Ja. Nu prioriterade Tjocke Ante, därför inte mycket för Matt att göra, men han är värd sin vikt i guld.#10 skrev:Tror dock det hade varit värt att slanta ordentligt för honom.Enisen skrev:"Ska jag spela i SHL är det Djurgården som jag ska spela i."
Detta sa han för ett år sedan, cash is king uppenbarligen.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Undrar hur mycket som fattades för att han skulle kunna blivit "ersättare" till Brodin.
Matt hade väl cirka 250 kakor i månaden i DIF, får väl något liknande i Saik? Brodin borde väl sitta på kring 150k och säg att försäkringskassan tar 70-80% av den summan fram till att Brodin är tillbaka. Gissar vilt nu. Men poängen är att det nog inte var särskilt nära.Enisen skrev:Undrar hur mycket som fattades för att han skulle kunna blivit "ersättare" till Brodin.
Jocke signa Ante istället vilket gör att vi inte har plats för Matt längre. Tycker Jocke gjort rätt, men ingen skugga över Matt för att han vill spela kvar i Sverige. Absolut inte.
Fan vad less man blev att det inte blev något med engvall 
Skickat från min F8331 via Tapatalk

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag skiter i hur många mål Skellefteå gör på oss nästa säsong, så länge Matt inte gör dem. Lite punktmarkering är sexigt.Örnen skrev:För att Matt har signat med Skellefteå?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Jag ser gärna att vi vinner matcherna mot dom, vilket som gör deras tröstmål då är skitsamma för mig.jsson skrev:Jag skiter i hur många mål Skellefteå gör på oss nästa säsong, så länge Matt inte gör dem. Lite punktmarkering är sexigt.Örnen skrev:För att Matt har signat med Skellefteå?
Bara sätta urbom på han :pjsson skrev:Jag skiter i hur många mål Skellefteå gör på oss nästa säsong, så länge Matt inte gör dem. Lite punktmarkering är sexigt.Örnen skrev:För att Matt har signat med Skellefteå?
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag blir så frustrerad över att vi i DIF inte ska kunna ha BÅDE Ante och Anderson i laget. Hur fan ska vi kunna bli ett topplag med dessa förutsättningar?DRC skrev:Ja. Nu prioriterade Tjocke Ante, därför inte mycket för Matt att göra, men han är värd sin vikt i guld.#10 skrev:Tror dock det hade varit värt att slanta ordentligt för honom.Enisen skrev:"Ska jag spela i SHL är det Djurgården som jag ska spela i."
Detta sa han för ett år sedan, cash is king uppenbarligen.
Avgå.
DIF!
Ja vem fan ska göra målen i år om både brodin och matt inte är med
vi måste ju ha en renodlad målskytt....

Jäkligt surt att se Matt Anderson i ett annat SHL lag...
Antingen har de dåliga källor de verkar tro stenhårt på eller så hittar de bara på. Givetvis är det mer långsiktigt att hålla sig till "sanningen". Det är ingen slump att Madhawk är störst. Men tydligen så funkar det ändå någorlunda att köra hockeybladetstilen.ciirree skrev:Långsiktigt kommer det såklart inte att hålla. Och det krävs väldigt mycket trafik för att det ska generera i bra pengar. Det var liksom inte heller "uppgifter" på att Engvall skulle till Djurgården, utan mer "AVSLÖJAR". Sjukt tråkigt.mb81 skrev:Det ger massa trafik och det ger stålar. Dum som jag är har jag varit inne där och läst.ciirree skrev:Man vill ju ändå börja tro att en sådan som driver Hockeybladet någon gång ska ge rätta uppgifter. Vad tjänar han på genom att skriva om falska övergångar?JulesAttar skrev:Pierre Engvall klar för HV71
Edit: De har ju fått till en ganska snygg sida och den skulle kunna växa på bra om man var lite mer seriös.
Angående Matt så kan jag inte bli arg på honom om han väljer att flytta till den rikaste klubben i SHL när han inte får förlängt hos oss. Väljer Ante alla dagar i veckan.
Sen skulle jag hellre sett honom i KHL/NLA såklart.
Alltså jag fattar inte att man orkar bry sig om att Matt byter klubb. Jag menar det är ju inget konstigt med att spelare byter till andra klubbar inom samma liga. Man kan inte utgå från att alla som spelar i Djurgården utvecklar ett gigantiskt djurgårdshjärta.
Lite åsikter från folk som sett Lagesson under säsongen
"Lagesson is a bright spot on a UMass team that is consistently out-manned and out-played in a deep Hockey East conference. He’s a tough defensive defenseman capable of laying out big hits. He hasn’t shown a lot of progression in his offensive game from his first to second year in college hockey, which could potentially limit his upside in the pro game, but he definitely has potential as a shutdown defender at the NHL level."
- http://www.sbncollegehockey.com/2017/3/ ... y-lagesson
"Lagesson is a bright spot on a UMass team that is consistently out-manned and out-played in a deep Hockey East conference. He’s a tough defensive defenseman capable of laying out big hits. He hasn’t shown a lot of progression in his offensive game from his first to second year in college hockey, which could potentially limit his upside in the pro game, but he definitely has potential as a shutdown defender at the NHL level."
- http://www.sbncollegehockey.com/2017/3/ ... y-lagesson
Född till sportchef.
-
Denne spelaren skulle jag ta alla dagar i veckan en stor stark oöm spelare som dessutom gör en del poäng en perfekt ersättare för Brodin.......men det är min åsikt
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5650
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5650