Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Don66-2 »

Magnutz skrev:Något hos oss får våra (lovande) spelare att liksom bromsa upp...

Norman, Brodin, Cehlin, Kempe m fl.

Tyckte även att M Krüger stannade upp innan han lämnade.

Slutar vi ta hand om killarna när de tar steget upp? "Vet de vad som ska göras"? och lämnas vind för våg?

Något skumt är det ändå.
Tror mycket beror på att dom tvingas in i ett spelsystem som inte fungerar istället för att skräddarsy systemet efter de spelartyper vi förfogar över.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Slutar vi ta hand om killarna när de tar steget upp? "Vet de vad som ska göras"? och lämnas vind för våg?

Något skumt är det ändå.
Hur ofta ser du en 19-22 åring producera stabilt i Elitserien? Dom enda jag kan tänka mig som gör det idag är Silfverberg (21), Järnkrok (20), Möller (22) och Hjalmarsson (22). Det är svårt för spelare i den åldern.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:

Något skumt är det ändå.
Hur ofta ser du en 19-22 åring producera stabilt i Elitserien? Dom enda jag kan tänka mig som gör det idag är Silfverberg (21), Järnkrok (20), Möller (22) och Hjalmarsson (22). Det är svårt för spelare i den åldern.
Inte så ofta men, du vet, många pratar nu om att vi ska göra oss av med i stort sett samtliga våra "lovande" unga spelare. Detta för att de inte presterar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Kollar på C +. Fattar inte heller varför vi inte gav Nicklas Danielsson nytt kontrakt. Han öser in mål i Modo och det är precis en målskytt av den kalibern vi saknar.

Nog den sämsta förlusten i modern tid vi gjort :( :( :( .
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Magnutz skrev:
Kentta skrev:

Något skumt är det ändå.
Inte så ofta men, du vet, många pratar nu om att vi ska göra oss av med i stort sett samtliga våra "lovande" unga spelare. Detta för att de inte presterar.
Av Norman, Cehlin och Kempe är det en av dom som inte ska få förnyat enligt mig. Norman är ganska given, han kommer bli riktigt bra om han kan växa till sig lite. Cehlin har vaknat nu på slutet, men det är alldeles för mycket upp och ner. Samma med Kempe, man vet inte riktigt vart man har honom. Jag skulle inte ge Kempe nytt kontrakt. Just nu i alla fall.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:
Magnutz skrev:
Kentta skrev:

Något skumt är det ändå.
Av Norman, Cehlin och Kempe är det en av dom som inte ska få förnyat enligt mig. Norman är ganska given, han kommer bli riktigt bra om han kan växa till sig lite. Cehlin har vaknat nu på slutet, men det är alldeles för mycket upp och ner. Samma med Kempe, man vet inte riktigt vart man har honom. Jag skulle inte ge Kempe nytt kontrakt. Just nu i alla fall.
När DIF släpper dessa kommer de bli BRA, är tamejfan säker påd et. :/ Men så är det kanske. Man behöver miljöombyte ibland.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Löken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Löken »

Nicklas Danielsson: Koooooooooom hem, vi börjaaaar om igen..

När jag funderade kring Danielsson så fick jag det till att det var Challe (som det väl är ganska låga odds på att kommer vara tränare nästa år) som efter att ha haft Nicklas i DIF tog han till modo när möjligheten gavs. Är jag helt ute och cyklar?

Kanske finns en liten öppning för att om Challe tränar nästa år att han kan få "hem" Danielsson igen?

*Långskott*
Och sjung när det går snett.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Brutus skrev:Linkans vara eller inta vara beror väl på om Challe och Sam Hallam vill ha Linkan till nästa år...
Du svarade aldrig på på frågan ang. denna post. Kan du utveckla? Vet du någonting som inte vi vet om tränarsituationen eller är det endast önsketänkande från din sida?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Kentta skrev:

Något skumt är det ändå.
Är spelarna tillräckligt skickliga så handlar det ju mer om förtroende och istid. Titta på spelare som David Rundblad , Tim Erixon , Krüger , Johan Larsson , Adam Almquist och Jesper Fasth.

Spelare som Cehlin, Norman och Kempe besitter inte samma skicklighet enligt mig, i alla fall inte kontinuerligt under en hel säsong. Dessa 3 har ju fått spela en hel del powerplay utan att lyckats sådär jättebra. Har svårt att tänka mig att dessa 3 gör 40 p/säsong om några år. Det ovanstående gör ju det, i alla fall forwards.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Harold Camping skrev: Är spelarna tillräckligt skickliga så handlar det ju mer om förtroende och istid. Titta på spelare som David Rundblad , Tim Erixon , Krüger , Johan Larsson , Adam Almquist och Jesper Fasth.

Spelare som Cehlin, Norman och Kempe besitter inte samma skicklighet enligt mig, i alla fall inte kontinuerligt under en hel säsong. Dessa 3 har ju fått spela en hel del powerplay utan att lyckats sådär jättebra. Har svårt att tänka mig att dessa 3 gör 40 p/säsong om några år. Det ovanstående gör ju det, i alla fall forwards.
Det går ju inte direkt att jämföra Cehlin, Norman och Kempe med spelare som Krüger och Larsson va? Som du säger så är ju dom på heelt olika nivåer av skicklighet och talang, där mycket av skickligheten redan sitter i skallen som barn.

Jag tror att Sillen, Kempe och Norman är såna spelare som inom något/några år kan bli stabila poängplockare. För dåliga för NHL, för bra för Allsvenskan, perfekt för Elitserien. Sillen och Norman ser jag mest potential i, om Patrick bara kan utveckla sitt skott och puckhantering samt gå upp några kilo, då kommer målen också ramla in oftare. Norman är redan en bra tvåvägscenter, skulle bara behöva passa och ta emot puckar lite bättre, samt bli starkare i kroppen. Snabb som sjutton är han ju redan.

Kempe skulle behöva en eller två säsonger i Allsvenskan för att få lite självförtroende och få en ledande roll. Därefter är han välkommen tillbaka! :wink:

Ingen av dessa tre kommer nog bli 40p/säsong spelare, men viktiga ändå.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Personligen tycker jag Kempe utvecklats enormt den här säsongen, och faktiskt i praktiken den enda som tagit kliv framåt i vårt lag. Han är mer rejäl och vågar framförallt bryta in fram på mål, samt gör klart smartare avvägningar i när han skall skjuta och när det passar bättre att passa.

Förlängningen borde vara självklar enligt mig. Mer tveksam till Cehlin som aldrig riktigt får till det, men där är jag rädd för en Danielsson utveckling. Norman är också solklar även fast han inte riktigt utvecklats som jag hoppas på.
Harold Camping

Kentta skrev:
Harold Camping skrev: Är spelarna tillräckligt skickliga så handlar det ju mer om förtroende och istid. Titta på spelare som David Rundblad , Tim Erixon , Krüger , Johan Larsson , Adam Almquist och Jesper Fasth.

Det går ju inte direkt att jämföra Cehlin, Norman och Kempe med spelare som Krüger och Larsson va? Som du säger så är ju dom på heelt olika nivåer av skicklighet och talang, där mycket av skickligheten redan sitter i skallen som barn.

Jag tror att Sillen, Kempe och Norman är såna spelare som inom något/några år kan bli stabila poängplockare. För dåliga för NHL, för bra för Allsvenskan, perfekt för Elitserien. Sillen och Norman ser jag mest potential i, om Patrick bara kan utveckla sitt skott och puckhantering samt gå upp några kilo, då kommer målen också ramla in oftare. Norman är redan en bra tvåvägscenter, skulle bara behöva passa och ta emot puckar lite bättre, samt bli starkare i kroppen. Snabb som sjutton är han ju redan.

Kempe skulle behöva en eller två säsonger i Allsvenskan för att få lite självförtroende och få en ledande roll. Därefter är han välkommen tillbaka! :wink:

Ingen av dessa tre kommer nog bli 40p/säsong spelare, men viktiga ändå.
Håller helt med. Till skillnad från Krüger så tror jag dessa 2 herrar (Norman och Cehlin) kan behöva ett miljöombyte och ett nytt avstamp för att ta sitt spel till en ny nivå.

Ungefär som Nicklas Danielsson som gått ifrån 20-30 poäng per säsong till att utmana om poängligans främsta.

Sen tycker inte jag att en spelare som Cehlin ska få fortsätta i DIF om hans poängskörd och roll ser ut som den gör. Han har alldeles för bra verktyg för att ligga på 15-20 poäng/säsong. Då är det nog bästa för honom att skeppas iväg till en annan förening och hoppas på en nytändning.
Detta för hans egen skull, för jag tycker fortfarande att han bidrar i DIF med hårt jobb och lite poäng, men vill han bli en bättre spelare bör nog Cehlin söka sig vidare.
Harold Camping

-daniel- skrev:Personligen tycker jag Kempe utvecklats enormt den här säsongen, och faktiskt i praktiken den enda som tagit kliv framåt i vårt lag. Han är mer rejäl och vågar framförallt bryta in fram på mål, samt gör klart smartare avvägningar i när han skall skjuta och när det passar bättre att passa.

Förlängningen borde vara självklar enligt mig. Mer tveksam till Cehlin som aldrig riktigt får till det, men där är jag rädd för en Danielsson utveckling. Norman är också solklar även fast han inte riktigt utvecklats som jag hoppas på.
Kempe är jag också väldigt positiv till. Han har aldrig varit den spelare som jag trott ska bli en poängspelare utan här får man hårt jobb och en lurig och avig spelstil. Kempes spelsinne är alldeles för dåligt för att det ska bli en 40 poäng/säsong.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Helt jävla dödstyst kring DIF just nu. Järlefelt måste vara riktigt korkad om han tror att truppen vi har i dagsläget kommer ta oss till slutspel!

Ge oss supportrar en intervju eller vad fan som helst, det har varit tyst som i graven efter fhc matchen. Riktigt dåligt gjort, dem fattar väl själva att vi fans undrar över vad fan det är som händer med nyförvärv och liknande! Om dem redan har bestämt sig att förstärkningar är uteslutet är det väl bara att skriva det på hemsidan!? Så vi supportrar inte hoppas i onödan.

Ett meddelande på hemsidan signerat JJ hade väl varit på sin plats nu?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
HockeyHovet

Inlägg av HockeyHovet »

Lugn bara lugn!
JJ: "Vårt nuvarande lag ska vända skeppet"

Hahahaha!! :?
Låst