Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Brodin är precis som Thommie säger lite för klen. 81kg på 186 cm är i tunnaste laget för en "powerforward". 10kg till skulle göra honom gott! Härligt att han stannar minst en säsong till.

Vad det gäller Hank så har jag sett honom för lite i år för att uttala mig, men som ni skriver så har han ju fått väldigt fina omdömen av diverse experter så han får gärna komma tillbaka hem! :)
Jag tror Brodin skulle tappa extremt mycket fart om han gick upp hela 10 kg. Farten är lite av hans signum. Men visst.. Kanske 2-3 kg till.
Ovechkin, 188 cm 106 kg. Långsam? Tappat fart?

Sen är det såklart orimligt att Brodin ska gå upp 10 kg under en sommar eller säsong. Men han ska absolut upp dit på längre sikt.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

AMMC skrev:Sen är det såklart orimligt att Brodin ska gå upp 10 kg under en sommar eller säsong. Men han ska absolut upp dit på längre sikt.
NOTHING IS IMPOSSIBLE

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Salas skrev:
AMMC skrev:Sen är det såklart orimligt att Brodin ska gå upp 10 kg under en sommar eller säsong. Men han ska absolut upp dit på längre sikt.
bilder

Alternativt att tv-spelskungen Krüger introducerar lite playstationlir till Brodin så kommer kilona!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AMMC skrev:
SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Brodin är precis som Thommie säger lite för klen. 81kg på 186 cm är i tunnaste laget för en "powerforward". 10kg till skulle göra honom gott! Härligt att han stannar minst en säsong till.

Vad det gäller Hank så har jag sett honom för lite i år för att uttala mig, men som ni skriver så har han ju fått väldigt fina omdömen av diverse experter så han får gärna komma tillbaka hem! :)
Jag tror Brodin skulle tappa extremt mycket fart om han gick upp hela 10 kg. Farten är lite av hans signum. Men visst.. Kanske 2-3 kg till.

Sen är det såklart orimligt att Brodin ska gå upp 10 kg under en sommar eller säsong. Men han ska absolut upp dit på längre sikt.
Att jämföra med de allra bästa med Brodin går väl inte riktigt... Det är väl rätt svårt att spå i, men Ölvestad tappade ju verkligen när han vägde 88 kg. Och när beslöt sig för att gå ner till 85 kg igen så lossnade det ju under förra säsongen. Framför allt fick han tillbaka farten.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

lajjnus skrev:Alternativt att tv-spelskungen Krüger introducerar lite playstationlir till Brodin så kommer kilona!
Haha, absolut! Hammarbybacken är överskattad, det är bättre att lira tv-spel :wink:
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

blir ingen fernholm nästa sässe iaf..

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... elitserien
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

DIFDIF skrev:blir ingen fernholm nästa sässe iaf..

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... elitserien
Lika bra det. Finns betydligt bättre backar att kika på.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Ja den feta horan vill ja inte se! Hattrick kungen tjärnqvist vill iaf jag se hos oss nästa säsong man minns ju i lockouten då var han grymt bra! Sen Falk i Hv skulle sitta fint och tellan plus en back till kanske typ Timmy elr Kyle
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller helt med dem som säger att Brodin borde gå upp i vikt, 10kg på sikt tror jag inte alls hämmar hans skridskoåkning. Han kommer bara blir mer explosiv och mer svårstoppad.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:

Att han skulle tappa "extremt mycket fart" med tio kilo extra muskler är bullshit, men alla tror/tycker vi olika. Jag tror att de skulle göra honom gott. Självklart tar det flera år att lägga på sig dessa kvalitativa muskelkilon men en dag sitter de säkert där och de kommer att göra nytta.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:
AMMC skrev:

Att jämföra med de allra bästa med Brodin går väl inte riktigt... Det är väl rätt svårt att spå i, men Ölvestad tappade ju verkligen när han vägde 88 kg. Och när beslöt sig för att gå ner till 85 kg igen så lossnade det ju under förra säsongen. Framför allt fick han tillbaka farten.
Så det var de 3 kilona och inte slutet av skadeproblemen som gjorde att han fick tillbaka farten?
Jag misstänker att du lutar dig på en helt ovetenskaplig och vag uppfattning att tyngd i ishockey betyder minskad fart. Klart att Ovechkin är jämförbar, det handlar ju om fysiologi. Du hävdar att Brodin med sina 186 cm skulle tappa sin fart om han vägde 88 kg. Jag finner inga som helst belägg för det.

God skridskoteknik och mycket muskelmassa i benen tror jag är lika med hög fart. I fallet Brodin anser jag att han desperat behöver mer muskler och tyngd. Att han är en lättviktare förhindrar honom från att bli en riktig kraft på isen, hans närkampsspel är flängigt och sällan effektivt (även om han då och då får in en riktigt bra tackling). En starkare Brodin kommer också kunna bryta in på mål mer och även kunna stå framför mål i PP som han gjorde i JVM. Idag flyttas han på allt för lätt.
Järnkamin90

Inlägg av Järnkamin90 »

Målvakt:
Ut = Ridderwall, Ouwoya
In = Tellqvist, Sandberg som nr2.

Back:
Ut = Bombom, Lassen.
In = Kyle prio1, D.Tjärnqvist prio2

Centrar:
Såg nyss på Eliteprospects att Patrick Thoresen inte har något kontrakt utöver nästa sässong
Skulle detta kunna vara en lösning, kanske slå en signal!! :)

Annars vill jag helst ha in Zackrizzon i laget!!

Men har även börjat få funderingar, som någon nämnde här tidigare kanske Zibbe redan är mogen att ta över en 2 centerroll inför nästa sässong?
Menar på om det verkligen behövs en till center, som fimpen kommit igång nu och Norman kanske tagit några fler steg i utvecklingen??

Otto
Zibbe
Norman
Fimpen

Sen vill jag köra Cehlin med Brodin nästa sässong, glömmer alldrig hur de krigade på med otto och manglade ner solnatattarna!!!!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Finns inte en chans i helvetet att Thoresen kommer nästa säsong. Han gör ju en gudalik säsong i KHL just nu.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Tobias Viklund lämnade idag Frölunda, där kan vi snacka om en riktigt kompetent defensiv back med landslagsmeriter i ung ålder. Han har inte kommit till rätta riktigt i Frölunda och skulle behöva en nytändning ! KOM IGEN JÄRLAN.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Billx skrev:Tobias Viklund lämnade idag Frölunda, där kan vi snacka om en riktigt kompetent defensiv back med landslagsmeriter i ung ålder. Han har inte kommit till rätta riktigt i Frölunda och skulle behöva en nytändning ! KOM IGEN JÄRLAN.
Vi behöver backar vi kan lita på att de är stabila, så tror verkligen inte att vi värvar Viklund. Stabila backar, det är väl typ D.Tjärnqvist, kanske Timmy och kanske Kyle.. Stabila backar är det rätt ont om annars.
Låst