Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Årets första match!
Matchrapport här: http://wp.me/p1SzAR-aZ
Kul att vara på hovet idag. DIF relativt överlägsna. Timashov banans kung.
Matchrapport här: http://wp.me/p1SzAR-aZ
Kul att vara på hovet idag. DIF relativt överlägsna. Timashov banans kung.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hört att Alexander Falk ligger ruskigt, ruskigt bra till med fysiken. Hur stora anser du android att hans chanser är att ta en ordinarie plats i laget? Ruskigt svårt att bedöma naturligtvis, men hur var han föregående år sett till spelstil?
Edit: du kan ha skrivit något om just honom som jag missat, dock.
Som sagt svårt att bedöma. Han var riktigt bra för två år sedan som underårig i J20. Trodde att han skulle ta ett större steg förra året. Samtidigt är det som sagt svårt att uppskatta defensivt skickliga backar. Särskilt i juniorhockey där det händer mycket framåt.-daniel- skrev:Hört att Alexander Falk ligger ruskigt, ruskigt bra till med fysiken. Hur stora anser du android att hans chanser är att ta en ordinarie plats i laget? Ruskigt svårt att bedöma naturligtvis, men hur var han föregående år sett till spelstil?
Född till sportchef.
- -daniel-
Tackar! Är han snabb på grillorna? Hörde att han ligger i absoluta toppen i Sverige i åldersgruppen i femhopp. Vore trevligt med en defensivt inriktad back som inte är alltför stabbig på skridskorna, nu vet jag inte om den övningen kan omsättas i snabbhet alls, men är väl inte helt otänkbart att det ger någon slags indikation.android skrev:Som sagt svårt att bedöma. Han var riktigt bra för två år sedan som underårig i J20. Trodde att han skulle ta ett större steg förra året. Samtidigt är det som sagt svårt att uppskatta defensivt skickliga backar. Särskilt i juniorhockey där det händer mycket framåt.-daniel- skrev:Hört att Alexander Falk ligger ruskigt, ruskigt bra till med fysiken. Hur stora anser du android att hans chanser är att ta en ordinarie plats i laget? Ruskigt svårt att bedöma naturligtvis, men hur var han föregående år sett till spelstil?
Känns ändå som vi har hyfsat intressanta unga backar i laget i år. Blir nog en rätt bra konkurrenssituation.
Har inte upplevt honom som seg i alla fall.-daniel- skrev:Tackar! Är han snabb på grillorna? Hörde att han ligger i absoluta toppen i Sverige i åldersgruppen i femhopp. Vore trevligt med en defensivt inriktad back som inte är alltför stabbig på skridskorna, nu vet jag inte om den övningen kan omsättas i snabbhet alls, men är väl inte helt otänkbart att det ger någon slags indikation.android skrev:Som sagt svårt att bedöma. Han var riktigt bra för två år sedan som underårig i J20. Trodde att han skulle ta ett större steg förra året. Samtidigt är det som sagt svårt att uppskatta defensivt skickliga backar. Särskilt i juniorhockey där det händer mycket framåt.-daniel- skrev:Hört att Alexander Falk ligger ruskigt, ruskigt bra till med fysiken. Hur stora anser du android att hans chanser är att ta en ordinarie plats i laget? Ruskigt svårt att bedöma naturligtvis, men hur var han föregående år sett till spelstil?
Känns ändå som vi har hyfsat intressanta unga backar i laget i år. Blir nog en rätt bra konkurrenssituation.
Förhoppningsvis blommar någon av backarna ut rejält. Gäller även Gustafsson, Lennhammer, Holm och Andersson.
Född till sportchef.
- -daniel-
Japp, tror det finns hyfsat goda förutsättningar för att åtminstone en av ovannämnda gör stora framsteg till kommande säsong.android skrev:Har inte upplevt honom som seg i alla fall.-daniel- skrev:Tackar! Är han snabb på grillorna? Hörde att han ligger i absoluta toppen i Sverige i åldersgruppen i femhopp. Vore trevligt med en defensivt inriktad back som inte är alltför stabbig på skridskorna, nu vet jag inte om den övningen kan omsättas i snabbhet alls, men är väl inte helt otänkbart att det ger någon slags indikation.android skrev:Som sagt svårt att bedöma. Han var riktigt bra för två år sedan som underårig i J20. Trodde att han skulle ta ett större steg förra året. Samtidigt är det som sagt svårt att uppskatta defensivt skickliga backar. Särskilt i juniorhockey där det händer mycket framåt.-daniel- skrev:Hört att Alexander Falk ligger ruskigt, ruskigt bra till med fysiken. Hur stora anser du android att hans chanser är att ta en ordinarie plats i laget? Ruskigt svårt att bedöma naturligtvis, men hur var han föregående år sett till spelstil?
Förhoppningsvis blommar någon av backarna ut rejält. Gäller även Gustafsson, Lennhammer, Holm och Andersson.
Gå och kika på J20 mot Linköping imorgon. 19.00 på hovet.
Vad jag har hört så verkar varken Falk eller Blomstrand spela. Dock finns det en hel del andra som kommer vara uppe och nosa på A-laget i år. Gå dit och titta om du inte har något bättre för dig.
Brukar vara ingång vid entre 18 (typ vid insläppet för bortafans).
Mer info om laget etc finns här.
Behöver ni en uppdaterad lista på tröjnummer finns det också på sidan. Bara leta er fram.
Vad jag har hört så verkar varken Falk eller Blomstrand spela. Dock finns det en hel del andra som kommer vara uppe och nosa på A-laget i år. Gå dit och titta om du inte har något bättre för dig.
Behöver ni en uppdaterad lista på tröjnummer finns det också på sidan. Bara leta er fram.
Född till sportchef.
Android, hur fan hinner du med att se så mycket hockey och hålla koll på allt haha! Kul att någon verkligen brinner för våra juniorer ocksåandroid skrev:Gå och kika på J20 mot Linköping imorgon. 19.00 på hovet.

Jag tycker inte att jag ser så mycket hockeyRix skrev:Android, hur fan hinner du med att se så mycket hockey och hålla koll på allt haha! Kul att någon verkligen brinner för våra juniorer ocksåandroid skrev:Gå och kika på J20 mot Linköping imorgon. 19.00 på hovet.

Bytte några ord med Linus Arnesson. Han har inte fått någon information om hur han ligger till för en eventuell A-lagsplats, men han antog att han krigar om den sista backplatsen.
Resten kan ni läsa här.
En liknande med Tim Vesterberg finns här. Kan Tim hålla samma nivå som i J20-slutspelet förra året så kommer han debutera med A-laget den här säsongen. Storvuxen, duktig skridskoåkare och bra händer. Kan spela både center och ytterforward.
Några tillägg till dagens J20-match. Det verkar som Dmytro Timashov, född -96, kommer att få testa med J20 idag. Grymt intressant att se hur han klarar sig. Han var väldigt dominant i J18 matchen tidigare och är alltså förstaårsjunior. Även Oskar Andrén och Oskar Bergkvist får chansen att visa vad dom kan.
Dock är Victor Stoppel sjuk.
Född till sportchef.
- -daniel-
Hade gärna gjort men är tyvärr (?) fortfarande på semester. Men tänker garanterat pallra mig dit och se några matcher under säsongen!android skrev:Gå och kika på J20 mot Linköping imorgon. 19.00 på hovet.
Första hemmamatchen för J20 i seriespelet är 22 september. Om man vill se något innan kan jag rekommendera:-daniel- skrev:Hade gärna gjort men är tyvärr (?) fortfarande på semester. Men tänker garanterat pallra mig dit och se några matcher under säsongen!android skrev:Gå och kika på J20 mot Linköping imorgon. 19.00 på hovet.
14 Aug 19.00 mot Brynäs. Blir alltid bra matcher mot Brynäs, oavsett om det är träningsmatcher eller inte.
25 Aug 11.30 Salavat Yulaev UFA ett ryskt juniorlag, lär bli lite annorlunda hockey. Vet dock inte hur bra dom är
7 Sep 19.00 Aik. Är lite derbystämning på juniormatcherna också. I alla fall på isen.
Alla matcher på hovet.
En EDIT här: Salavat Yulaev tror jag inte har ett rent juniorlag på det sätt vi har. Jag tror att det lag DIF ska möta heter Tolpar UFA. Laget åkte ut i åttondelen i deras juniorslutspel förra säsongen.
Född till sportchef.
J20 premiärspelade mot LHC (svenska mästare i våras) igår.
Blev vinst med 4-1. DIF var lite tyngre men fick väl inte spelet av stämma till fullo.
Noterbart är att 96an och förstaårsjunioren Dmytro Timashov debuterade i J20 och gjorde det klart godkänt. Noterades även för en assist och kunde haft någon till om hans medspelare hade förvaltat dom.
Fullständig matchrapport här http://wp.me/p1SzAR-c8.
Blev vinst med 4-1. DIF var lite tyngre men fick väl inte spelet av stämma till fullo.
Noterbart är att 96an och förstaårsjunioren Dmytro Timashov debuterade i J20 och gjorde det klart godkänt. Noterades även för en assist och kunde haft någon till om hans medspelare hade förvaltat dom.
Fullständig matchrapport här http://wp.me/p1SzAR-c8.
Född till sportchef.
En summering av juniorveckan.
Båda lagen är fortfarande obesegrade. J20 slog Linköping med 4-1. Samma Linköping förlorade på straffar mot aik dagen efter.
J18 slog Espoo Blues igår med 4-3.
Poängligan i J20 efter en match:
Oscar Pettersson 1+1
Martin Højbjerg 1+0
Marcus Bohman 1+0
Sebastian Hartmann 1+0
Dmytro Timashov 0+1
Tobias Sandberg 0+1
Mikkel Højbjerg 0+1
Poängligan i J18 efter två matcher:
Albin Lundin 2+1
Oscar Bergkvist 1+2
Dmytro Timashov 1+1
Oskar Andrén 1+1
Robin Kokkonen 1+1
Fredrik Forsberg 1+1
Daniel Bernhardt 0+2
Adam Ollas Mattsson 1+0
Lukas Vejdemo 1+0
Gustaf Ahnelöv 0+1
Martin Ahnelöv 0+1
Noah Pereira 0+1
Dmytro Timashov är alltså den enda som finns med i båda listorna. I J18 återfinns sju förstaårsjuniorer (födda 96) och en 97a (Noah Pereira).
Nästa vecka möter J20 Brynäs på hovet 19.00. På Fredag möter man aik ute på Ritorp i Solna.
J18 möter Helsingfors på torsdag 19.00 på hovet och på lördag klockan 11 möter man Brynäs. Det går alltså att ta en heldag på hovet på lördag.
Ett annat glädjande besked är att Fredric Anderberg har valt att stanna i DIF, trots att han draftades riktigt tidigt av ett kanadensiskt juniorlag. Fredric är en supertalang som har haft stora problem med skador dom senaste säsongerna. Trots detta har han varit bofast i landslagen. Förhoppningsvis kan han rehaba ett tag nu för att sedan bli frisk och kunna komma tillbaka rejält igen.
En intervju med William Garpenlöv (son till Johan Garpenlöv) finns här. En liknande med powerforwarden Viktor Liljegren finns här.
Båda lagen är fortfarande obesegrade. J20 slog Linköping med 4-1. Samma Linköping förlorade på straffar mot aik dagen efter.
J18 slog Espoo Blues igår med 4-3.
Poängligan i J20 efter en match:
Oscar Pettersson 1+1
Martin Højbjerg 1+0
Marcus Bohman 1+0
Sebastian Hartmann 1+0
Dmytro Timashov 0+1
Tobias Sandberg 0+1
Mikkel Højbjerg 0+1
Poängligan i J18 efter två matcher:
Albin Lundin 2+1
Oscar Bergkvist 1+2
Dmytro Timashov 1+1
Oskar Andrén 1+1
Robin Kokkonen 1+1
Fredrik Forsberg 1+1
Daniel Bernhardt 0+2
Adam Ollas Mattsson 1+0
Lukas Vejdemo 1+0
Gustaf Ahnelöv 0+1
Martin Ahnelöv 0+1
Noah Pereira 0+1
Dmytro Timashov är alltså den enda som finns med i båda listorna. I J18 återfinns sju förstaårsjuniorer (födda 96) och en 97a (Noah Pereira).
Nästa vecka möter J20 Brynäs på hovet 19.00. På Fredag möter man aik ute på Ritorp i Solna.
J18 möter Helsingfors på torsdag 19.00 på hovet och på lördag klockan 11 möter man Brynäs. Det går alltså att ta en heldag på hovet på lördag.
Ett annat glädjande besked är att Fredric Anderberg har valt att stanna i DIF, trots att han draftades riktigt tidigt av ett kanadensiskt juniorlag. Fredric är en supertalang som har haft stora problem med skador dom senaste säsongerna. Trots detta har han varit bofast i landslagen. Förhoppningsvis kan han rehaba ett tag nu för att sedan bli frisk och kunna komma tillbaka rejält igen.
En intervju med William Garpenlöv (son till Johan Garpenlöv) finns här. En liknande med powerforwarden Viktor Liljegren finns här.
Född till sportchef.
Har Marcus Bohman spelat nåt? Tränar han med a-laget eller juniorerna? Nyfiken!
Vet inte vilka han tränar med.mb81 skrev:Har Marcus Bohman spelat nåt? Tränar han med a-laget eller juniorerna? Nyfiken!
Han spelade i J20-matchen mot LHC. Pucksäker, bra skridskoåkare men hade som i princip alla spelare problem med timingen. Riktigt bra när han klev fram i mittzon och bara tog pucken ett par gånger. Lite svagare i egen zon. Följde ofta med upp i anfallen. Han gjorde ett mål.
Född till sportchef.