Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Fan va jag saknar Jenny !!!!
Senast redigerad av GULD den 2021-12-05 16:11:28, redigerad totalt 1 gånger.
The DIF ONE
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Hepsnastian »

GULD skrev: 2021-12-05 04:47:43 Ja Gan bad jag saknat Jenny !!!!!!!
🥴🍺
Delägare
Användarvisningsbild
-daniel-

Säsongen 21/22

Inlägg av -daniel- »

Vet inte om alla håller med om detta men jag tycker det är oerhört uppenbart att det egentligen inte spelar någon roll vilka ev nyförvärv vi skulle göra. Det är en totalt dysfunktionell grupp som inte på något plan går ihop.

Känns bisarrt nog som vår enda realistiska chans är att samhället stängs ner pga covid...
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Stormborne skrev: 2021-12-05 01:46:04 Visst förstår ni hur dåliga vi är? Förutsättningarna är enorma vi har faktiskt turen att befinna oss i Sveriges huvudstad dvs oerhört mycket mer publik än andra orter norröver och ändå har vi stått vid shls skampåle i ungefär 10 år. Något är groteskt fel. Vi har alla förmåner men svenska norr kör över oss
Såklart vi förstår hur usla vi är. Förutsättningarna är 'stora' när det kommer till publikmöjligheter ja. Däremot så är det kanske max 1/4 av dom som bor i Stockholm som håller på DIF, så ungefär fyra gånger så många som Karlstad. Färjestad har däremot ingen konkurrent med ett fotbollslag om intresset och dom har inte heller en arena från ... nästan andra världskriget. Vi har ändå legat på runt 7300 i snitt en normalsäsong vilket är OK och det bästa vi kan uppnå med Hovet.
-daniel- skrev: 2021-12-05 07:19:30 Vet inte om alla håller med om detta men jag tycker det är oerhört uppenbart att det egentligen inte spelar någon roll vilka ev nyförvärv vi skulle göra. Det är en totalt dysfunktionell grupp som inte på något plan går ihop.

Känns bisarrt nog som vår enda realistiska chans är att samhället stängs ner pga covid...
Håller med om att nyförvärv inte spelar någon roll. Det är fel på gruppen och spelsystemet och att vi saknar en huvudtränare som har erfarenhet av dessa situationer. Ja man hoppas Omikron släcker ner hela världen. Eller att vi skulle få någon oväntad formtopp i kvalet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev: 2021-12-05 07:19:30 Vet inte om alla håller med om detta men jag tycker det är oerhört uppenbart att det egentligen inte spelar någon roll vilka ev nyförvärv vi skulle göra. Det är en totalt dysfunktionell grupp som inte på något plan går ihop.

Tror du har rätt.
Möjligen om vi kunde hitta rätt huvudtränare. En ledare som kan gå in och ena gruppen, få alla att gå ihop och kriga för varandra. Då skulle nog ett par vassa nyförvärv kunna boosta gruppen.
Men just nu ser det inte ut som om vi kommer kunna vinna en enda bortamatch till. Kanske ett par strömatcher hemma.

Att vi skulle hamna i skiten så snabbt igen. :?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Mycket kan ändras med annat ledarskap.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 21/22

Inlägg av Harmageddon »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-12-05 07:52:42

Tror du har rätt.
Möjligen om vi kunde hitta rätt huvudtränare. En ledare som kan gå in och ena gruppen, få alla att gå ihop och kriga för varandra. Då skulle nog ett par vassa nyförvärv kunna boosta gruppen.
Men just nu ser det inte ut som om vi kommer kunna vinna en enda bortamatch till. Kanske ett par strömatcher hemma.

Att vi skulle hamna i skiten så snabbt igen. :?
Jag håller med.
Vi behöver få en erfaren huvudtränare(kanske nya assisterande också i värsta fall) som kan anpassa spelsystemet efter vårt nuvarande spelarmaterial. Sen att Jocke ska ha noll inblandning i detta. Han och styrelsen måste svälja sin stolthet för att rädda DIF.
Framförallt så ska alla spelare underkasta detta nya spelsystem/spelsätt och framförallt inte gnälla ut i media. Det gör man internt och där hittar man lösningar.

Om man mår dåligt av situationen, då går man skilda världar av personliga skäl men det görs internt.

Ingenting ont Falken för han fick en omöjlig uppgift från första början men vi behöver ett annat ledarskap i detta svåra, tuffa läge. Även en ny lagkapten och många har varit inne på Warg
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Oj vad man saknar Josefson i detta läge.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Doyle

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Man undrar nu verkligen vad som pågår innanför de stängda dörrarna på kansliet i DIF-hockey. Rädda ekonomin, rädda laget, rädda oss själva, Sportchef, VD, Ordförande, Styrelsen. Dessa punkter står nog överst på dagordningen på söndagsförmiddagen i oprioriterad ordning.

Stämningen vilar tungt på kansliet. Jocke har varit på plats sen fem på morgonen med sin hund och kollat excellarken.

DIF-forum rullar på storbildsskärmen o Manjocks texter finns i en ram vid sidan om, de obekväma muttrar Jocke liksom fem ytterligare namn som täcks över av publikbilder från Järnkaminernas dag några år tillbaka i tiden. Tramp, tramp , tramp låter det. Ordföranden har klivit in o kommer med två koppar kaffe. En till sig o en till Jocke. Han frågar Jocke, vilken plan har du ? Har pratat med sponsorerna hela natten efter debaclet i Gävle i går. De vill se att något görs nu. Förstår det säger Jocke trumpet. Öronsnäckan på Falken pajade igår o vår kommunikation sket sig fullständigt. Har ringt Apple hela kvällen men deras jävla kundtjänst hade ingen lösning. Tycker vi gör ett nytt försök på torsdag mot Växjö. Jag är säker på att jag kan vända detta säger Jocke muntert. Självklart, förstod något gått fel igår säger ordföranden. Nu går vi in o kör styrelsemötet Jocke. Nu vänder vi skeppet tillsammans du o jag.. Sen får historien visa sig hur mötet o framtiden går… DIF:s överlevnad vilar tungt över Globen o Hovet just nu…
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Hur gör ni för att mildra det psykiska lidandet detta lag ger er? Jag drömmer mardrömmar om Hockeyallsvenskan.
Avskaffa tre mot tre.

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2021-12-05 15:31:27 Hur gör ni för att mildra det psykiska lidandet detta lag ger er? Jag drömmer mardrömmar om Hockeyallsvenskan.
Vet inte, kärringen berättade att jag inatt satt mig på en stol i sovrummet, dragit ner kallingarna och skulle pissa, så inte fan mår man ju bra just nu…
Frankie

Säsongen 21/22

Inlägg av Frankie »

Mattias_87 skrev: 2021-12-05 15:31:27 Hur gör ni för att mildra det psykiska lidandet detta lag ger er? Jag drömmer mardrömmar om Hockeyallsvenskan.
Plöja South Park avsnitt: https://www.southparkstudios.nu/seasons/south-park
och nät-fönstershoppa andra icke hockeyrelaterade hobbyprylar (lägga sakerna i varukorgen utan att sedan gå vidare). Har funkat hyfsat här, men man blir ju bryskt påmind så fort man slutar.
förevigtdjurgården

Säsongen 21/22

Inlägg av förevigtdjurgården »

Min mamma blev sjuk i det stora original-C:et så ishockeyn har legat i bakgrunden. Det brukar vanligen fungera som ett sorts räddningsplank men nu har det inte gjort det utan snarare spätt på misären.

Eftersom att morsan ändå är okej efter operation och tumören hittades väldigt tidigt så är det ganska fina fisken på det stora hela taget, men har liksom svårt att uppbringa hela känsloregistret till ishockeyn. Jag har förlikat mig med det faktum att vi spelar Hockeyallsvenskan nästa år, tittar för att man brukar det men som captcash (tror jag) skrev i matchtråden igår - det är länge sen man faktiskt har tyckt det är kul att se DIF. Man kan se bottengäng eller andra matcher och där stretar ofta det sämre laget emot, men här är det ju bara som att vi lägger oss platt och då tillför det inte så mycket glädje.

Senaste glädjeyttringen relaterad till DIF Hockey var Färjestad hemma. Det är sånt man får leva på.
25/4-2025
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

Nisse Ekman å Bommedienne fick lovord förra sässen när dom rädda kvar BIF. Dom kanske kan åta sig ett till havererat skepp🥳👌
sensei
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av sensei »

m0ng00se skrev: 2021-12-05 17:26:43 Nisse Ekman å Bommedienne fick lovord förra sässen när dom rädda kvar BIF. Dom kanske kan åta sig ett till havererat skepp🥳👌
Bombom är numera chefs-scout hos blue jackets, vad jag förstår så innebär det att han är i staterna.

Nisse.. älskade honom som spelare men för mig är han lite knepig i ledarroll.

Jag har dock också landat i att ett nytt ledarskap behövs omgående, tänker då främst på head coach. Någon trygg ledare med tydliga direktiv och förväntningar.

Tycker Falk är jävligt bra och sympatisk egentligen, men när man ser spelare glida ut och alibiåka i en fullsatt måstematch på en lördag, då är det något som är fel i ledardynamiken.
Senast redigerad av sensei den 2021-12-05 17:34:45, redigerad totalt 2 gång.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar