i passningskvalitet och gamesense.Manijock skrev: ↑2023-02-02 16:32:05För att Ragge, precis som Garpen, är en gammal spelarlegend hos oss. Förstå om Nyman varit backcoach med detta resultat? Oj oj vilket hat han skulle fått. Precis som Fagervall fick.
Folk utanför våran inavlade sfär granskas vidrigt hårt medan folk innanför har skyddad verkstad.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Är inte heller någon ekonom men att vi gör en förlust på 5.9 miljoner låter ju riktigt illa. Och då är inte detta för hela säsongen ännu. Eget kapital på 12.2 miljoner låter inte alls bra. Låg väl på typ 25 miljoner för inte så många år sedan.Nattuggla_ skrev: ↑2023-02-02 18:27:04 Ekonomi är inte min starka sida.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Nja det var budgeterat för en förlust (konstigt vore väl annat med tanke på att vi åkte ner en division). Men sinande eget kapital och så pass små likvida medel är inte jätteroligt att se. Man skulle ju gärna se ett par miljoner till på de posterna för att känna sig bekväm.Mattias_87 skrev: ↑2023-02-02 18:59:21Är inte heller någon ekonom men att vi gör en förlust på 5.9 miljoner låter ju riktigt illa. Och då är inte detta för hela säsongen ännu. Eget kapital på 12.2 miljoner låter inte alls bra. Låg väl på typ 25 miljoner för inte så många år sedan.Nattuggla_ skrev: ↑2023-02-02 18:27:04 Ekonomi är inte min starka sida.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Varför kan vi inte hitta en Bosse till hockeyn så som han har gjort Djurgården anrik igen i fotbollen finns det någon i världen som har lyckats så bra av inget typ?Praetori skrev: ↑2023-02-02 19:16:05Nja det var budgeterat för en förlust (konstigt vore väl annat med tanke på att vi åkte ner en division). Men sinande eget kapital och så pass små likvida medel är inte jätteroligt att se. Man skulle ju gärna se ett par miljoner till på de posterna för att känna sig bekväm.Mattias_87 skrev: ↑2023-02-02 18:59:21Är inte heller någon ekonom men att vi gör en förlust på 5.9 miljoner låter ju riktigt illa. Och då är inte detta för hela säsongen ännu. Eget kapital på 12.2 miljoner låter inte alls bra. Låg väl på typ 25 miljoner för inte så många år sedan.Nattuggla_ skrev: ↑2023-02-02 18:27:04 Ekonomi är inte min starka sida.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Tänker att det står ganska tydligt: "Periodens resultat blev -5,9 mkr vilket är marginellt sämre än budget.".Nattuggla_ skrev: ↑2023-02-02 18:27:04 Ekonomi är inte min starka sida.
Klart att det är dåligt att gå så pass mycket minus men har man budgeterat för det så har man ändå en plan tänker jag.
Säsongen 22/23
Tyvärr stor skillnad på fotboll och hockey tyvärr.benganfs skrev: ↑2023-02-02 20:14:46Varför kan vi inte hitta en Bosse till hockeyn så som han har gjort Djurgården anrik igen i fotbollen finns det någon i världen som har lyckats så bra av inget typ?Praetori skrev: ↑2023-02-02 19:16:05Nja det var budgeterat för en förlust (konstigt vore väl annat med tanke på att vi åkte ner en division). Men sinande eget kapital och så pass små likvida medel är inte jätteroligt att se. Man skulle ju gärna se ett par miljoner till på de posterna för att känna sig bekväm.Mattias_87 skrev: ↑2023-02-02 18:59:21Är inte heller någon ekonom men att vi gör en förlust på 5.9 miljoner låter ju riktigt illa. Och då är inte detta för hela säsongen ännu. Eget kapital på 12.2 miljoner låter inte alls bra. Låg väl på typ 25 miljoner för inte så många år sedan.Nattuggla_ skrev: ↑2023-02-02 18:27:04 Ekonomi är inte min starka sida.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Ja jo men principen densamma längesen vi hade en sportchef som bara levererar SEN tror jag som många är inne på att det sitter längre in än sportchefen klubben mår dåligt och då kan man testa hur många sportchefer & tränare som helst utan att lyckas.Praetori skrev: ↑2023-02-02 22:16:11Tyvärr stor skillnad på fotboll och hockey tyvärr.benganfs skrev: ↑2023-02-02 20:14:46Varför kan vi inte hitta en Bosse till hockeyn så som han har gjort Djurgården anrik igen i fotbollen finns det någon i världen som har lyckats så bra av inget typ?Praetori skrev: ↑2023-02-02 19:16:05Nja det var budgeterat för en förlust (konstigt vore väl annat med tanke på att vi åkte ner en division). Men sinande eget kapital och så pass små likvida medel är inte jätteroligt att se. Man skulle ju gärna se ett par miljoner till på de posterna för att känna sig bekväm.Mattias_87 skrev: ↑2023-02-02 18:59:21Är inte heller någon ekonom men att vi gör en förlust på 5.9 miljoner låter ju riktigt illa. Och då är inte detta för hela säsongen ännu. Eget kapital på 12.2 miljoner låter inte alls bra. Låg väl på typ 25 miljoner för inte så många år sedan.Nattuggla_ skrev: ↑2023-02-02 18:27:04 Ekonomi är inte min starka sida.
Säsongen 22/23
Fobollen får ju mycket bättre förutsättningar i Stockholm också.benganfs skrev: ↑2023-02-02 22:35:40Ja jo men principen densamma längesen vi hade en sportchef som bara levererar SEN tror jag som många är inne på att det sitter längre in än sportchefen klubben mår dåligt och då kan man testa hur många sportchefer & tränare som helst utan att lyckas.Praetori skrev: ↑2023-02-02 22:16:11Tyvärr stor skillnad på fotboll och hockey tyvärr.benganfs skrev: ↑2023-02-02 20:14:46Varför kan vi inte hitta en Bosse till hockeyn så som han har gjort Djurgården anrik igen i fotbollen finns det någon i världen som har lyckats så bra av inget typ?Praetori skrev: ↑2023-02-02 19:16:05Nja det var budgeterat för en förlust (konstigt vore väl annat med tanke på att vi åkte ner en division). Men sinande eget kapital och så pass små likvida medel är inte jätteroligt att se. Man skulle ju gärna se ett par miljoner till på de posterna för att känna sig bekväm.Mattias_87 skrev: ↑2023-02-02 18:59:21
Är inte heller någon ekonom men att vi gör en förlust på 5.9 miljoner låter ju riktigt illa. Och då är inte detta för hela säsongen ännu. Eget kapital på 12.2 miljoner låter inte alls bra. Låg väl på typ 25 miljoner för inte så många år sedan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Hockeyallsvenskan känns ännu bättre iår än förra året när Hv spelade. Det är flera stora spelare i år. Det är väl mycket p.g.a. mass flykten från KHL fler spelare som har kommit till SHL. Det kanske inte var så bra att det hände just i slutet på förra säsongen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Och SHL likaså, kollade första gången den här säsongen igår, FBK matchen. Jävlar vad det gick undan, hade vi varit uppe med det spelet vi har hade vi varit slagpåsen i SHL.
-
Säsongen 22/23
Snacket som gick innan säsongen drog igång....Djurgårdshjärta.....Järnkaminer.....jobbiga att möta...bla.. bla..bla...
Jonathan Pudas 5 åriga dotter ( om han har någon) skulle vara tuffare att möta. Man skäms hur det ser ut på isen. Och den här gruppen med det fina namnet (nåt engelskt dravel) vad har dem för uppgift?
Jonathan Pudas 5 åriga dotter ( om han har någon) skulle vara tuffare att möta. Man skäms hur det ser ut på isen. Och den här gruppen med det fina namnet (nåt engelskt dravel) vad har dem för uppgift?
Säsongen 22/23
En sak som slog mig, vi har varit väldigt ”förskonade” från ärenden hos Disciplinnämnden i år.
Är så roligt (och oroade ibland) att läsa alla kommentarer på Twitter när någon fått matchstraff i SHL och man vet att det kommer en storm när domen väl fallit.
Rosseli fick fem matcher för sin konstigt utförda rövtackling igår, jag tycker själv den är svårbedömd och kan tänka mig att det hade varit en del uttryck här om han hade varit vår spelare.
Är så roligt (och oroade ibland) att läsa alla kommentarer på Twitter när någon fått matchstraff i SHL och man vet att det kommer en storm när domen väl fallit.
Rosseli fick fem matcher för sin konstigt utförda rövtackling igår, jag tycker själv den är svårbedömd och kan tänka mig att det hade varit en del uttryck här om han hade varit vår spelare.
Säsongen 22/23
Det har du jävligt rätt i. Inte alls tänkt på det! Rent sensationellt faktiskt.crike skrev: ↑2023-02-03 16:27:52 En sak som slog mig, vi har varit väldigt ”förskonade” från ärenden hos Disciplinnämnden i år.