Enisen skrev:Vad är det för junisar ni snackar om som ska ta steget till SHL nästa säsong? Eisenmenger? Våra nuvarande J20 grabbar är och var rätt skit, vi får vänta in 99or, 00or och 01or.
Oklart vad du menar men antar att du tycker att våran 98-kull suger (förutom Davidsson och fjällby som har A-lagskontrakt?). 99orna och 00orna är ju inte så unga nästa säsong. Inte så konstigt om någon där är tillräckligt bra. Vi har ju även ett par riktigt fina 01or. Ingen sensation om någon av dom skulle ta en plats heller.
Det fina och roliga med juniorerna är ju att en del kan explodera utvecklingsmässigt över en sommar.
Enisen skrev:Vad är det för junisar ni snackar om som ska ta steget till SHL nästa säsong? Eisenmenger? Våra nuvarande J20 grabbar är och var rätt skit, vi får vänta in 99or, 00or och 01or.
Oklart vad du menar men antar att du tycker att våran 98-kull suger (förutom Davidsson och fjällby som har A-lagskontrakt?). 99orna och 00orna är ju inte så unga nästa säsong. Inte så konstigt om någon där är tillräckligt bra. Vi har ju även ett par riktigt fina 01or. Ingen sensation om någon av dom skulle ta en plats heller.
Det fina och roliga med juniorerna är ju att en del kan explodera utvecklingsmässigt över en sommar.
Räknar in AJF och Davidsson som ordinarie nästa säsong. Efter de är det som någon skrev extremt skralt. Vi har väl inte flertalet grymma 99or, det finns väl typ bara Tjommes grabb Simon. Jag tror våra 00or och 01or kommer vara en klar uppgradering.
En back ska in (största sannolikhet Lagesson) och sedan en forward. Därefter kan det hända nåt under pågående säsong så klart. Men inte mycket till silly kvar. Det går att konstatera att lagbygget inför säsongen därefter är högintressant redan nu. Med tanke på att det är utgående kontrakt på (optionsår inräknat):
2 målvakter
3 backar (ev. 4 med Lagesson eftersom han lånas)
12 forwards (ev. 13 för Brodins ersättare).
Lär hända en del under säsongen med andra ord. Spontant känns det intressant kring hur Ljungh, Ridderwall, Lundh och Possler kommer att ses på under/efter säsong.
Man vill ju ändå börja tro att en sådan som driver Hockeybladet någon gång ska ge rätta uppgifter. Vad tjänar han på genom att skriva om falska övergångar?
Man vill ju ändå börja tro att en sådan som driver Hockeybladet någon gång ska ge rätta uppgifter. Vad tjänar han på genom att skriva om falska övergångar?
Det ger massa trafik och det ger stålar. Dum som jag är har jag varit inne där och läst.
Det ger massa trafik och det ger stålar. Dum som jag är har jag varit inne där och läst.
Långsiktigt kommer det såklart inte att hålla. Och det krävs väldigt mycket trafik för att det ska generera i bra pengar. Det var liksom inte heller "uppgifter" på att Engvall skulle till Djurgården, utan mer "AVSLÖJAR". Sjukt tråkigt.
Edit: De har ju fått till en ganska snygg sida och den skulle kunna växa på bra om man var lite mer seriös.