Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av android »

Mattias_87 skrev:Inte för att lägga mig i, eller jo. Men styrelsen skulle väl inte kunna gå med i KHL bara sådär? Det är väl ett medlemsbeslut.
Självklart. Jag tar för givet att Mongoose är medlem.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Det är ganska uppenbart när man tittar på framförallt Facebook-kommentarer att oerhört många av personerna som försvarar styrelsen varken bor/kommer ifrån Sthlm eller går på speciellt många hemmamatcher.
Användandet av "alltid oavsett" och gul-röd-blåa hjärtan är också oproportionerligt stort.
Inget riktat mot dig men många supportrar beter sig som att vart man bor är något slags riktmärke för hur mycket djurgårdare man är. Jag har min pappa som är från Stockholm, har aldrig bort där själv men har alltid hejat på DIF och går på drygt 10 hemmamatcher om året trots 20 mils avstånd. Är jag mindre djurgårdare än någon som bor i Stockholm på grund av att jag inte bor där?
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Örebroarn skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Det är ganska uppenbart när man tittar på framförallt Facebook-kommentarer att oerhört många av personerna som försvarar styrelsen varken bor/kommer ifrån Sthlm eller går på speciellt många hemmamatcher.
Användandet av "alltid oavsett" och gul-röd-blåa hjärtan är också oproportionerligt stort.
Inget riktat mot dig men många supportrar beter sig som att vart man bor är något slags riktmärke för hur mycket djurgårdare man är. Jag har min pappa som är från Stockholm, har aldrig bort där själv men har alltid hejat på DIF och går på drygt 10 hemmamatcher om året trots 20 mils avstånd. Är jag mindre djurgårdare än någon som bor i Stockholm på grund av att jag inte bor där?
+1 till örebroarn
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Örebroarn skrev:
Om man bor utanför Stockholm och inte går på hemmamatcher så har man självklart ingenting att säga om hur andra skall agera på hovet.

Det är ungefär lika ologiskt som alla hardcore liverpoolsupportrar vi har i Sverige.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Det blir något bakvänt när vi istället för att ta slogans för vad det är - klatschiga och kärnfulla uttryck som ska försöka fånga (och försköna) en allmän attityd, istället sätter dessa slogans som imperativ som dikterar hur en "riktig" Djurgårdare ska vara. Som om vi vore en religös sekt, där uttryck som "alltid oavsett" och "lite finare, lite bättre" är bibelverser. Då får vi också den trista debatten om hur dessa uttryck ska definieras, eftersom en del verkar känna att de uttrycken skulle ha något moraliskt egenvärde. Skit i några gamla slitna slogans och argumentera rakt på vad en faktiskt tycker istället. Det blir öppnare, rakare och mer konstruktivt då.

För kommer någon kortklippare ändra sig för att man får "alltid oavsett" slängt i ansiktet? Knappast. Inte mer än en ateist som får bibelverser slängd i ansiktet kommer. (Precis som bonde- och plasthån inte leder någonstans åt andra hållet)

Men! Det här betyder inte att vi inte kan eller ska diskutera beteenden. Att vi respekterar varandras rätt till åsikt, får aldrig slå över i att vi rädds att peka ut problemen med vissa beteenden. Var och en har rätt att bestämma sin nivå av engagemang, ingen kan tvingas att känna lust att gå till Hovet eller att göra så. Det förändrar inte att om man säger sig vilja Djurgårdens bästa, så bör man ta sig en funderare på vilket som är det mest konstruktiva sättet att förändra Djurgården i den riktningen man finner positiv. Personligen är jag övertygad om att man bäst förändrar en gemenskap genom att öka sitt engagemang i den och verka för det man vill se, inte genom att lämna den och säga "ändra er, annars kommer jag inte tillbaks". Det väcker generellt mänskligt trots allt ofta irritation hos många som.stannar att uppleva krav från de som distanserar sig från en gemenskap. Det är naturligt att lusten försvinner när man känner sig sviken och viljan blir att lämna. Man får helt enkelt fråga sig, vill jag föreningen så väl att jag är redo att - med sin kritiska ståndpunkt tydlig - ändå engagera mig i dess föreningsliv och föreningsdemokrati trots att lusten till det för tillfället inte finns? Är min övertygelse att det går att ställa tillrätta så till den grad att den här tuffa perioden kommer vara värt det i slutändan? (Känner man inte så bör man trots allt inte plåga sig själv med att försöka, om man inte råkar vara någon som verkligen tror på självuppoffring för kollektivet.)

Kärlek är inte en känsla, kärlek är en önskan om välgång med en viljeakt i den riktningen.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

android skrev:
m0ng00se skrev:jo men det borde kunna betyda nått åt det hållet iaf? men hur kan man få alltid oavsett till bara om jag får som jag vill? Gilla läget dra åt samma håll!

nån på mötet sa att man skulle ha förankrat hos supportrarna!? Va fan! Är det här nån djävla lekstuga? Edmonton borde ha förankrat Gretzkytrejden med supportrarna!!!...errm jooodåååsååaaattt
Fast folk har ju inte slutat vara Djurgårdare?

Kan du bara ge ett exempel när man inte ska gilla läget. Hur långt får det gå?
Jag ger tre konkreta exempel så kan du bara svara om man i dessa exempel ska gilla läget och dra åt samma håll eller inte.

1. Ståplats tas bort från hovet. Kurvan blir sittplats och sång och fula ord förbjuds. Gilla läget eller ifrågsätta?

2. Styrelsen beslutar att DIF Hockey nästa säsong ska spela i KHL istället. Gilla läget eller ifrågasätta?
man ska alltid diskutera och ifrågasätta det är bara nyttigt och för i förlängningen föreningen framåt....men håll det på en sansad nivå. Hat och personangrepp hör inte till en sansad nivå. och i slutänden så får man finna sig i besluten och kanske tycka det är skit men en riktig supporter stöttar alltid skölden och drar åt samma håll för föreningens bästa. tycker då jag iaf

sen kan man vara långsur som som värsta jämten om man vill. släpp, gå vidare, dra åt samma håll.

klipper man sässekortet och slutar gå på matcherna så tycker då iaf jag man aldrig ska ta "alltid oavsett" i sin mun ever again!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

m0ng00se skrev:
android skrev:
m0ng00se skrev:jo men det borde kunna betyda nått åt det hållet iaf? men hur kan man få alltid oavsett till bara om jag får som jag vill? Gilla läget dra åt samma håll!

nån på mötet sa att man skulle ha förankrat hos supportrarna!? Va fan! Är det här nån djävla lekstuga? Edmonton borde ha förankrat Gretzkytrejden med supportrarna!!!...errm jooodåååsååaaattt
Fast folk har ju inte slutat vara Djurgårdare?

Kan du bara ge ett exempel när man inte ska gilla läget. Hur långt får det gå?
Jag ger tre konkreta exempel så kan du bara svara om man i dessa exempel ska gilla läget och dra åt samma håll eller inte.

1. Ståplats tas bort från hovet. Kurvan blir sittplats och sång och fula ord förbjuds. Gilla läget eller ifrågsätta?

2. Styrelsen beslutar att DIF Hockey nästa säsong ska spela i KHL istället. Gilla läget eller ifrågasätta?
man ska alltid diskutera och ifrågasätta det är bara nyttigt och för i förlängningen föreningen framåt....men håll det på en sansad nivå. Hat och personangrepp hör inte till en sansad nivå. och i slutänden så får man finna sig i besluten och kanske tycka det är skit men en riktig supporter stöttar alltid skölden och drar åt samma håll för föreningens bästa. tycker då jag iaf

sen kan man vara långsur som som värsta jämten om man vill. släpp, gå vidare, dra åt samma håll.

klipper man sässekortet och slutar gå på matcherna så tycker då iaf jag man aldrig ska ta "alltid oavsett" i sin mun ever again!
Hur ska jag göra om jag är övertygad om att ett beslut som tas in är i föreningens bästa? Jag kan ju inte både finna mig i det och vilja föreningens bästa.

Om någon som "klippt säsongskort" i samma veva flyttar till dalarna och börjar kolla matcherna på tv istället. Får den personen då ta "alltid oavsett" i sin mun?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

När Djurgården blir en sekt drar jag...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Debacle

Inlägg av Debacle »

minalman skrev:När Djurgården blir en sekt drar jag...
Akta dig, snart blir du påhoppad av alla bondesupportrar för att du inte är "Alltid oavsett".
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Sluta skriv nu och gå på matchen.

Hörde att "Anteckningsblock" och Pittsburgh-tröjjorna skall dra igång Nilsons järnkaminer i 2:a.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

minalman skrev:När Djurgården blir en sekt drar jag...
När jag läser de senaste dagarnas inlägg här så undrar jag om det inte är så....
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

http://www.expressen.se/nyheter/brand-p ... erstadion/

Brand på gamla söderstadion. Vad i helvete.

*Edit* Helt fel tråd! Ber om ursäkt.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Godnoken skrev:http://www.expressen.se/nyheter/brand-p ... erstadion/

Det finns ingen "gamla" Söderstadion.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

android skrev:
Godnoken skrev:http://www.expressen.se/nyheter/brand-p ... erstadion/

Det finns ingen "gamla" Söderstadion.
Sant det! Den är dock rätt gammal. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

sensei skrev:Sluta skriv nu och gå på matchen.

Hörde att "Anteckningsblock" och Pittsburgh-tröjjorna skall dra igång Nilsons järnkaminer i 2:a.

Nej, då hoppar vi för 19:e gången.
Vi är ju inte gnagarsvin!

Jag vill välkomna MN och tacka styrelsen för denna billiga spetsvärvning.
Ni som inte tycker som mig är inte äkta Djurgårdare!!!!
Alltid oavsett!!!!
gult hjärta - rött hjärta - blått hjärta
Skriv svar