Inte som första men andra. Är han tänkt som första i Örebro tar jag tillbaka.mb81 skrev:Inte sett Wandell på ett tag men tycker han är lite överskattad. Skulle verkligen inte vilja ha honom som förstacenter.EspenK skrev:Jämfört med våra tar jag Wandell när som helst.mb81 skrev:Inte så imponerad av Örebros värvningar.EspenK skrev:Bygger gärna nytt men hänger ännu hellre kvar nästa år när lag som hamnade bakom oss i tabellen redan börjat tokvärva. (Läs Örebro)
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Är det bara jag som tycker det kommer bli roligt att bygga ett nytt lag med ett nytt spelsystem med många spännande spelare?
Emil Johansson(?), Grundel(?), Arell(?), Possler, och Linus Johansson känns spännande. Sen kommer det givetvis komma fler kvalitetsspelare in.
Jag tror det i slutändan kommer bli bra.
Det svåraste tror jag blir att ersätta Högström och Hultström.
Emil Johansson(?), Grundel(?), Arell(?), Possler, och Linus Johansson känns spännande. Sen kommer det givetvis komma fler kvalitetsspelare in.
Det där har de ju löst med oljepengar... är ju BARA plånboken som lockar när man väljer ett land som Ryssland... kan inte se någon som vill ha ett "äventyr" i det landet om de inte bankade en i skallen med pengabuntar!Rudi skrev:Det plockas från alla lag. Det är ju bara tråkigt att Sverige aldrig kommer kunna värja sig från spelarflykter till en sådan ointressant skitliga som KHL.
Sen kan jag inte riktigt greppa NHL-intresset kring Mantas, men det kanske bara är jag.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Jim Morrison
Vet en del spelare som anser SHL som en bättre/svårare liga än KHL, där det mest flängs runt och kontras titt som tätt. Självklart är pengar den största anledningen, men det gör det ju inte till en mindre legitim anledning för det.captcash skrev:Det där har de ju löst med oljepengar... är ju BARA plånboken som lockar när man väljer ett land som Ryssland... kan inte se någon som vill ha ett "äventyr" i det landet om de inte bankade en i skallen med pengabuntar!Rudi skrev:Det plockas från alla lag. Det är ju bara tråkigt att Sverige aldrig kommer kunna värja sig från spelarflykter till en sådan ointressant skitliga som KHL.
Sen kan jag inte riktigt greppa NHL-intresset kring Mantas, men det kanske bara är jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det säger jag inte heller, jag menar att utan stålarna så hade INGEN tittat åt KHL utan stannat i SHL osv. Det är nog nästan bara pengarna som gör KHL "intressant"!Jim Morrison skrev:Vet en del spelare som anser SHL som en bättre/svårare liga än KHL, där det mest flängs runt och kontras titt som tätt. Självklart är pengar den största anledningen, men det gör det ju inte till en mindre legitim anledning för det.captcash skrev:Det där har de ju löst med oljepengar... är ju BARA plånboken som lockar när man väljer ett land som Ryssland... kan inte se någon som vill ha ett "äventyr" i det landet om de inte bankade en i skallen med pengabuntar!Rudi skrev:Det plockas från alla lag. Det är ju bara tråkigt att Sverige aldrig kommer kunna värja sig från spelarflykter till en sådan ointressant skitliga som KHL.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Högström till KHL
mb81 skrev:Är det bara jag som tycker det kommer bli roligt att bygga ett nytt lag med ett nytt spelsystem med många spännande spelare?
Problemet för mig att många av dem som ryktas hit bara kanske levererar nästa säsong.
Arell är stabil på den här nivån, kanske Possler i en tredjeline, Grundel tror jag när jag ser det. Övriga två har talang men kanske behöver ytterligare en säsong för att etablera sig i ligan. Blir gärna glatt överraskad. Så här dagen efter är man givetvis påverkad av gårdagens förlust. Då kan deppigheten göra att man ser lite väl mörkt på saker och ting...
Oj oj vilket kasst lag vi kommer få nästa år.. Alla våra producerande och bra spelare verkar sticka och inte har vi några bra spelare på väg in. Alla verkar ju dra till KHL så finns inte många att välja på. Kommer bli ett tufft år 2016/17. Vi får plocka skrot från HA och förlita oss på Hank och Ahlén som en första kedja (ironi).
Hoppas jag har fel och att Herr Eriksson har många många ess i rockärmen.
Hoppas jag har fel och att Herr Eriksson har många många ess i rockärmen.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Varför bara en säsong? Alla de jag nämnde är i en bra ålder.EspenK skrev:mb81 skrev:Är det bara jag som tycker det kommer bli roligt att bygga ett nytt lag med ett nytt spelsystem med många spännande spelare?
Problemet för mig att många av dem som ryktas hit bara kanske levererar nästa säsong.
Arell är stabil på den här nivån, kanske Possler i en tredjeline, Grundel tror jag när jag ser det. Övriga två har talang men kanske behöver ytterligare en säsong för att etablera sig i ligan. Blir gärna glatt överraskad. Så här dagen efter är man givetvis påverkad av gårdagens förlust. Då kan deppigheten göra att man ser lite väl mörkt på saker och ting...
Possler är en kille för de två första kedjorna. Så bra är han.
EspenK skrev:Jämfört med våra värvningar hittills (enligt rykten)tar jag Wandell när som helst.mb81 skrev:Inte så imponerad av Örebros värvningar.EspenK skrev:Bygger gärna nytt men hänger ännu hellre kvar nästa år när lag som hamnade bakom oss i tabellen redan börjat tokvärva. (Läs Örebro)
Tycker fan Linus Johansson är mer intressant än Wandell!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är han, bra scoutat.bastis7 skrev:EspenK skrev:Jämfört med våra värvningar hittills (enligt rykten)tar jag Wandell när som helst.mb81 skrev:Inte så imponerad av Örebros värvningar.EspenK skrev:Bygger gärna nytt men hänger ännu hellre kvar nästa år när lag som hamnade bakom oss i tabellen redan börjat tokvärva. (Läs Örebro)
Tycker fan Linus Johansson är mer intressant än Wandell!
sensei kommer älska Linus Johansson.
Spela fult
Ja det var väl tyvärr väntat. Den minimumlön vi snackar om där är ju inget som en till nyligen allsvensk back kommer säga nej till.johan_80 skrev:Högström till KHL
Surt så det skriker om det med tanke på att vi knappast kommer kunna behålla Hultström heller.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vi får nog vänta till efter helgen innan vi får höra från Djurgårdshåll iaf. Jag ser positivt till de som ryktats hit. Possler, Johansson x2, Arell, Lundh.
tror att Johnny Oduya kommer att komma till DIF till nästa säsong 

Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
- Lee Harvey Oswald
Ok, spännande.EspenK skrev: Problemet för mig att många av dem som ryktas hit bara kanske levererar nästa säsong.
Possler i en 3:e line, då har vi ett kanonlag på gång alltså, kul!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan