Inte på samma sätt.johan_80 skrev:går att trejda här medSirDIFalot skrev:Trade-systemet öppnar ju upp för lite intressantare saker. I Sverige så blir det ju bara mindre och mindre chans att något stort sker ju längre tid som går eftersom marknaden bara blir tunnare och tunnare ju längre säsongen går.Jepe skrev:Sjukt vad seg Sillydeadline ändå är i Sverige. Inte direkt som i NHL där man väntar på att en riktig bomb ska smälla.
Att Challe inte lyckats hitta en back är jag faktiskt inte så jättebesviken på med tanke på hur marknaden sett ut. Men det kanske är för att jag innerst inne inte har förväntat mig nån. Största hoppet hade varit om man löst en Printz-trade men även den kändes långt bort.
Det hade varit intressant att se hur frekvent det hade trejdats om vi hade haft det systemet här.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Expert.
Du kan byta spelare å ta över kontrakt precis på samma sätt i sverige.. men väldigt ovanligt här däremot men inget som säger emotSirDIFalot skrev:Inte på samma sätt.johan_80 skrev:går att trejda här medSirDIFalot skrev:Trade-systemet öppnar ju upp för lite intressantare saker. I Sverige så blir det ju bara mindre och mindre chans att något stort sker ju längre tid som går eftersom marknaden bara blir tunnare och tunnare ju längre säsongen går.Jepe skrev:Sjukt vad seg Sillydeadline ändå är i Sverige. Inte direkt som i NHL där man väntar på att en riktig bomb ska smälla.
Att Challe inte lyckats hitta en back är jag faktiskt inte så jättebesviken på med tanke på hur marknaden sett ut. Men det kanske är för att jag innerst inne inte har förväntat mig nån. Största hoppet hade varit om man löst en Printz-trade men även den kändes långt bort.
Det hade varit intressant att se hur frekvent det hade trejdats om vi hade haft det systemet här.
Hade varit riktigt intressant faktiskt, lite mer har det väl ändå blivit (extremt lite). Var väl nått på g mellan Växjö och Troja att skicka spelare åt båda hållen.SirDIFalot skrev:Trade-systemet öppnar ju upp för lite intressantare saker. I Sverige så blir det ju bara mindre och mindre chans att något stort sker ju längre tid som går eftersom marknaden bara blir tunnare och tunnare ju längre säsongen går.Jepe skrev:Sjukt vad seg Sillydeadline ändå är i Sverige. Inte direkt som i NHL där man väntar på att en riktig bomb ska smälla.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Nej, det funkar inte alls på samma sätt. Du kan inte signa Jimmie Ölvestad på ett 10-årskontrakt med Djurgården här sedan byta honom till Luleå så har han ett 10-årskontrakt med dom istället och han har ingenting att säga till om.johan_80 skrev: Du kan byta spelare å ta över kontrakt precis på samma sätt i sverige.. men väldigt ovanligt här däremot men inget som säger emot
Ros har ju faktiskt förespråkat ett trade-system i Sverige.
Jag tycker väl sådär om det, ska man då byta junior och ha sig så de MÅSTE flytta någonstans där dom inte vill?
Men kanske ett system där man får trade:a a-lagskontrakt som har mindre än typ 10 månader kvar? Alltså spelare som bara har kontrakt säsongen ut. Eller bara föra in NTC-klausuler. Att de måste godkänna vart de trejdas.
Expert.
det e sant men om spelarna e med på allt e det inget som hindrarSirDIFalot skrev:Nej, det funkar inte alls på samma sätt. Du kan inte signa Jimmie Ölvestad på ett 10-årskontrakt med Djurgården här sedan byta honom till Luleå så har han ett 10-årskontrakt med dom istället och han har ingenting att säga till om.johan_80 skrev: Du kan byta spelare å ta över kontrakt precis på samma sätt i sverige.. men väldigt ovanligt här däremot men inget som säger emot
Jag tycker väl sådär om det, ska man då byta junior och ha sig så de MÅSTE flytta någonstans där dom inte vill?
Men kanske ett system där man får trade:a a-lagskontrakt som har mindre än typ 10 månader kvar? Alltså spelare som bara har kontrakt säsongen ut. Eller bara föra in NTC-klausuler. Att de måste godkänna vart de trejdas.

Så vitt jag förstår har Timrå knutit till sig Radek Smolenak och inte Stümpel.Mäklaren skrev:Blir viktig för Timrå i kvalserien.johan_80 skrev:Där har vi en snubbe som vet vart nätet sitter i alla fallMäklaren skrev:Vi borde ha värvat Josef Stümpel istället för Jari och Guter
http://stats.swehockey.se/Teams/Info/Te ... r/2892#TIK
Sen funkar det ju inte på samma sätt med spelarrättigheter och draftval häller.SirDIFalot skrev:Nej, det funkar inte alls på samma sätt. Du kan inte signa Jimmie Ölvestad på ett 10-årskontrakt med Djurgården här sedan byta honom till Luleå så har han ett 10-årskontrakt med dom istället och han har ingenting att säga till om.johan_80 skrev: Du kan byta spelare å ta över kontrakt precis på samma sätt i sverige.. men väldigt ovanligt här däremot men inget som säger emot
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- SirDIFalot
Ja, det jag menar.Steef skrev:Sen funkar det ju inte på samma sätt med spelarrättigheter och draftval häller.SirDIFalot skrev:Nej, det funkar inte alls på samma sätt. Du kan inte signa Jimmie Ölvestad på ett 10-årskontrakt med Djurgården här sedan byta honom till Luleå så har han ett 10-årskontrakt med dom istället och han har ingenting att säga till om.johan_80 skrev: Du kan byta spelare å ta över kontrakt precis på samma sätt i sverige.. men väldigt ovanligt här däremot men inget som säger emot
Expert.
- Amadeus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fast jag känner mig besviken på Challe. Det brukar jag aldrig annars göra.
Men den här uteblivna backen skulle det väl inte börjas leta efter nu när nästan
varenda klubb i Europa letar backar.
Det skulle det ha gjorts direkt då Nils blev skadad.
Alla andra lagen i HA jublar, för nu står Djurgården här med en av den tunnaste backuppsättningen bland topp 7 lagom till slutspurten.
Men den här uteblivna backen skulle det väl inte börjas leta efter nu när nästan
varenda klubb i Europa letar backar.
Det skulle det ha gjorts direkt då Nils blev skadad.
Alla andra lagen i HA jublar, för nu står Djurgården här med en av den tunnaste backuppsättningen bland topp 7 lagom till slutspurten.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Klubblösa spelare får man väl ta in efter deadline? Finns två backar som kanske kan anses intressanta. Men de lär ju Challe ha undersökt i så fall. Kanske är de skadade eller för dyra... Eller så är de bara skit helt enkelt.
Jan Platil:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8038
Tom Koivisto:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=561
Jan Platil:
Tom Koivisto:
- SirDIFalot
Nej.kaminor skrev:Klubblösa spelare får man väl ta in efter deadline? Finns två backar som kanske kan anses intressanta. Men de lär ju Challe ha undersökt i så fall. Kanske är de skadade eller för dyra... Eller så är de bara skit helt enkelt.
Jan Platil:
Tom Koivisto:
Expert.
Nähä.SirDIFalot skrev:Nej.kaminor skrev:Klubblösa spelare får man väl ta in efter deadline? Finns två backar som kanske kan anses intressanta. Men de lär ju Challe ha undersökt i så fall. Kanske är de skadade eller för dyra... Eller så är de bara skit helt enkelt.
Jan Platil:
Tom Koivisto:

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nån som vet om Linkan är kvar i Djurgårn?
viewtopic.php?f=5&t=2941&start=1245Marre Greenleaf skrev:Nån som vet om Linkan är kvar i Djurgårn?