Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
EspenK skrev:
mb81 skrev:
EspenK skrev:Bygger gärna nytt men hänger ännu hellre kvar nästa år när lag som hamnade bakom oss i tabellen redan börjat tokvärva. (Läs Örebro)
Inte så imponerad av Örebros värvningar.
Jämfört med våra tar jag Wandell när som helst.
Inte sett Wandell på ett tag men tycker han är lite överskattad. Skulle verkligen inte vilja ha honom som förstacenter.
Inte som första men andra. Är han tänkt som första i Örebro tar jag tillbaka.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Är det bara jag som tycker det kommer bli roligt att bygga ett nytt lag med ett nytt spelsystem med många spännande spelare?
Emil Johansson(?), Grundel(?), Arell(?), Possler, och Linus Johansson känns spännande. Sen kommer det givetvis komma fler kvalitetsspelare in.
Jag tror det i slutändan kommer bli bra.

Det svåraste tror jag blir att ersätta Högström och Hultström.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Rudi skrev:Det plockas från alla lag. Det är ju bara tråkigt att Sverige aldrig kommer kunna värja sig från spelarflykter till en sådan ointressant skitliga som KHL.

Sen kan jag inte riktigt greppa NHL-intresset kring Mantas, men det kanske bara är jag.
Det där har de ju löst med oljepengar... är ju BARA plånboken som lockar när man väljer ett land som Ryssland... kan inte se någon som vill ha ett "äventyr" i det landet om de inte bankade en i skallen med pengabuntar!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

captcash skrev:
Rudi skrev:Det plockas från alla lag. Det är ju bara tråkigt att Sverige aldrig kommer kunna värja sig från spelarflykter till en sådan ointressant skitliga som KHL.

Sen kan jag inte riktigt greppa NHL-intresset kring Mantas, men det kanske bara är jag.
Det där har de ju löst med oljepengar... är ju BARA plånboken som lockar när man väljer ett land som Ryssland... kan inte se någon som vill ha ett "äventyr" i det landet om de inte bankade en i skallen med pengabuntar!
Vet en del spelare som anser SHL som en bättre/svårare liga än KHL, där det mest flängs runt och kontras titt som tätt. Självklart är pengar den största anledningen, men det gör det ju inte till en mindre legitim anledning för det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Jim Morrison skrev:
captcash skrev:

Vet en del spelare som anser SHL som en bättre/svårare liga än KHL, där det mest flängs runt och kontras titt som tätt. Självklart är pengar den största anledningen, men det gör det ju inte till en mindre legitim anledning för det.
Det säger jag inte heller, jag menar att utan stålarna så hade INGEN tittat åt KHL utan stannat i SHL osv. Det är nog nästan bara pengarna som gör KHL "intressant"!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Högström till KHL
EspenK

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:Är det bara jag som tycker det kommer bli roligt att bygga ett nytt lag med ett nytt spelsystem med många spännande spelare?
Emil Johansson(?), Grundel(?), Arell(?), Possler, och Linus Johansson känns spännande. Sen kommer det givetvis komma fler kvalitetsspelare in.

Problemet för mig att många av dem som ryktas hit bara kanske levererar nästa säsong.

Arell är stabil på den här nivån, kanske Possler i en tredjeline, Grundel tror jag när jag ser det. Övriga två har talang men kanske behöver ytterligare en säsong för att etablera sig i ligan. Blir gärna glatt överraskad. Så här dagen efter är man givetvis påverkad av gårdagens förlust. Då kan deppigheten göra att man ser lite väl mörkt på saker och ting...
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Oj oj vilket kasst lag vi kommer få nästa år.. Alla våra producerande och bra spelare verkar sticka och inte har vi några bra spelare på väg in. Alla verkar ju dra till KHL så finns inte många att välja på. Kommer bli ett tufft år 2016/17. Vi får plocka skrot från HA och förlita oss på Hank och Ahlén som en första kedja (ironi).

Hoppas jag har fel och att Herr Eriksson har många många ess i rockärmen.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:
mb81 skrev:Är det bara jag som tycker det kommer bli roligt att bygga ett nytt lag med ett nytt spelsystem med många spännande spelare?

Problemet för mig att många av dem som ryktas hit bara kanske levererar nästa säsong.

Arell är stabil på den här nivån, kanske Possler i en tredjeline, Grundel tror jag när jag ser det. Övriga två har talang men kanske behöver ytterligare en säsong för att etablera sig i ligan. Blir gärna glatt överraskad. Så här dagen efter är man givetvis påverkad av gårdagens förlust. Då kan deppigheten göra att man ser lite väl mörkt på saker och ting...
Varför bara en säsong? Alla de jag nämnde är i en bra ålder.
Possler är en kille för de två första kedjorna. Så bra är han.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

EspenK skrev:
mb81 skrev:
EspenK skrev:Bygger gärna nytt men hänger ännu hellre kvar nästa år när lag som hamnade bakom oss i tabellen redan börjat tokvärva. (Läs Örebro)
Jämfört med våra värvningar hittills (enligt rykten)tar jag Wandell när som helst.

Tycker fan Linus Johansson är mer intressant än Wandell!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

bastis7 skrev:
EspenK skrev:
mb81 skrev:
Jämfört med våra värvningar hittills (enligt rykten)tar jag Wandell när som helst.

Tycker fan Linus Johansson är mer intressant än Wandell!
Det är han, bra scoutat.

sensei kommer älska Linus Johansson.
Spela fult
Praetori

Inlägg av Praetori »

johan_80 skrev:Högström till KHL
Ja det var väl tyvärr väntat. Den minimumlön vi snackar om där är ju inget som en till nyligen allsvensk back kommer säga nej till.

Surt så det skriker om det med tanke på att vi knappast kommer kunna behålla Hultström heller.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vi får nog vänta till efter helgen innan vi får höra från Djurgårdshåll iaf. Jag ser positivt till de som ryktats hit. Possler, Johansson x2, Arell, Lundh.
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

tror att Johnny Oduya kommer att komma till DIF till nästa säsong ;)
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

EspenK skrev: Problemet för mig att många av dem som ryktas hit bara kanske levererar nästa säsong.

Ok, spännande.
Possler i en 3:e line, då har vi ett kanonlag på gång alltså, kul!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst