Absolut, man visste ju om att vi skulle vara kort om folk under Jvm och under den perioden var backspelet under all kritik.-daniel- skrev:Jag håller delvis med dig, framförallt i att det inte enbart fungerar att köpa vad fan som helst bara för att det är ett "bra namn" och tro att man kan bygga ett lag av det. Dessutom gillar jag att DIF brukar kunna undvika att agera i panik, dock så är det så väldigt naivt att undvika värvningar när man märkte efter 15-20 omgångar att det här laget knappast är bättre än vad tabellen visar. Har man några som helst sportsliga ambitioner så skulle man redan då ställt frågan till styrelsen om ett tillägg för att kunna värva någon spelare som kunde tillföra en dimension till spelet även den mest blinde kunde se saknades...BOMBOM BOUCHARD skrev:Och det kommer inte att hålla i längden.BaronVonDif skrev:Inte säkert att dom har pengar eller att dom budgetrat för nya spelare, många panik värvar utöver budget med mottot " det är lönsammare att gå back på spelar värvningar än att åka ur elitserien."sensei skrev:Vad får dom (och alla andra lag) pengarna ifrån? Varför har inte vi pengar? Modo bara pumpar ut namn efter namn, tollefsen och alla möjligt matrial som håller NHL-klass.
Jag hade helt klart sett förstärkningar till laget.
Men samtidigt gillar jag att DIF som tradition inte sparkar tränare/spelare och agerar i panik.
Att värva och sparka är inte alltid det bästa.
Hittar DIF däremot rätt spelare så ska man självklart slå till.
När sen chansen dök upp i december när JVM drog i gång och vi fick skador på nyckelspelare trodde i varje fall jag att man lyfte frågan till absolut högsta prio. Det verkar dock inte ha skett, utan det gör man NU.... med några få pluttiga dagar kvar innan transferfönstret stänger.... Fruktansvärt naivt.
Man får verkligen hoppas att en värvning av Fernholm var helt oförsvarbar av ekonomiska anledningar. Annars är det illa.
Ferna är en som verkligen skulle ha både breddat backsidan och även spetsat till den. Dessutom borde han passa in i vår "värvningsprofil a la Stockholmia".
Men en sak som verkligen glädjer mig just nu är vårt "nyförvärv" Erik Gustafsson.
Han har spelat upp sig rejält och är i mina ögon klart före både Claesson och Holm.
Vilken utveckling bara sedan jul. Gör fortfarande en del misstag, men vem gör inte det?