Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Skuggan

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Skuggan »

Var gjorde JJ det uttalandet?
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Spelare som anslutit till Elitserielag sedan JJs uttalande om att det inte finns någon spelare på marknaden;

Patrick Yetman
John Klingberg

Och detta uttalande var för två dagar sedan :wink:
Jag måste dock säga att John Klingberg är den sista lösningen jag skulle vilja se... Är det något vi verkligen inte behöver är det backar som är klena i egen zon och Kyle och Honken är rena rama Ragnarsson i jämförelse med Klingberg. Skulle verkligen bli en ny Mäklar-favorit
Om vi värvat John Klingberg, hade jag givit upp helt. Det är exakt vad vi inte behöver. En klen, slarvig, nonchalant spelare som lirar mycket på chans.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Spelare som anslutit till Elitserielag sedan JJs uttalande om att det inte finns någon spelare på marknaden;

Patrick Yetman
John Klingberg

Och detta uttalande var för två dagar sedan :wink:
Jag måste dock säga att John Klingberg är den sista lösningen jag skulle vilja se... Är det något vi verkligen inte behöver är det backar som är klena i egen zon och Kyle och Honken är rena rama Ragnarsson i jämförelse med Klingberg. Skulle verkligen bli en ny Mäklar-favorit
Om vi värvat John Klingberg, hade jag givit upp helt. Det är exakt vad vi inte behöver. En klen, slarvig, nonchalant spelare som lirar mycket på chans.
Hade vi legat bättre till i tabellen på säker mark hade jag kunnat se Klingberg som en långsiktig investering då han helt klart har potential att bli en bra Power Play-back. Men i dagsläget? Aldrig.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Så. D Petrasek till HV. Har för mig att han sagt "blir det Sverige igen så blir det HV igen." Oavsett vad så blir HV starkare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Magnutz skrev:Så. D Petrasek till HV. Har för mig att han sagt "blir det Sverige igen så blir det HV igen." Oavsett vad så blir HV starkare.
Får bara mer och mer ångest ju mer alla lag förstärker. Helt sjukt att vi inte förstärkt nånting utifrån under hela säsongen. Just nu skiter jag fullständigt i vem vi skulle kunna ta in. Någon måste in. Rör om i grytan innan den fryser!
Bigge

Inlägg av Bigge »

En polare påstod att han läst på AB att Djurgården värvar från Florida Panthers. Hittar fan inte artikeln så antingen såg han i syne eller så har AB tagit bort artikeln.
Nog ingen risk vi värvar en NHL spelare... Om det inte är så att personen är en avdankad nhl spelare som just nu lirar i ssk.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Bigge skrev:En polare påstod att han läst på AB att Djurgården värvar från Florida Panthers. Hittar fan inte artikeln så antingen såg han i syne eller så har AB tagit bort artikeln.
Nog ingen risk vi värvar en NHL spelare... Om det inte är så att personen är en avdankad nhl spelare som just nu lirar i ssk.
Det kan inte vart artikeln då det stog "DIF värvar från Rangers" sen när man klicka va det en 16 årig anfallare till fotbollen som kom från Glascow Rangers
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Stocky skrev:
Bigge skrev:En polare påstod att han läst på AB att Djurgården värvar från Florida Panthers. Hittar fan inte artikeln så antingen såg han i syne eller så har AB tagit bort artikeln.
Det kan inte vart artikeln då det stog "DIF värvar från Rangers" sen när man klicka va det en 16 årig anfallare till fotbollen som kom från Glascow Rangers

Haha, fick själv hicka när jag såg den rubriken...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Stocky skrev:
Men för helvete...

Avdelning Vrida om kniven.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

:lol:

Jag gick på samma mina häromveckan när det stod någon annan spännande rubrik som man trodde hade med Djurgården Hockey att göra....
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... arka-timra

Även Timrå aktuella för att värva nu. Låter inte det som en back vi skulle behöva? En defensiv, tuff, jätte från KHL. Men aja.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Stocky skrev:
Jo kan mycket väl varit det idiotfan läste. Fan jag som fick såna förhoppningar när han sa det.
Men förstod nog innerst inne att det måste varit fel..
There is no I in TEAM!!!!
rikkard

Inlägg av rikkard »

Greger Hanson lämnar SSK. Ser gärna att vi signar honom. en "gammal" djurgårdare som inte kostar mycket och har kvalitéer som poänggörare. Det är definitivt inte värvningen med stort V, men vi är i desperat behov av spelare som kan hantera pucken, och konkurrens om platserna behövs! Greger kan dessutom vara en framtidsman!!
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

rikkard skrev:Greger Hanson lämnar SSK. Ser gärna att vi signar honom. en "gammal" djurgårdare som inte kostar mycket och har kvalitéer som poänggörare. Det är definitivt inte värvningen med stort V, men vi är i desperat behov av spelare som kan hantera pucken, och konkurrens om platserna behövs! Greger kan dessutom vara en framtidsman!!

Lägg ner Järlan, alla vet att det är du.

Förövrigt så hoppas jag att din post var ett stort skämt.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Harold Camping skrev:
rikkard skrev:Greger Hanson lämnar SSK. Ser gärna att vi signar honom. en "gammal" djurgårdare som inte kostar mycket och har kvalitéer som poänggörare. Det är definitivt inte värvningen med stort V, men vi är i desperat behov av spelare som kan hantera pucken, och konkurrens om platserna behövs! Greger kan dessutom vara en framtidsman!!

Lägg ner Järlan, alla vet att det är du.

Förövrigt så hoppas jag att din post var ett stort skämt.
Vad föreslår du? Wayne Gretzky? Eller det kanske du är för ung för att veta vem det är ;)
Låst