Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Tror inte lösningen är att sparka Hardy. Han är en av sveriges mest kompetenta tränare. Jag ser dock gärna att Montén och Johansson lämnar tronen och att det kommer in en person som kan tillföra ny energi och coacha laget. Challe och Hardy skulle kunna vara en bra kombination. en pådrivare och en taktiker. Det stora problemet i år är nog inte dåliga ledare, utan dåliga spelare. Vi saknar totalt kreativa spelare (bortsett från Marcus Nilsson) och stabila backar. Det gör att spelet blir förutsägbart och osäkert. Vi har tappat fartfyllda spelskickliga spelare som Jacob Josefsson, Marcus Krüger, Andreas Enqvist och ersatt med långsamma fantasilösa spelare som M. Tjärnqvist, Carlsson och Almtorp. JJ har större del i årets flopp än Hardy. Vi har blivit det nya SSK. Det gäller att vi reder ut stormen i år och tar nya tag inför nästa år. Då ska vi ha nya tränare, ny sportchef, ny spelidé och ett nytt spelarmaterial.
- Linkanrikkard skrev:Tror inte lösningen är att sparka Hardy. Han är en av sveriges mest kompetenta tränare. Jag ser dock gärna att Montén och Johansson lämnar tronen och att det kommer in en person som kan tillföra ny energi och coacha laget. Challe och Hardy skulle kunna vara en bra kombination. en pådrivare och en taktiker. Det stora problemet i år är nog inte dåliga ledare, utan dåliga spelare. Vi saknar totalt kreativa spelare (bortsett från Marcus Nilsson) och stabila backar. Det gör att spelet blir förutsägbart och osäkert. Vi har tappat fartfyllda spelskickliga spelare som Jacob Josefsson, Marcus Krüger, Andreas EnGqvist och ersatt med långsamma fantasilösa spelare som M. Tjärnqvist, Carlsson och Almtorp. JJ har större del i årets flopp än Hardy. Vi har blivit det nya SSK. Det gäller att vi reder ut stormen i år och tar nya tag inför nästa år. Då ska vi ha nya tränare, ny sportchef, ny spelidé och ett nytt spelarmaterial.
- Fernholm
Båda ville hit. DIF nobbade.
Tjänstefel å det grövsta och kapitala felbeslut som satt oss med skägget i brevlådan och bajssmak i munnen.
Hardy har så klart mycket att säga till om vad gäller JJ:s värvningar.
Spännande att se om det händer nåt nytt i båset inom kort.
Anser att det inte räcker med ett ev tränarbyte. Måste in med en spelare som vågar kriga och smälla på lite. En ledare! En Kung Ragge!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Snälla goda Gud, må Frasse ha rätt nu. Jag skulle älska att se Falken i båset även om det egentligen är ett par år för tidigt kanske?
Prio 1 dock: ut med Hardy.
Tack Frasse för att du skänkt en gnutta livsglädje!
Prio 1 dock: ut med Hardy.
Tack Frasse för att du skänkt en gnutta livsglädje!
Jag anser att vi har spelarmaterialet för att kunna hålla oss kvar i serien utan problem, om spelarna själva tror, kan och vill göra det. Fislukten i denna hiss kommer från Hardy & Co som uppenbart inte kan vända detta själva.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Va fan Frasse, på en fredag!Frasse skrev:Ryktas om att det skall göras om i båset redan nu.
Intern flytt av tränare samt en ny utifrån om djungeltelegrafen har rätt.
Inte en dag försent och skall det göras så måste det ske omgående.
Personligen tror jag inte Falk är rätt person att komma in nu.
Nichlas är ingen ny röst i omklädningsrummet och hans erfarenhet som tränare är minimal.
Nichlas är ingen ny röst i omklädningsrummet och hans erfarenhet som tränare är minimal.
Född till sportchef.
Plus att det inte funkat alls i J18 under hans korta tid där.android skrev:Personligen tror jag inte Falk är rätt person att komma in nu.
Risken finns väl att han fortfarande är lite väl "polare" med spelarna.android skrev:Personligen tror jag inte Falk är rätt person att komma in nu.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Om Nichlas skall flytas upp till a-laget skulle han göra mer nytta som spelare än som tränare så som läget är nu.Buford skrev:Risken finns väl att han fortfarande är lite väl "polare" med spelarna.android skrev:Personligen tror jag inte Falk är rätt person att komma in nu.
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Precis. Känns som om att det är alldeles för tidigt att ta in han i nuläget. Om några säsonger, absolut. Nu? Njaaa.Buford skrev:Risken finns väl att han fortfarande är lite väl "polare" med spelarna.android skrev:Personligen tror jag inte Falk är rätt person att komma in nu.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- Jim Morrison
http://hockey.expressen.se/nyheter/1.26 ... pen-teater
Men jag vetteefaan alltså. Finns det någon annan tränare ledig? Skulle vara Challe i sådana fall men jag tror inte han vill börja redan nu. Han vill nog starta om helt på nytt nästa säsong. Men Leif Strömberg? Har ingen direkt uppfattning om honom så såga mig gärna för detta inlägget. Men han verkar vara en bra inhoppare?– Det vet jag inte. Men det är bara att titta på elitserietabellen, det är väldigt jämnt. Jag har gjort några brandkårsutryckningar tidigare och lyckats. Jag behöver inte bevisa att jag klarar av att rädda kvar lag. Jag förstår och vet vad som ska göras. Så vi får se.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säcken lunchade med ledningen häromdan tydligen...
Jag hade en teori häromdan också... Att man väntade på att Challes tröja kom upp i taket innan man tar in honom...
Jag hade en teori häromdan också... Att man väntade på att Challes tröja kom upp i taket innan man tar in honom...
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Om Säcken kommer in istället för Hardy så vet jag inte vad jag gör. Hellre Leif Strömberg isånnafall!Gneblon skrev:Säcken lunchade med ledningen häromdan tydligen...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Skulle vara ett bra alternativ kortsiktigt säsongen ut, DIF har svängdörr bakåt och är det nåt säcken kan så är det att styra upp ett försvar.Gneblon skrev:Säcken lunchade med ledningen häromdan tydligen...
Sen om Hans är villig att ge upp sitt förmodligen väldigt förmånliga kontrakt med lhc för att gå in i DIF i ett par månader är ytterst tveksamt. Hoppas.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.