Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
rikkard

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av rikkard »

Tror inte lösningen är att sparka Hardy. Han är en av sveriges mest kompetenta tränare. Jag ser dock gärna att Montén och Johansson lämnar tronen och att det kommer in en person som kan tillföra ny energi och coacha laget. Challe och Hardy skulle kunna vara en bra kombination. en pådrivare och en taktiker. Det stora problemet i år är nog inte dåliga ledare, utan dåliga spelare. Vi saknar totalt kreativa spelare (bortsett från Marcus Nilsson) och stabila backar. Det gör att spelet blir förutsägbart och osäkert. Vi har tappat fartfyllda spelskickliga spelare som Jacob Josefsson, Marcus Krüger, Andreas Enqvist och ersatt med långsamma fantasilösa spelare som M. Tjärnqvist, Carlsson och Almtorp. JJ har större del i årets flopp än Hardy. Vi har blivit det nya SSK. Det gäller att vi reder ut stormen i år och tar nya tag inför nästa år. Då ska vi ha nya tränare, ny sportchef, ny spelidé och ett nytt spelarmaterial.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

rikkard skrev:Tror inte lösningen är att sparka Hardy. Han är en av sveriges mest kompetenta tränare. Jag ser dock gärna att Montén och Johansson lämnar tronen och att det kommer in en person som kan tillföra ny energi och coacha laget. Challe och Hardy skulle kunna vara en bra kombination. en pådrivare och en taktiker. Det stora problemet i år är nog inte dåliga ledare, utan dåliga spelare. Vi saknar totalt kreativa spelare (bortsett från Marcus Nilsson) och stabila backar. Det gör att spelet blir förutsägbart och osäkert. Vi har tappat fartfyllda spelskickliga spelare som Jacob Josefsson, Marcus Krüger, Andreas EnGqvist och ersatt med långsamma fantasilösa spelare som M. Tjärnqvist, Carlsson och Almtorp. JJ har större del i årets flopp än Hardy. Vi har blivit det nya SSK. Det gäller att vi reder ut stormen i år och tar nya tag inför nästa år. Då ska vi ha nya tränare, ny sportchef, ny spelidé och ett nytt spelarmaterial.
- Linkan
- Fernholm

Båda ville hit. DIF nobbade.
Tjänstefel å det grövsta och kapitala felbeslut som satt oss med skägget i brevlådan och bajssmak i munnen.

Hardy har så klart mycket att säga till om vad gäller JJ:s värvningar.

Spännande att se om det händer nåt nytt i båset inom kort.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Anser att det inte räcker med ett ev tränarbyte. Måste in med en spelare som vågar kriga och smälla på lite. En ledare! En Kung Ragge!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Snälla goda Gud, må Frasse ha rätt nu. Jag skulle älska att se Falken i båset även om det egentligen är ett par år för tidigt kanske?

Prio 1 dock: ut med Hardy.

Tack Frasse för att du skänkt en gnutta livsglädje!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag anser att vi har spelarmaterialet för att kunna hålla oss kvar i serien utan problem, om spelarna själva tror, kan och vill göra det. Fislukten i denna hiss kommer från Hardy & Co som uppenbart inte kan vända detta själva.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Frasse skrev:Ryktas om att det skall göras om i båset redan nu.
Intern flytt av tränare samt en ny utifrån om djungeltelegrafen har rätt.
Va fan Frasse, på en fredag!

Inte en dag försent och skall det göras så måste det ske omgående.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Personligen tror jag inte Falk är rätt person att komma in nu.

Nichlas är ingen ny röst i omklädningsrummet och hans erfarenhet som tränare är minimal.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Personligen tror jag inte Falk är rätt person att komma in nu.

Nichlas är ingen ny röst i omklädningsrummet och hans erfarenhet som tränare är minimal.
Plus att det inte funkat alls i J18 under hans korta tid där.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Risken finns väl att han fortfarande är lite väl "polare" med spelarna.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Buford skrev:

Om Nichlas skall flytas upp till a-laget skulle han göra mer nytta som spelare än som tränare så som läget är nu.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Buford skrev:

Precis. Känns som om att det är alldeles för tidigt att ta in han i nuläget. Om några säsonger, absolut. Nu? Njaaa.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://hockey.expressen.se/nyheter/1.26 ... pen-teater
– Det vet jag inte. Men det är bara att titta på elitserietabellen, det är väldigt jämnt. Jag har gjort några brandkårsutryckningar tidigare och lyckats. Jag behöver inte bevisa att jag klarar av att rädda kvar lag. Jag förstår och vet vad som ska göras. Så vi får se.
Men jag vetteefaan alltså. Finns det någon annan tränare ledig? Skulle vara Challe i sådana fall men jag tror inte han vill börja redan nu. Han vill nog starta om helt på nytt nästa säsong. Men Leif Strömberg? Har ingen direkt uppfattning om honom så såga mig gärna för detta inlägget. Men han verkar vara en bra inhoppare?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Säcken lunchade med ledningen häromdan tydligen...

Jag hade en teori häromdan också... Att man väntade på att Challes tröja kom upp i taket innan man tar in honom...
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Gneblon skrev:Säcken lunchade med ledningen häromdan tydligen...

Jag hade en teori häromdan också... Att man väntade på att Challes tröja kom upp i taket innan man tar in honom...
Om Säcken kommer in istället för Hardy så vet jag inte vad jag gör. Hellre Leif Strömberg isånnafall!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Gneblon skrev:Säcken lunchade med ledningen häromdan tydligen...

Skulle vara ett bra alternativ kortsiktigt säsongen ut, DIF har svängdörr bakåt och är det nåt säcken kan så är det att styra upp ett försvar.

Sen om Hans är villig att ge upp sitt förmodligen väldigt förmånliga kontrakt med lhc för att gå in i DIF i ett par månader är ytterst tveksamt. Hoppas.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Låst