Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Kan inte någon ge ett smaskigt rykte så att man åtminstone har något att hoppas på....
(Inte Klasen e klar)
(Inte Klasen e klar)
Känns som det syns på det vi värvat hittills hur lite som finns på marknaden.
Hockeyallsvenskan eller tredje fjärdelinan känns som det som ryktas till oss.
Hockeyallsvenskan eller tredje fjärdelinan känns som det som ryktas till oss.
Sa ju det för typ 6 månader sen... Han är starten på en exodus av sällan skådat slag.... Blir (som nån sa) jävligt intressant hur nya tränaren ska lappa ihop spillrorna av det som blir kvar av vårt kära lag!Vikas skrev:Högström klar för Spartak Moskva.

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Ska man försöka hitta något fint i kråksången så är det ju att det blir en möjlighet att bygga om från grunden. Ny tränare och ny spelidé, nu kan man bygga därefter.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Väldigt synd att inte Ante och Kronwall tröttnat på sitt KHL äventyr ännu. Dom hade varit perfekt för nästa säsong nu när det ändå ska byggas om på nytt.
Avskaffa tre mot tre.
Det är nu som Fernholm hade varit så fruktansvärt viktig för oss. Han är 33 i år och har flera år kvar av sina karriär-år. Han hade kommit hem för att stanna.
Det blir spännande att följa detta.
Det blir spännande att följa detta.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bygger gärna nytt men hänger ännu hellre kvar nästa år när lag som hamnade bakom oss i tabellen redan börjat tokvärva. (Läs Örebro)
Inte så imponerad av Örebros värvningar.EspenK skrev:Bygger gärna nytt men hänger ännu hellre kvar nästa år när lag som hamnade bakom oss i tabellen redan börjat tokvärva. (Läs Örebro)
Intressant dock med Högström att detta var "klart" redan i slutet av förra året.. undra hur många av våra spelare som varit mer eller mindre klara för andra lag i flera månader och hur det påverkat deras spel? Kolla bara vår klassiker Sallinen, som man nästan kan pinpoint:a på dagen när han skrev på/lovade bort sig för ny klubb (blir väl Luleå) och han bara slutade bry sig.
Högström har däremot hållit huvudet högt och kört på hela vägen, men troligt ändå att den sista lilla procenten saknas och inte ens han taggar i när man ligger under 0-3 och det blåser kallt.
Tänk om vi kunde få en säsong då ingen håller på att fjantar med andra kontrakt/klubbar utan bara 100% helhjärtat satsar på DIF och 100% i varje byte. Typ som om hela laget skulle bestå av Falkar, Ölvestads och Challe Berglunds...
Högström har däremot hållit huvudet högt och kört på hela vägen, men troligt ändå att den sista lilla procenten saknas och inte ens han taggar i när man ligger under 0-3 och det blåser kallt.
Tänk om vi kunde få en säsong då ingen håller på att fjantar med andra kontrakt/klubbar utan bara 100% helhjärtat satsar på DIF och 100% i varje byte. Typ som om hela laget skulle bestå av Falkar, Ölvestads och Challe Berglunds...

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Jim Morrison
Gunnar Svensson @Gunnar56captcash skrev:Intressant dock med Högström att detta var "klart" redan i slutet av förra året.. undra hur många av våra spelare som varit mer eller mindre klara för andra lag i flera månader och hur det påverkat deras spel? Kolla bara vår klassiker Sallinen, som man nästan kan pinpoint:a på dagen när han skrev på/lovade bort sig för ny klubb (blir väl Luleå) och han bara slutade bry sig.
Har 19 årig erfarenhet som hockeyagent. Men gissar/tror att 20-25 SHL spelare har i smyg bytt klubb i jan/feb. Rekordantal.
Jag tror att flera spelare i laget som eventuellt kommer vinna SM-guld redan har gjort klart med nya klubbar. Så att man skulle sluta bry sig/bli sämre pga det tror jag inte ett dugg på.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jämfört med våra värvningar hittills (enligt rykten)tar jag Wandell när som helst.mb81 skrev:Inte så imponerad av Örebros värvningar.EspenK skrev:Bygger gärna nytt men hänger ännu hellre kvar nästa år när lag som hamnade bakom oss i tabellen redan börjat tokvärva. (Läs Örebro)
Senast redigerad av EspenK den 2016-03-25 16:25:21, redigerad totalt 1 gånger.
Då är det konstiga och långa formdippar hos "vissa" då...Jim Morrison skrev:Gunnar Svensson @Gunnar56captcash skrev:Intressant dock med Högström att detta var "klart" redan i slutet av förra året.. undra hur många av våra spelare som varit mer eller mindre klara för andra lag i flera månader och hur det påverkat deras spel? Kolla bara vår klassiker Sallinen, som man nästan kan pinpoint:a på dagen när han skrev på/lovade bort sig för ny klubb (blir väl Luleå) och han bara slutade bry sig.
Har 19 årig erfarenhet som hockeyagent. Men gissar/tror att 20-25 SHL spelare har i smyg bytt klubb i jan/feb. Rekordantal.
Jag tror att flera spelare i laget som eventuellt kommer vinna SM-guld redan har gjort klart med nya klubbar. Så att man skulle sluta bry sig/bli sämre pga det tror jag inte ett dugg på.
Näe, jag är rätt säker man inte går all-out längre. Jag brukar ju inte vända mig dubbelvikt och köra övertid när jag sagt upp mig från ett bolag och ska börja nästa om 2 månader.
Sen är det ju en stor skillnad på om 3 lirare ur SAIK har bytt klubb i smyg nu... de har ett j-a lag rakt över. Om vi däremot tappar fokus på 3 lirare som är tilltänkta toppar så är vi ju borderline bottenlag istället.
Inte sett Wandell på ett tag men tycker han är lite överskattad. Skulle verkligen inte vilja ha honom som förstacenter.EspenK skrev:Jämfört med våra tar jag Wandell när som helst.mb81 skrev:Inte så imponerad av Örebros värvningar.EspenK skrev:Bygger gärna nytt men hänger ännu hellre kvar nästa år när lag som hamnade bakom oss i tabellen redan börjat tokvärva. (Läs Örebro)
Kul som mittenlag att tappa ( tror iaf 7 spelare ) o alla dem är ju våra poängstarkaste 
Skickat från min E6853 via Tapatalk

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Det plockas från alla lag. Det är ju bara tråkigt att Sverige aldrig kommer kunna värja sig från spelarflykter till en sådan ointressant skitliga som KHL.
Sen kan jag inte riktigt greppa NHL-intresset kring Mantas, men det kanske bara är jag.
Sen kan jag inte riktigt greppa NHL-intresset kring Mantas, men det kanske bara är jag.