Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

jeppe melon skrev:
stolpskott skrev:
hoppas Sudden förstår hur mycket DIF skulle behövt honom nästa
säsong!!
Problemet är att Sudden vill vinna ett stanley cup innan han kommer hem. De kan ta lång tid om han ska fortsätta i Toronto...

Toronto kommer aldrig vinna stanley-cup med det laget dom har nu
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

hardrocker35 skrev:
Toronto kommer aldrig vinna stanley-cup med det laget dom har nu
Man ska aldrig säga aldrig, men sannolikheten är ju inte stor. Tror att deras största problem sitter i att de har en ledning som vägrar bygga laget långsiktigt. De försöker varje år att signa dyra veteraner och glömmer bort att drafta bra unga talanger.

Att Alexander Steen, som lirade i tredjefemman i Modo, är deras bästa unga forward säger en hel del..
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Att Sudden kommer är ju en utopi.

Något mer rimligt är det ju att titta på bra spelare i de lag som kan åka ur. Även om vi även dör förmodligen kommer till korta mot rikare klubbar.

Fedor Fedorov är en grym artist och Calle Söderberg en av landets främsta centrar. Drömvärvningar, men svåra. Frylén har det pratats om. Frågan är om han har något att tillföra.

I Skellefteå är ju främst Fredrik Lindgren och Magnus Wernblom intressanta. Men, nej de kommer nog inte till oss de heller.

Blev ett ganska meningslöst inlägg. Om nu ingen har någon mer spelare i något av de här lagen som jag missat.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

jensa öhling skrev:Att Sudden kommer är ju en utopi.

Något mer rimligt är det ju att titta på bra spelare i de lag som kan åka ur. Även om vi även dör förmodligen kommer till korta mot rikare klubbar.

Fedor Fedorov är en grym artist och Calle Söderberg en av landets främsta centrar. Drömvärvningar, men svåra. Frylén har det pratats om. Frågan är om han har något att tillföra.

I Skellefteå är ju främst Fredrik Lindgren och Magnus Wernblom intressanta. Men, nej de kommer nog inte till oss de heller.

Blev ett ganska meningslöst inlägg. Om nu ingen har någon mer spelare i något av de här lagen som jag missat.
Fedor Fedorov åkte omkring och Brendl-fes på isen i matchen mot SAIK i kväll. Han väger för mycket och är för divig, ingen mer "Dragan" tack. Dessutom kommer både Malmö och Skellefteå spela i elitserien nästa säsong också...

Sen förstår jag inte hur många ser Sudden som någon form av frälsare. OM han skulle lira i DIF igen är jag övertygad om att det blir en redig flopp. Så nej tack till Sudden också.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Rocker skrev:

Fedor Fedorov åkte omkring och Brendl-fes på isen i matchen mot SAIK i kväll. Han väger för mycket och är för divig, ingen mer "Dragan" tack. Dessutom kommer både Malmö och Skellefteå spela i elitserien nästa säsong också...

Sen förstår jag inte hur många ser Sudden som någon form av frälsare. OM han skulle lira i DIF igen är jag övertygad om att det blir en redig flopp. Så nej tack till Sudden också.
Hur kan man säga nej till en av världens absolut bästa spelare? Han dominerar i NHL, men du tror alltså inte att han skulle klara av att bära laget och putta in 45-50 poäng på en säsong? Dessutom skulle han säkert höja vårt publiksnitt med minst 1000 åskådare.
Sjunger avgå Johnny...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Rocker skrev:

Sudden är fortfarande en av sveriges absolut största!
Erik I

Inlägg av Erik I »

smurf02 skrev:Hehe många tycker att Håkansson inte har klubbkännsla utan att det är pengar som gäller för han!!
Men varför klagar ingen på challe när han lämmnar klubben Vad har han för något i timrå att hämta???
Gäller inte detta mer pengar för challe???
Gäller det inte att komma till ett topplag som många säger om Musse Håkansson???

Om inte Musse e välkommen tillbaka så är inte Challe häller det!!!
Enligt mig!! :evil:
Lite överraskad över Chalels övergång jag med men köper trots allt resonemanget, nämligen att han vill ha huvudansvar och Säcken har ett år kvar. Sen kan man ju faktiskt spekulera i om han är mogen eget ansvar redan, han har ju trots allt bara 3 års tränarerfarenhet eller något ditåt. Jag är hur som helst övertygad om att Challe verkligen vill representera Djurgården och också kommer att göra det framöver, om nu inte DIF skulle sätta käppar i hjulet av någon anledning. Alla gamla DIF-profiler kan inte arbeta i DIF allihop samtidigt, sedan är det kanske inte alltför vanligt - Lill-Kenta lite undantag faktiskt - att de tränar andra elitserielag. Låt Challe skaffa sig båserfarenhet i TIK och sedan nyttja denna i DIF, säger jag - och det är ju inte FBK eller så han ska träna heller...
Madferit

Inlägg av Madferit »

Visst att se en kille med DIF järta i ett annat bås tar hårt i själen men att se Challe i en timrå(¤#¤¤(%!!!!!!)tröja med JORDENS jävla flin på läpparna då jävlar öppna sig tårkanalerna, tjejen trodde inte jag var klok där jag satt o böla framför sporten.

CHALLE FÖR HELVETE! Hoppas du fryser fast i en inlandsis i norrlands kallaste jävla inland!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Bara en sån sak som att Sudden har ett av NHL:s bästa skott skulle hjälpa vårt lag otroligt mycket. Tar du den högerfattade kanonen, den speluppfattningen och låter Bremberg mata puckar till honom i PP så ska du få se att han kan göra nytta.

Om Mats nånsin vill spela i DIF igen så räcker det med att han håller den fysiska formen uppe. Och det går att hålla på länge om man slipper skador och ser till att hålla formen, det har killar som Messier, Larionov, Chelios, Howe och vår egen Micke Johansson bevisat. Är ganska övertygad om att han skulle vara en stor tillgång även i 5-mot-5 spel. Är Sundin med fysiskt så är han livsfarlig för det är inte många backar i elitserien som skulle palla att hålla undan honom vid sargerna. Han och t.ex Ölvestad skulle formligen kunna mala ner de flesta lag. Han är inte långsam heller, trots sin ålder. Tittar man på Torontos matcher så ser man att han fortfarande har en överväxel att lägga i när den behövs, även om han använder den sparsamt numera. Den är dock mer än tillräcklig för att blåsa ifrån Ronnie Sundin och Sanny Lindström..
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Ritterwand skrev:Bara en sån sak som att Sudden har ett av NHL:s bästa skott skulle hjälpa vårt lag otroligt mycket. Tar du den högerfattade kanonen, den speluppfattningen och låter Bremberg mata puckar till honom i PP så ska du få se att han kan göra nytta.

Om Mats nånsin vill spela i DIF igen så räcker det med att han håller den fysiska formen uppe. Och det går att hålla på länge om man slipper skador och ser till att hålla formen, det har killar som Messier, Larionov, Chelios, Howe och vår egen Micke Johansson bevisat. Är ganska övertygad om att han skulle vara en stor tillgång även i 5-mot-5 spel. Är Sundin med fysiskt så är han livsfarlig för det är inte många backar i elitserien som skulle palla att hålla undan honom vid sargerna. Han och t.ex Ölvestad skulle formligen kunna mala ner de flesta lag. Han är inte långsam heller, trots sin ålder. Tittar man på Torontos matcher så ser man att han fortfarande har en överväxel att lägga i när den behövs, även om han använder den sparsamt numera. Den är dock mer än tillräcklig för att blåsa ifrån Ronnie Sundin och Sanny Lindström..
Chansen att Sudden kommer att spela för Djurgår´n och i Elitserien är tämligen minimal. Frågan är om han överhuvudtahet kommer att flytta tillbaka till Sverige igen annat än temporärt under semestertid.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Honom pushade jag för några månader sen, en mycket intressant spelare som har bra teknik men kanske skulle kunna bli lite mer effektivare.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Bautabröl skrev: Chansen att Sudden kommer att spela för Djurgår´n och i Elitserien är tämligen minimal. Frågan är om han överhuvudtahet kommer att flytta tillbaka till Sverige igen annat än temporärt under semestertid.
Jaha, har du kommit på det alldeles själv eller? Det där är väl allmänt känt och jag har inte påstått nåt annat heller. Jag kommenterade vad användaren "Rocker" sa, tyvärr klantade jag tydligen bort citeringen. My bad. Visst är all spekulation om Mats jäkligt långsökt, men att påstå att han inte skulle duga till elitserien är nästan mer befängt, imho.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Om Sudden pissar på oss en gång till, så slänger jag fan hans autograf som jag har hemma på väggen...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Sidney Crosby skrev:Om Sudden pissar på oss en gång till, så slänger jag fan hans autograf som jag har hemma på väggen...
Vad har Mats Sundin för förpliktelser gentemot Djurgår´n?
Skriv svar