medu82 skrev:Vafan har hänt med AOM?
Var inte han rankad före Englund?
Har det något med hans skada att göra? (känns ju konstigt isf).
Han var det tidigt. Men Englunds utveckling i slutet av säsongen sköt upp honom till andra rundan medan AOM hade motsatt utveckling med skador och en haltad säsong. Han kommer gå 3-5 rundan förmodligen och kan mycket väl bli en stöld i draften. Mer råtalang och egenskaper som kommer med åldern.
AOM var väl rankad sent första rundan/tidigt andra rundan och Englund runt 30-40e plats? (iaf senast jag såg).
Läste något på forumet om de för ett tag sen också (tror de var Sir), om talangtak osv på AOM vs Englund.
Hoppas mitt kära Pens tar honom
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
medu82 skrev:Vafan har hänt med AOM?
Var inte han rankad före Englund?
Har det något med hans skada att göra? (känns ju konstigt isf).
Han var det tidigt. Men Englunds utveckling i slutet av säsongen sköt upp honom till andra rundan medan AOM hade motsatt utveckling med skador och en haltad säsong. Han kommer gå 3-5 rundan förmodligen och kan mycket väl bli en stöld i draften. Mer råtalang och egenskaper som kommer med åldern.
AOM var väl rankad sent första rundan/tidigt andra rundan och Englund runt 30-40e plats? (iaf senast jag såg).
Läste något på forumet om de för ett tag sen också (tror de var Sir), om talangtak osv på AOM vs Englund.
Hoppas mitt kära Pens tar honom
Nja, han var väl snarare rankad runt 30 bland européerna. Men AOM har högre tak än Englund, definitivt.
Linus Söderström till New York Islanders.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
SirDIFalot skrev:Craig Button hade AOM som #11 totalt när säsongen började.
Något sånt jag hade för mig(men trodde det var en mera overall)...
Därför jag vart så chockad över att han inte ens vart vald i 2a rundan
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
ciirree skrev:Hur funkar det att bli vald först i NHL draften och sedan i CHL draften? W Nylander blev ju det.
Är det då laget i CHL han spelar för först, för att sedan spela i laget han valdes av i NHL?
CHL-laget chansar. Dum chansning dock. Han vill inte spela i juniorligan säger han nu.
Han är lite specialfall. Han kan spela i NHL, AHL, juniorligan i Kanada eller skickas tillbaka till Sverige. I vanliga fall har inte klubbarna alla dom alternativen.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Satt och kikade lite på free agents och såg att Dustin Penner fortfarande är det. Någon som vet varför? Måste vara något udda eftersom ingen plockat upp honom. Fortsätter han att vara free agent får K-G Stoppel slå en signal...