NHL
Re: NHL
En sak jag undrar lite om nu när det blir massa rubriker att Jagr är femte bäst nånsin gällande poäng i NHL. Borde han inte redan vara före tex Marcel Dionne och Ron Francis och snart går han om Gordie Howe. Mao snart tredje bäst genom alla tider!
För i min mening borde verkligen poäng i slutspelet också räknas. Det är ju då det verkligen gäller.
Tycker mest det är konstigt att räkna bort de viktigaste matcherna när man räknar rekord gällande totala poäng.
Mvh/ Rättshaveristen
För i min mening borde verkligen poäng i slutspelet också räknas. Det är ju då det verkligen gäller.
Tycker mest det är konstigt att räkna bort de viktigaste matcherna när man räknar rekord gällande totala poäng.
Mvh/ Rättshaveristen
Problemet är att spelar du i ett sämre lag (Lex Bremberg) så kommer du inte ha en likartad chans (antal matcher) som de andra i bättre lag. Sen faktumet att du spelar med sämre/bättre spelare, det är en svårare parameter att göra rättvis.mb81 skrev:En sak jag undrar lite om nu när det blir massa rubriker att Jagr är femte bäst nånsin gällande poäng i NHL. Borde han inte redan vara före tex Marcel Dionne och Ron Francis och snart går han om Gordie Howe. Mao snart tredje bäst genom alla tider!
Mvh/ Rättshaveristen
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jo jag förstår när det handlar om poängrekord för en säsong. Men när det är under hela karriären borde väl alla tävlingsmatcher i NHL räknas?seppuko skrev:Problemet är att spelar du i ett sämre lag (Lex Bremberg) så kommer du inte ha en likartad chans (antal matcher) som de andra i bättre lag. Sen faktumet att du spelar med sämre/bättre spelare, det är en svårare parameter att göra rättvis.mb81 skrev:En sak jag undrar lite om nu när det blir massa rubriker att Jagr är femte bäst nånsin gällande poäng i NHL. Borde han inte redan vara före tex Marcel Dionne och Ron Francis och snart går han om Gordie Howe. Mao snart tredje bäst genom alla tider!
Mvh/ Rättshaveristen
Stanley Cup är inte direkt en del av NHL. NHL är grundserien, där vinnaren får Presidents Trophy. Stanley Cup är en egen turnering med sin egna statistik.mb81 skrev:Jo jag förstår när det handlar om poängrekord för en säsong. Men när det är under hela karriären borde väl alla tävlingsmatcher i NHL räknas?seppuko skrev:Problemet är att spelar du i ett sämre lag (Lex Bremberg) så kommer du inte ha en likartad chans (antal matcher) som de andra i bättre lag. Sen faktumet att du spelar med sämre/bättre spelare, det är en svårare parameter att göra rättvis.mb81 skrev:En sak jag undrar lite om nu när det blir massa rubriker att Jagr är femte bäst nånsin gällande poäng i NHL. Borde han inte redan vara före tex Marcel Dionne och Ron Francis och snart går han om Gordie Howe. Mao snart tredje bäst genom alla tider!
Mvh/ Rättshaveristen
Avgå Jocke.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vilken jäkla chock det måste vara att gå från att spenderat 3 år i världens häftigaste stad till att spendera 3 år i ett svinkallt östra Sibirien. Det krävs nog en del mental styrka för den omställningen.
Östra Sibirien var väl att ta i.1962FenderStrat skrev:Vilken jäkla chock det måste vara att gå från att spenderat 3 år i världens häftigaste stad till att spendera 3 år i ett svinkallt östra Sibirien. Det krävs nog en del mental styrka för den omställningen.

Ärligt talat tror jag han levde väldigt bra. Det finns schyssta lägenheter. Vädret är inte heller väldigt extremt jämfört med Pittsburgh, Washington och de lite mer nordliga städerna i USA. Den största chocken är nog faciliteter och flygplansresor. Det är nog de som tar mycket energi, samt svårigheter med att kommunicera med människor. Tre år fick räcka för honom. Sen spelade pengar ingen roll längre.
-
Tror det kan vara svårt att få tag på god mat, även om man har pengar i städer som t.ex. Omsk. KHL är en fascinerande liga. Har börjat kolla lite klipp på KHLs hemsida. Känns väldigt mycket NHL över allting. Han som du har som avatar har börjat bli något av en favorit. Verkar smått galen på ett roligt sättpulverapa skrev:Östra Sibirien var väl att ta i.1962FenderStrat skrev:Vilken jäkla chock det måste vara att gå från att spenderat 3 år i världens häftigaste stad till att spendera 3 år i ett svinkallt östra Sibirien. Det krävs nog en del mental styrka för den omställningen.Snarare västra. Men förstår vad du menar.
Ärligt talat tror jag han levde väldigt bra. Det finns schyssta lägenheter. Vädret är inte heller väldigt extremt jämfört med Pittsburgh, Washington och de lite mer nordliga städerna i USA. Den största chocken är nog faciliteter och flygplansresor. Det är nog de som tar mycket energi, samt svårigheter med att kommunicera med människor. Tre år fick räcka för honom. Sen spelade pengar ingen roll längre.

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tänkte börja länka podden här lite då och då.

http://www.svenskafans.com/nhl/nhl-podc ... 22083.aspx
Det läggs fokus på det senaste i ligan, de bästa kontrakten samt Dallas Eakins och Edmonton.
Niclas Viberg, Robin Fredriksson och Sebastian Norén går igenom de senaste händelserna från ligan, Edmontons beslut att sparka Dallas Eakins och snackar de bästa kontrakten.
Gynnas såväl Chicago som Columbus av Jeremy Morin/Tim Erixon-traden? Hoppas Dave Tippett få sparken i Arizona? Är lag villiga att betala priset för Chris Stewart? Vad är det senaste kring Slava Voynov?
Gjorde Edmonton rätt som gjorde sig av med Dallas Eakins? Varför tar Craig MacTavish klivet ner i båset? Kommer – och bör – man göra något mer? Man sägs nu vara öppna för att släppa Taylor Hall – vore det ett misstag? Det snackas även avstängningar, skador, Buffalos formtopp och Sebbes krav på att Darryl Sutter måste lämna Los Angeles.
Avslutningsvis läggs det fokus på ligans bästa kontrakt. Hur nöjda ska till exempel Dallas vara över Tyler Seguin och Jamie Benn? Är Duncan Keiths kontrakt ett fynd eller ett problem? Förtjänar spelare som Erik Karlsson och Alex Pietrangelo att nämnas?
http://www.svenskafans.com/fanradio/program/1138.aspx

http://www.svenskafans.com/nhl/nhl-podc ... 22083.aspx
Det läggs fokus på det senaste i ligan, de bästa kontrakten samt Dallas Eakins och Edmonton.
Niclas Viberg, Robin Fredriksson och Sebastian Norén går igenom de senaste händelserna från ligan, Edmontons beslut att sparka Dallas Eakins och snackar de bästa kontrakten.
Gynnas såväl Chicago som Columbus av Jeremy Morin/Tim Erixon-traden? Hoppas Dave Tippett få sparken i Arizona? Är lag villiga att betala priset för Chris Stewart? Vad är det senaste kring Slava Voynov?
Gjorde Edmonton rätt som gjorde sig av med Dallas Eakins? Varför tar Craig MacTavish klivet ner i båset? Kommer – och bör – man göra något mer? Man sägs nu vara öppna för att släppa Taylor Hall – vore det ett misstag? Det snackas även avstängningar, skador, Buffalos formtopp och Sebbes krav på att Darryl Sutter måste lämna Los Angeles.
Avslutningsvis läggs det fokus på ligans bästa kontrakt. Hur nöjda ska till exempel Dallas vara över Tyler Seguin och Jamie Benn? Är Duncan Keiths kontrakt ett fynd eller ett problem? Förtjänar spelare som Erik Karlsson och Alex Pietrangelo att nämnas?
http://www.svenskafans.com/fanradio/program/1138.aspx
Expert.
- SirDIFalot
Viktor Stålberg placerad på waivers. Tiden i Nashville har inte direkt gått som planerat för honom.
Expert.
- SirDIFalot
Haha, Bobby Orr var väl en Erik Karlsson före sin tid. 20 år sedan var ju 1994... inte direkt Broad Street Bullies tiden.pulverapa skrev:Enligt Wennerholm hade Erik Karlsson inte platsat i NHL för tjugo år sedan. Står på hans blogg. Kan den mannen gå i pension snart eller? Fy Fan.
Expert.
-
Wennerholm är en bitter sopa.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0051555.ab
Ett Skämt! Skulle vilja se en böteslapp från förbundet eller att de på något sätt agerar.. Alltså visst är NHL en stark liga, men vafan.. de behöver ju inte skita på all annan hockey runt om i världen..
Ett Skämt! Skulle vilja se en böteslapp från förbundet eller att de på något sätt agerar.. Alltså visst är NHL en stark liga, men vafan.. de behöver ju inte skita på all annan hockey runt om i världen..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- SirDIFalot
Snart kommer väl någon dragandes med "Hade han varit kanadensare så..."
Men klart förbundet ska ta striden för Burra nu när han hamnade i AHL. (Tycker dock du borde lagt den här i JVM tråden)
Men klart förbundet ska ta striden för Burra nu när han hamnade i AHL. (Tycker dock du borde lagt den här i JVM tråden)
Expert.