Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Tror på alla utom Allsing som jag tyvärr tror blir en ny Press... Hoppas verkligen jag har fel...

Gillar laget men vi behöver:

Spets till förstakedjan. Spelaren bör kunna styra ett pp. Plus att Brodda stannar(vilket verkar klart).

Defensiv general (ex.Ahnelöv) plus att Urbom stannar. Tror vi blir väl tunna bakåt efter att Lagesson lämnat och Falk som drog ett tungt lass i bp lämnat.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Tror på alla utom Allsing som jag tyvärr tror blir en ny Press... Hoppas verkligen jag har fel...

Gillar laget men vi behöver:

Spets till förstakedjan. Spelaren bör kunna styra ett pp. Plus att Brodda stannar(vilket verkar klart).

Defensiv general (ex.Ahnelöv) plus att Urbom stannar. Tror vi blir väl tunna bakåt efter att Lagesson lämnat och Falk som drog ett tungt lass i bp lämnat.
Vi har vår general och det är Högström!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:När kommer en nyhet som skapar kö till säsongsbiljetterna?
En hemlängtande JJ. Är det allt?
Det är väl ändå inte Jockes jobb att få fart på säsongskortsförsäljningen via övergångsmarknaden.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:När kommer en nyhet som skapar kö till säsongsbiljetterna?
En hemlängtande JJ. Är det allt?
Det är väl ändå inte Jockes jobb att få fart på säsongskortsförsäljningen via övergångsmarknaden.
Borde räcka med att komma tvåa för att locka folk att vilja köpa säsongskort.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Ett år till med brodda, jävligt skönt!
EspenK

Inlägg av EspenK »

Då väntar man bara på en riktigt spetsig fw.

Oscar Möller?
Palusjaj?
Dicken????
Videll?

Alla utom Dicken tar man vilken dag som helst.

Tycker fortsatt att Lagesson och Falk inte är ersatt.
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Då väntar man bara på en riktigt spetsig fw.

Oscar Möller?
Palusjaj?
Dicken????
Videll?

Alla utom Dicken tar man vilken dag som helst.

Tycker fortsatt att Lagesson och Falk inte är ersatt.
Alsing in Falk ut. Vi väntar väl fortfarande på Lagessons ersättare.
Varför skulle Möller bryta sitt kontrakt?
Palle J

Inlägg av Palle J »

Imorgon vill jag se att Fagerudd skeppas, Urbom förlänger och spets in i form av Kempe och/eller Palushaj.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Finns inte en sportsmössa att Alsing ersätter Falk.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Jag gillar alla värvningar. Laget känns spännande och med två toppcentrar i Ante och JJ så kan det hända mycket. Bemström och Lilja passar perfekt in i våran spelidé och jag tror mycket på Alsing. Påminner om Hultström, som många redan påstått.

Lilja-Ante-Bergfors
Possler-JJ-Brodin (Hoppas)
Ågren-M Davidsson-Vejdemo
Hank-Bemström-Strandberg

Wiå/Walterholm

Högström-Pettersson
Nilsson-Hultström
Alsing-Bernhardt
Johansson

Reideborn (Jensen)

Många klagar på nyförvärven men helt ärligt så ser jag bara ETT fel i laguppställningen och det är Hank. All heder åt honom och inget personligt. Men här har vi en otroligt spännande fw-uppsättning med många skickliga lirare och han passar ingenstans.
Du har räknat bort Jonte fast han har kontrakt? Vi får räkna med honom tills vi hör något annat. Sen ska väl minst en forward till in. Kanske till och med två.
Han mer eller mindre bekräftade att han drar över nu i sommar, i vintras för Sportbladet, om inte jag minns fel.

Laguppställningen är baserat på det vi har nu och att den faktiskt är ganska bra, många spännande spelare. Räcker med en spetsforward in och förlängning på Brodin.
Den artikeln var sjukt missvisande. Orden lades minst sagt i munnen på honom. Dyngjournalistik.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

mb81 skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Jag gillar alla värvningar. Laget känns spännande och med två toppcentrar i Ante och JJ så kan det hända mycket. Bemström och Lilja passar perfekt in i våran spelidé och jag tror mycket på Alsing. Påminner om Hultström, som många redan påstått.

Lilja-Ante-Bergfors
Hank-Bemström-Strandberg

Wiå/Walterholm

Högström-Pettersson
Nilsson-Hultström
Alsing-Bernhardt
Johansson

Reideborn (Jensen)

Många klagar på nyförvärven men helt ärligt så ser jag bara ETT fel i laguppställningen och det är Hank. All heder åt honom och inget personligt. Men här har vi en otroligt spännande fw-uppsättning med många skickliga lirare och han passar ingenstans.
Du har räknat bort Jonte fast han har kontrakt? Vi får räkna med honom tills vi hör något annat. Sen ska väl minst en forward till in. Kanske till och med två.
Han mer eller mindre bekräftade att han drar över nu i sommar, i vintras för Sportbladet, om inte jag minns fel.

Laguppställningen är baserat på det vi har nu och att den faktiskt är ganska bra, många spännande spelare. Räcker med en spetsforward in och förlängning på Brodin.
Den artikeln har jag missat. Men vore inte så konstigt med tanke så bra han varit. Brodin plus en till kommer garanterat.
Håller med dig i stort också!
Var glad för att du missade den....
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

DIF_Soldier skrev:Erik Gustafsson
Nils Andersson
Claesson
Wesslau
Reideborn

Ja, även Högström, är bara ett axplock av de som fått spä av forumet till en början.
Sen nånstans på vägen ändrades tongångarna/blev tyst. Värt att sätta i perspektiv med tanke på att det redan har börjat gnällas på Alsing.
Ändrades de verkligen för snurrfints Erik?
mb81

Inlägg av mb81 »

Malto skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:

Lilja-Ante-Bergfors
Hank-Bemström-Strandberg

Wiå/Walterholm

Högström-Pettersson
Nilsson-Hultström
Alsing-Bernhardt
Johansson

Reideborn (Jensen)

Den artikeln har jag missat. Men vore inte så konstigt med tanke så bra han varit. Brodin plus en till kommer garanterat.
Letat men hittar inget. Han sa detta till hemsidan dock.
Mina tankar där är att om Columbus säger att jag är redo så litar jag på dem att jag är redo. Tills dess har jag inga tankar på det och då vill jag bara spela i Djurgården, berättar Davidsson till klubbens hemsida.
Han är mest redo av alla våra unga att åka över tyvärr.
mb81

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:Finns inte en sportsmössa att Alsing ersätter Falk.
Är det nu Falk ska hypas upp till oersättlig helt plötsligt. Han var sjundeback med på tok för mycket speltid. Bernhardt och Lill-Tjomme kan också ersätta. Tom kommer förhoppningsvis vara tillbaka och spela lite mera regelbundet.
Användarvisningsbild
Malto

Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Malto »

mb81 skrev:
Malto skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev: Du har räknat bort Jonte fast han har kontrakt? Vi får räkna med honom tills vi hör något annat. Sen ska väl minst en forward till in. Kanske till och med två.

Letat men hittar inget. Han sa detta till hemsidan dock.
Mina tankar där är att om Columbus säger att jag är redo så litar jag på dem att jag är redo. Tills dess har jag inga tankar på det och då vill jag bara spela i Djurgården, berättar Davidsson till klubbens hemsida.
Han är mest redo av alla våra unga att åka över tyvärr.
Mm. Den kändes värre. Lite gulligt dock. Säger dom att jag är redo är jag nog det. Vad hände med att tänka själv?
Låst