Skulle ha varit Juraj Mikus då..... som alldeles nyss blev utlånad till TPS.....-daniel- skrev:Tydligen så har ju Lev Poprad i KHL problem med ekonomin och tvingas sälja lite folk verkar det som, men ser ingen i deras laguppställning (känner ju självfallet till ett gäng spelare) som man direkt går i gång på...
EDIT (och nej jag vet att han inte spelar i KHL) : Zigomanis hade med enkelhet gått in i DIF's 2:a lina, men han är ju by default knappast en producerande center...
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Suchy lirar ju där. Hade varit en grym förstärkning om han inte gått ned sig helt.
http://eliteprospects.com/player.php?player=8621
http://eliteprospects.com/player.php?player=8621
- Jim Morrison
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4268495.ab
NHL-spelare förstärker Modo. hahahahahahahahah
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Honom såg jag i sommras i helsingfors under ETJim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4268495.ab
De inte direkt så man pinkar på sig av upphetsning

- Jim Morrison
Blir säkert en bra spelare för Modo. Rollspelare och energispelare. Bra för laget säkert.janne08 skrev:Honom såg jag i sommras i helsingfors under ETJim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4268495.ab
De inte direkt så man pinkar på sig av upphetsning
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-01-25 20:36:47, redigerad totalt 1 gånger.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Konstigt att ALLA övriga lag hittar spelare förutom DIF och JJ....Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4268495.ab
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Killen är en "energispelare" dvs det vi redan har typ 13 spelare av... Det är inte precis så att vi behöver en till.Nummer19 skrev:Konstigt att ALLA övriga lag hittar spelare förutom DIF och JJ....Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4268495.ab
Vad får dom (och alla andra lag) pengarna ifrån? Varför har inte vi pengar? Modo bara pumpar ut namn efter namn, tollefsen och alla möjligt matrial som håller NHL-klass.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Näslund-Foppa, kommunen, egna hallar och lokala sponsorer är en verklighet som bondlagen lever i som vi inte gör!sensei skrev:Vad får dom (och alla andra lag) pengarna ifrån? Varför har inte vi pengar? Modo bara pumpar ut namn efter namn, tollefsen och alla möjligt matrial som håller NHL-klass.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Synd att vi inte är ett "bondlag" dåJepe skrev:Näslund-Foppa, kommunen, egna hallar och lokala sponsorer är en verklighet som bondlagen lever i som vi inte gör!sensei skrev:Vad får dom (och alla andra lag) pengarna ifrån? Varför har inte vi pengar? Modo bara pumpar ut namn efter namn, tollefsen och alla möjligt matrial som håller NHL-klass.

- SirDIFalot
Max Friberg fick noll minuter mot Gnaget...
Ta över hans kontrakt som gäller säsongen ut? Möjlighet?
Kanske onödigt då vi ändå inte har några framspelare, men ur ett långtidsperspektiv skulle jag inte ha något emot att göra Friberg till Djurgårdare.
Ta över hans kontrakt som gäller säsongen ut? Möjlighet?
Kanske onödigt då vi ändå inte har några framspelare, men ur ett långtidsperspektiv skulle jag inte ha något emot att göra Friberg till Djurgårdare.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tja, tar man en titt i tabellerna sedan egna hallar började byggas och ägas kan man se ett klart sjunkande skepp och det är vi, DIF.Hawk skrev:Synd att vi inte är ett "bondlag" dåJepe skrev:Näslund-Foppa, kommunen, egna hallar och lokala sponsorer är en verklighet som bondlagen lever i som vi inte gör!sensei skrev:Vad får dom (och alla andra lag) pengarna ifrån? Varför har inte vi pengar? Modo bara pumpar ut namn efter namn, tollefsen och alla möjligt matrial som håller NHL-klass.
Var skulle Saik befinna sig om inte kommunen kastat miljoner åt dem i hallbygge och nedskrivna hyror?
Men ja ä in´t bitter......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BaronVonDif
Inte säkert att dom har pengar eller att dom budgetrat för nya spelare, många panik värvar utöver budget med mottot " det är lönsammare att gå back på spelar värvningar än att åka ur elitserien."sensei skrev:Vad får dom (och alla andra lag) pengarna ifrån? Varför har inte vi pengar? Modo bara pumpar ut namn efter namn, tollefsen och alla möjligt matrial som håller NHL-klass.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Och det kommer inte att hålla i längden.BaronVonDif skrev:Inte säkert att dom har pengar eller att dom budgetrat för nya spelare, många panik värvar utöver budget med mottot " det är lönsammare att gå back på spelar värvningar än att åka ur elitserien."sensei skrev:Vad får dom (och alla andra lag) pengarna ifrån? Varför har inte vi pengar? Modo bara pumpar ut namn efter namn, tollefsen och alla möjligt matrial som håller NHL-klass.
Jag hade helt klart sett förstärkningar till laget.
Men samtidigt gillar jag att DIF som tradition inte sparkar tränare/spelare och agerar i panik.
Att värva och sparka är inte alltid det bästa.
Hittar DIF däremot rätt spelare så ska man självklart slå till.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Jag håller delvis med dig, framförallt i att det inte enbart fungerar att köpa vad fan som helst bara för att det är ett "bra namn" och tro att man kan bygga ett lag av det. Dessutom gillar jag att DIF brukar kunna undvika att agera i panik, dock så är det så väldigt naivt att undvika värvningar när man märkte efter 15-20 omgångar att det här laget knappast är bättre än vad tabellen visar. Har man några som helst sportsliga ambitioner så skulle man redan då ställt frågan till styrelsen om ett tillägg för att kunna värva någon spelare som kunde tillföra en dimension till spelet även den mest blinde kunde se saknades...BOMBOM BOUCHARD skrev:Och det kommer inte att hålla i längden.BaronVonDif skrev:Inte säkert att dom har pengar eller att dom budgetrat för nya spelare, många panik värvar utöver budget med mottot " det är lönsammare att gå back på spelar värvningar än att åka ur elitserien."sensei skrev:Vad får dom (och alla andra lag) pengarna ifrån? Varför har inte vi pengar? Modo bara pumpar ut namn efter namn, tollefsen och alla möjligt matrial som håller NHL-klass.
Jag hade helt klart sett förstärkningar till laget.
Men samtidigt gillar jag att DIF som tradition inte sparkar tränare/spelare och agerar i panik.
Att värva och sparka är inte alltid det bästa.
Hittar DIF däremot rätt spelare så ska man självklart slå till.
När sen chansen dök upp i december när JVM drog i gång och vi fick skador på nyckelspelare trodde i varje fall jag att man lyfte frågan till absolut högsta prio. Det verkar dock inte ha skett, utan det gör man NU.... med några få pluttiga dagar kvar innan transferfönstret stänger.... Fruktansvärt naivt.