NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
medu82
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: NHL

Inlägg av medu82 »

Jim Morrison skrev:
medu82 skrev:Vafan har hänt med AOM?
Var inte han rankad före Englund?

Har det något med hans skada att göra? (känns ju konstigt isf).
Han var det tidigt. Men Englunds utveckling i slutet av säsongen sköt upp honom till andra rundan medan AOM hade motsatt utveckling med skador och en haltad säsong. Han kommer gå 3-5 rundan förmodligen och kan mycket väl bli en stöld i draften. Mer råtalang och egenskaper som kommer med åldern.
AOM var väl rankad sent första rundan/tidigt andra rundan och Englund runt 30-40e plats? (iaf senast jag såg).
Läste något på forumet om de för ett tag sen också (tror de var Sir), om talangtak osv på AOM vs Englund.

Hoppas mitt kära Pens tar honom :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

medu82 skrev:
Jim Morrison skrev:
medu82 skrev:Vafan har hänt med AOM?
Var inte han rankad före Englund?

Har det något med hans skada att göra? (känns ju konstigt isf).
Han var det tidigt. Men Englunds utveckling i slutet av säsongen sköt upp honom till andra rundan medan AOM hade motsatt utveckling med skador och en haltad säsong. Han kommer gå 3-5 rundan förmodligen och kan mycket väl bli en stöld i draften. Mer råtalang och egenskaper som kommer med åldern.
AOM var väl rankad sent första rundan/tidigt andra rundan och Englund runt 30-40e plats? (iaf senast jag såg).
Läste något på forumet om de för ett tag sen också (tror de var Sir), om talangtak osv på AOM vs Englund.

Hoppas mitt kära Pens tar honom :)
Nja, han var väl snarare rankad runt 30 bland européerna. Men AOM har högre tak än Englund, definitivt.

Linus Söderström till New York Islanders.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Craig Button hade AOM som #11 totalt när säsongen började.
Expert.
medu82

Inlägg av medu82 »

SirDIFalot skrev:Craig Button hade AOM som #11 totalt när säsongen började.
Något sånt jag hade för mig(men trodde det var en mera overall)...
Därför jag vart så chockad över att han inte ens vart vald i 2a rundan :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Craig Button hade AOM som #11 totalt när säsongen började.
Och nu gick han som #175 till Calgary Flames i sjätte rundan. Snacka om fall. Bara att gratta Flames dock. Jävligt bra val såpass sent.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Hur funkar det att bli vald först i NHL draften och sedan i CHL draften? W Nylander blev ju det.

Är det då laget i CHL han spelar för först, för att sedan spela i laget han valdes av i NHL?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:Hur funkar det att bli vald först i NHL draften och sedan i CHL draften? W Nylander blev ju det.

Är det då laget i CHL han spelar för först, för att sedan spela i laget han valdes av i NHL?
CHL-laget chansar. Dum chansning dock. Han vill inte spela i juniorligan säger han nu.

Han är lite specialfall. Han kan spela i NHL, AHL, juniorligan i Kanada eller skickas tillbaka till Sverige. I vanliga fall har inte klubbarna alla dom alternativen.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Dags för säsongens första kvällsmatch: Boston - Colorado 19.00 viasat hockey.

Colorado har fått sämsta tänkbara start med två raka förluster och noll gjorda mål.

Tips: 3-2
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Och Colorado avgör med 0.3 sek kvar. Vet hur det känns....Modo....
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
4.9.5

Re: Sv: NHL

Inlägg av 4.9.5 »

Mattias_87 skrev:Och Colorado avgör med 0.3 sek kvar. Vet hur det känns....Modo....
bitch please det var 0,1sek och det målet som i slutändan placerade oss i KS

från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

En HBO film om Flyers aka "Broad Street Bullies"
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

_Skogis skrev:En HBO film om Flyers aka "Broad Street Bullies"
Tack för tipset! 8)
Bild
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

För en lektion (dröm) om hur vårt PP ska spelas, kolla Nyqvists två PP mål i nattens NHL, båda i första perioden, Detroit - LA.

Den farten på passningsspelet och den rörligheten på lirarna är ju så man får en tår i ögat.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Satt och kikade lite på free agents och såg att Dustin Penner fortfarande är det. Någon som vet varför? Måste vara något udda eftersom ingen plockat upp honom. Fortsätter han att vara free agent får K-G Stoppel slå en signal... :wink:
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Blir hem och sova en stund efter jobbet, sen se Red Wings - Devils 01:30. Tror det blir en grymt bra match.
Skriv svar