Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:Tydligen så har ju Lev Poprad i KHL problem med ekonomin och tvingas sälja lite folk verkar det som, men ser ingen i deras laguppställning (känner ju självfallet till ett gäng spelare) som man direkt går i gång på...

EDIT (och nej jag vet att han inte spelar i KHL) : Zigomanis hade med enkelhet gått in i DIF's 2:a lina, men han är ju by default knappast en producerande center...
Skulle ha varit Juraj Mikus då..... som alldeles nyss blev utlånad till TPS.....
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Suchy lirar ju där. Hade varit en grym förstärkning om han inte gått ned sig helt.

http://eliteprospects.com/player.php?player=8621
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4268495.ab

NHL-spelare förstärker Modo. hahahahahahahahah
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
janne08

Inlägg av janne08 »

Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4268495.ab

Honom såg jag i sommras i helsingfors under ET
De inte direkt så man pinkar på sig av upphetsning :D
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

janne08 skrev:

Honom såg jag i sommras i helsingfors under ET
De inte direkt så man pinkar på sig av upphetsning :D
Blir säkert en bra spelare för Modo. Rollspelare och energispelare. Bra för laget säkert.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-01-25 20:36:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Konstigt att ALLA övriga lag hittar spelare förutom DIF och JJ....
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Nummer19 skrev:

Konstigt att ALLA övriga lag hittar spelare förutom DIF och JJ....
Killen är en "energispelare" dvs det vi redan har typ 13 spelare av... Det är inte precis så att vi behöver en till.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Vad får dom (och alla andra lag) pengarna ifrån? Varför har inte vi pengar? Modo bara pumpar ut namn efter namn, tollefsen och alla möjligt matrial som håller NHL-klass.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jepe

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

sensei skrev:Vad får dom (och alla andra lag) pengarna ifrån? Varför har inte vi pengar? Modo bara pumpar ut namn efter namn, tollefsen och alla möjligt matrial som håller NHL-klass.
Näslund-Foppa, kommunen, egna hallar och lokala sponsorer är en verklighet som bondlagen lever i som vi inte gör!

Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Jepe skrev:
sensei skrev:Vad får dom (och alla andra lag) pengarna ifrån? Varför har inte vi pengar? Modo bara pumpar ut namn efter namn, tollefsen och alla möjligt matrial som håller NHL-klass.
Näslund-Foppa, kommunen, egna hallar och lokala sponsorer är en verklighet som bondlagen lever i som vi inte gör!

Synd att vi inte är ett "bondlag" då :wink:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Max Friberg fick noll minuter mot Gnaget...

Ta över hans kontrakt som gäller säsongen ut? Möjlighet?

Kanske onödigt då vi ändå inte har några framspelare, men ur ett långtidsperspektiv skulle jag inte ha något emot att göra Friberg till Djurgårdare.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hawk skrev:
Jepe skrev:

Synd att vi inte är ett "bondlag" då :wink:
Tja, tar man en titt i tabellerna sedan egna hallar började byggas och ägas kan man se ett klart sjunkande skepp och det är vi, DIF.

Var skulle Saik befinna sig om inte kommunen kastat miljoner åt dem i hallbygge och nedskrivna hyror?

Men ja ä in´t bitter......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Inte säkert att dom har pengar eller att dom budgetrat för nya spelare, många panik värvar utöver budget med mottot " det är lönsammare att gå back på spelar värvningar än att åka ur elitserien."
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BaronVonDif skrev:
Inte säkert att dom har pengar eller att dom budgetrat för nya spelare, många panik värvar utöver budget med mottot " det är lönsammare att gå back på spelar värvningar än att åka ur elitserien."
Och det kommer inte att hålla i längden.
Jag hade helt klart sett förstärkningar till laget.
Men samtidigt gillar jag att DIF som tradition inte sparkar tränare/spelare och agerar i panik.

Att värva och sparka är inte alltid det bästa.

Hittar DIF däremot rätt spelare så ska man självklart slå till.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
BaronVonDif skrev:
Och det kommer inte att hålla i längden.
Jag hade helt klart sett förstärkningar till laget.
Men samtidigt gillar jag att DIF som tradition inte sparkar tränare/spelare och agerar i panik.

Att värva och sparka är inte alltid det bästa.

Hittar DIF däremot rätt spelare så ska man självklart slå till.
Jag håller delvis med dig, framförallt i att det inte enbart fungerar att köpa vad fan som helst bara för att det är ett "bra namn" och tro att man kan bygga ett lag av det. Dessutom gillar jag att DIF brukar kunna undvika att agera i panik, dock så är det så väldigt naivt att undvika värvningar när man märkte efter 15-20 omgångar att det här laget knappast är bättre än vad tabellen visar. Har man några som helst sportsliga ambitioner så skulle man redan då ställt frågan till styrelsen om ett tillägg för att kunna värva någon spelare som kunde tillföra en dimension till spelet även den mest blinde kunde se saknades...

När sen chansen dök upp i december när JVM drog i gång och vi fick skador på nyckelspelare trodde i varje fall jag att man lyfte frågan till absolut högsta prio. Det verkar dock inte ha skett, utan det gör man NU.... med några få pluttiga dagar kvar innan transferfönstret stänger.... Fruktansvärt naivt.
Låst