1962FenderStrat skrev:Synd att Montreal klarade sig till playoff. Då hade vi säkert snabbare kunnat få veta om Murray ö.h. är aktuell för DIF eller om han blir förlängd där eller någon annanstans.
Personligen gillar jag Dogge, men är orolig för hur han skulle klara SHL. Vi såg ju hur han var i början av HA förra säsongen. Man blev lite tagen på hur tafatt han såg ut med sin skridskoåkning emellanåt. Å andra sidan väger hans smartness upp detta. En av de mest placeringssäkra backar jag skådat. Tror han är väldigt nyttig att ha i laget. Verkar ha mycket bra ledarskapsegenskaper. En GIVEN kapten nästa år om han skulle ansluta.
Risken är dock att han blir SHLs största rundningsmärke...
Ser absolut ingen risk alls med att han ska bli något rundningsmärke. Du säger det ju själv, en av de mest placeringssäkra backarna. Ragge var knappast någon raket på rören, inte Lidström heller. Dessa spelare innehar dock en puckbehandling Dogge inte är i närheten av men du förstår min poäng. Att några menar att han inte skulle "platsa" är helt jävla befängt och det dummaste jag läst.
Ahnelöv
Urbom
Nils
Högström
Englund
Norell
Holm
AOM
Vilket jag ändå tycker är ok. Vad gör vi under jvm om Englund, Norell och AOM blir uttagna. Då är vi bara 5 backar.
Så ser nog gärna att vi värvar 3 backar. Alternativt att Arnesson eller Lidström blir kvar. Kommer också bli skador med mera så en trupp på 9 backar behövs nog.
mb81 skrev:Tänk om vår backbesättning ser ut såhär.
Ahnelöv
Urbom
Nils
Högström
Englund
Norell
Holm
AOM
Vilket jag ändå tycker är ok. Vad gör vi under jvm om Englund, Norell och AOM blir uttagna. Då är vi bara 5 backar.
Så ser nog gärna att vi värvar 3 backar. Alternativt att Arnesson eller Lidström blir kvar. Kommer också bli skador med mera så en trupp på 9 backar behövs nog.
Lidström vill jag inte ens ha kvar om vi inte hade gått upp. Största icing-kungen i DIFs historia.
1962FenderStrat skrev:Synd att Montreal klarade sig till playoff. Då hade vi säkert snabbare kunnat få veta om Murray ö.h. är aktuell för DIF eller om han blir förlängd där eller någon annanstans.
Personligen gillar jag Dogge, men är orolig för hur han skulle klara SHL. Vi såg ju hur han var i början av HA förra säsongen. Man blev lite tagen på hur tafatt han såg ut med sin skridskoåkning emellanåt. Å andra sidan väger hans smartness upp detta. En av de mest placeringssäkra backar jag skådat. Tror han är väldigt nyttig att ha i laget. Verkar ha mycket bra ledarskapsegenskaper. En GIVEN kapten nästa år om han skulle ansluta.
Risken är dock att han blir SHLs största rundningsmärke...
Det blir ingen roll när Montreal åker ut. Murray kommer vänta till långt efter free agencyn har börjat ändå för att invänta ett NHL-kontrakt, det sa han ju själv.
Tycker det är en riktigt stor risk att ta in Murray. I alla fall om han sätter sig på högst lön bland backar/i laget. Förstår dock varför vissa vill ha in honom.
Ahnelöv och Urbom tack. Murray som en liten bonus i slutet på silly/början på säsongen om han är villig att spela för en rimlig lön.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81 skrev:Tänk om vår backbesättning ser ut såhär.
Ahnelöv
Urbom
Nils
Högström
Englund
Norell
Holm
AOM
Lidström vill jag inte ens ha kvar om vi inte hade gått upp. Största icing-kungen i DIFs historia.
Tycker Lidström har varit riktigt stabil i år. För breddens skull kan det vara bra att förlänga. Annars kan det bli panik vid skador eller framförallt till jvm. Att vi har 3 backar med där är ingen superskräll direkt!
Norell och Englund är jag inte det minsta tveksam på att det blir JVM för. AOM vet jag för lite om. Så ja, det kommer bli en tung period där.
Vi vet ju iofs inte om vi får behålla dom. Englund väntas ju gå i första rundan i sommar, så han kanske drar direkt? Han har ju redan sizen för att klara NHL. Tror dock inte det kommer att ske. Väldigt få som får chansen i högsta ligan i den åldern. Ang Norell... Blackhawks börjar kanske dra i Norell också i sommar? Det skulle verkligen inte förvåna mig om han drar över. Blackhawks organisation har ju en förkärlek till svenskar, och man har många draftade svenskar som är på väg in.
1962FenderStrat skrev:Norell och Englund är jag inte det minsta tveksam på att det blir JVM för. AOM vet jag för lite om. Så ja, det kommer bli en tung period där.
Vi vet ju iofs inte om vi får behålla dom. Englund väntas ju gå i första rundan i sommar, så han kanske drar direkt? Han har ju redan sizen för att klara NHL. Tror dock inte det kommer att ske. Väldigt få som får chansen i högsta ligan i den åldern. Ang Norell... Blackhawks börjar kanske dra i Norell också i sommar? Det skulle verkligen inte förvåna mig om han drar över. Blackhawks organisation har ju en förkärlek till svenskar, och man har många draftade svenskar som är på väg in.
Det är ju ännu värre om de flyttar. Då måste vi hitta liknande spelare som ommer vara mycket dyrare. Svårt att se att de skulle dra redan nu.
Är det någon som vet statusen på Jakobs, vet att DIF hyrde in honom, men i intervjuver så har man hört att han fick sparken ifrån Leksand. Om han fick sparken så kan han inte sitta på något kontrakt.