Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Hawk »

kenny skrev:
Hawk skrev:
JRJ_RBF skrev:Fast Widde, Ekman, Kronwall och Falk har nog höga löner, men lite dyrare blir det nog..
Tror inte Falk sitter på en hög lön..
Tror nog Falk har mellan 60-100000 i månaden.
Ja det är ingen hög lön för en ES spelare.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Frasse skrev:
Billx skrev:2 klassbackar måste in och 1 kommer ryka (boumedienne).
Sen är det ju faktiskt så att vi har forwardsproblem också, vi gör alldeles för lite mål och dom som ska göra målen har verkligen inte gjort det.

Just därför tycker jag Oscar Möller är ett perfekt för DIF, han är en skicklig passningsspelare och en vass Sniper.
Enligt någon härinne så säger starka källor att han vill hem till DIF? trovärdigt?
Måste fråga är du dum i huvudet på riktigt? Den enda som skriver något om Oscar Möller är du och han är inte mer intressant bara för att du skriver två inlägg per dag om att han skulle vaa intresserad.

Skulle vara riktigt intressant att höra vem som yppat att han skulle vara aktuell som nyförvärv.
Haha anledningen till att jag skrev det 2 gånger var bara att jag undrade om det var en bra källa typ. ... eller nåt för det var det ingen som svarade på :) men om det störde dig så får jag be så mycket om ursäkt ! sen om du inte är nådig får det stå för dig ;)
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heaty »

Får jag bara fråga vem fan denna Herr.Möller är?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Heaty skrev:Får jag bara fråga vem fan denna Herr.Möller är?
Nu var du säkert ironiskt, men;

Föredetta DIF-junior som stack till WHL och blev sedan draftad av Kings. Kings har trott mycket på honom och han fick lira 40 matcher första säsongen men sedan har det blivit mindre och mindre NHL-chanser. Var kapten i sitt sista JVM 08/09.

Här är Eliteprospects beskrivning av Oscar Möller
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Det var jag faktiskt inte, tack crash! OnT: Så verkar han ju väldigt lovande om han nu kan lira ansvarsfullt som center, och inte bara vara en aggressiv, hårt jobbande två-vägs forward.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Född till sportchef.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Skönt. Hoppas nu bara att det inte ligger något i dessa rykten.
Användarvisningsbild
Hildi

Inlägg av Hildi »

Metal Machine skrev:Skönt. Hoppas nu bara att det inte ligger något i dessa rykten.
Varför skulle han då ha skrivit på för 2 år till med Djurgårn för nån vecka sedan?
http://difhockey.se/nyhet.php?news=8064
Metal Machine

Hildi skrev:
Metal Machine skrev:Skönt. Hoppas nu bara att det inte ligger något i dessa rykten.
Varför skulle han då ha skrivit på för 2 år till med Djurgårn för nån vecka sedan?
Ja, det kan man ju verkligen fråga sig. Det där hade jag totalt missat. Tjoho! :D
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Han kanske har en out-klausul för Timrå. Tror att dom flesta spelare har en sådan i ES och Allsvenskan. När Timrå kallar, då kommer man..

Jag skulle gärna se Hank the tank i DIF igen. Kanske inte nästa år. Bara att hoppas att inte Mora går upp. En spelare som alltid gör sitt jobb, bra i gruppen, tränar stenhårt varje dag, tung men ändå ganska smidig.

Sista året i DIF började han ju smälla på också. Tydligen har han utvecklat det ytterliggare i Mora. Killen var väl överlägset starkast generellt i DIF som 18-åring, främst i benen.

Svårt att se vart han skulle ta plats bara.

Jag gillar Luleås idé där alla spelare har en tydlig roll.

Tycker generellt att man kan ställa tydligare krav.

Vill även att vårat PP ska bli bättre till nästa säsong. Vad krävs för det, behöver vi en Bremberg typ eller en annan spelidé i PP?
Född till sportchef.
jospi

Inlägg av jospi »

Hank kommer spela i DIF nästa sässe, då Tjärnqvist kommer tyvärr spela i KHL. Han kommer ta över Tjärnas roll. Kanske inte lika bra som Tjärna, men betydligt billigare för DIF.
Hank har ett 2 års kontrakt med Mora, men DIF kan plocka hem honom om dom vill!

Enligt Wikegård är han Allsvenskans jobbigaste spelare att möta och Leffe Strömberg sa nyligen att han skulle bli förvånad om inte Hank spelare i ES näsa sässe
Dogge
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Hildi skrev:
Kanske av samma anledning som Klubertanz, Josefson och Engqvist skrev nya kontrakt?
Metal Machine

Skillnaden med Brodin är väl att Toronto inte tycks vara intresserade av att plocka över honom än.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Brodin är precis som Thommie säger lite för klen. 81kg på 186 cm är i tunnaste laget för en "powerforward". 10kg till skulle göra honom gott! Härligt att han stannar minst en säsong till.

Vad det gäller Hank så har jag sett honom för lite i år för att uttala mig, men som ni skriver så har han ju fått väldigt fina omdömen av diverse experter så han får gärna komma tillbaka hem! :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Brodin är precis som Thommie säger lite för klen. 81kg på 186 cm är i tunnaste laget för en "powerforward". 10kg till skulle göra honom gott! Härligt att han stannar minst en säsong till.

Vad det gäller Hank så har jag sett honom för lite i år för att uttala mig, men som ni skriver så har han ju fått väldigt fina omdömen av diverse experter så han får gärna komma tillbaka hem! :)
Jag tror Brodin skulle tappa extremt mycket fart om han gick upp hela 10 kg. Farten är lite av hans signum. Men visst.. Kanske 2-3 kg till.
Expert.
Låst