SHL 2015-16
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2015-16
Så otroligt jävla okyligt av Fagervall. 1:17 kvar och dina grabbar har kvitterat och sänkt Växjös chanser. Hur i hela världen kan du inte vänta på tekning i defensiv zon och vänta ut Hallam
Karma grabben, karma skall visa sig snart...Glory1 skrev:59:59 MODO och nu självmålet i PP + detta. Vi är dom riktiga offren
Att Luleå är en ganska vidrig förening på alla sätt och vis är ju sedan gammalt. Slutspelsplatsen hade vi chansen att fixa på egen hand, flera gånger om.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hur köper man biljett till bortastå i Gävle? Aldrig åkt på en bortamatch och tänker att den tiden kanske är inne nu.
Avskaffa tre mot tre.
Tellan sa något liknande i cmore. Karma is a bitch kommer aldrig ha en större betydelse än när Luleå får tillbaka skiten.#10 skrev:Karma grabben, karma skall visa sig snart...Glory1 skrev:59:59 MODO och nu självmålet i PP + detta. Vi är dom riktiga offren
Om man ska försöka vara positiv i allt elände, så ser jag det hela på det hela ur dessa scenarion.
Växjö - Luleå 3-3
Hade gett oss direktplats och Linköping i kvartsfinal. Ett Linköping som vi inte kan slå borta, och som vi har svårt för hemma. Ett lag som inte passar oss alls bra.
Sannolikhet att gå vidare från den kvartsfinalen: 20%
Växjö - Luleå 3-4
Hade gett oss direktplats och Luleå i kvartsfinal. Vår mardrömsmotståndare under säsongen. Vi har oerhört svårt mot dom, både borta och hemma.
Sannolikhet att gå vidare från den kvartsfinalen: 25%
Nuvarande scenario
Vi har 3-1 på Brynäs under säsongen och har varit det bättre laget i samtliga matcher. Brynäs har skador på Rödin, Ollas, Vrana och Bertilsson. Två hemmamatcher inför ett fullsatt Hovet. Tar vi första, så ska mycket till för att vi ska tappa matchserien.
Sannolikhet att gå vidare från play in: 75%
Lyckas vi ställs vi mot Frölunda som har passat och bra under säsongen. 2 vinster och 2 förluster. Ett Frölunda som dessutom inte har varit särskilt bra på sistone.
Sannolikhet att gå vidare från den kvartsfinalen: 33%
Alla kanske inte håller med mig och mina procent, men jag försöker vara positiv. Hade jag fått välja mellan Linköping, Frölunda eller Luleå hade jag valt Frölunda alla dagar i veckan.
Växjö - Luleå 3-3
Hade gett oss direktplats och Linköping i kvartsfinal. Ett Linköping som vi inte kan slå borta, och som vi har svårt för hemma. Ett lag som inte passar oss alls bra.
Växjö - Luleå 3-4
Hade gett oss direktplats och Luleå i kvartsfinal. Vår mardrömsmotståndare under säsongen. Vi har oerhört svårt mot dom, både borta och hemma.
Nuvarande scenario
Vi har 3-1 på Brynäs under säsongen och har varit det bättre laget i samtliga matcher. Brynäs har skador på Rödin, Ollas, Vrana och Bertilsson. Två hemmamatcher inför ett fullsatt Hovet. Tar vi första, så ska mycket till för att vi ska tappa matchserien.
Lyckas vi ställs vi mot Frölunda som har passat och bra under säsongen. 2 vinster och 2 förluster. Ett Frölunda som dessutom inte har varit särskilt bra på sistone.
Alla kanske inte håller med mig och mina procent, men jag försöker vara positiv. Hade jag fått välja mellan Linköping, Frölunda eller Luleå hade jag valt Frölunda alla dagar i veckan.
Tänkt ungefär i samma banor. Mest för att tänka lite positivt.Salas skrev:Om man ska försöka vara positiv i allt elände, så ser jag det hela på det hela ur dessa scenarion.
Växjö - Luleå 3-3
Växjö - Luleå 3-4
Nuvarande scenario
En annan sak jag unrar är varför playinlagen ska spela den första dagen i kvartsfinalspelet. De kunde väl få en dag extra vila istället. Skulle vara lite mer fair.
Expressen har gjort en enkät bland spelarna inför slutspelet, mest intressant är väl att vi kommer på andra plats på frågan "Vilket lag är svårast att möta": http://www.expressen.se/gt/sport/spelar ... -sitt-lag/
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Mattias_87
Vilket lag har SHL:s bästa fans?
1. Djurgården: 77%
2. HV 71: 7%
3. Växjö: 7%
Övriga: 9%
Avskaffa tre mot tre.
Minst 14% av de tillfrågade spelarna uppskattar alltså klappor, otroligt.Mattias_87 skrev:Vilket lag har SHL:s bästa fans?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Hade varit intressant att få reda på frågan vilka klappor som är bästEdin skrev:Minst 14% av de tillfrågade spelarna uppskattar alltså klappor, otroligt.Mattias_87 skrev:Vilket lag har SHL:s bästa fans?

Jag är inte arg, och inte besviken.
- Mattias_87
Får väl hålla med om det Salas skrev faktiskt. Jag tror vi kommer att ha lättare för Frölunda i en kvartsfinal än Luleå och Linköping. Så bara vi klarar åttondelsfinalen som vi bör göra så ser jag otroligt mycket fram emot kvartsfinalen (riktiga slutspelet).
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det här förvånade mig mer:
Vilket lag är svårast att möta i SHL?
1. Skellefteå: 43%
2. Djurgården: 16%
3. Frölunda: 11%
4. Linköping: 9%
Övriga: 21%
Vilket lag är svårast att möta i SHL?
1. Skellefteå: 43%
2. Djurgården: 16%
3. Frölunda: 11%
4. Linköping: 9%
- Mattias_87
Ja det är lite kul att andra är rädda för oss faktiskt. Hoppas det visar sig nu i slutspelet.
Avskaffa tre mot tre.
Vilket lag ser du helst som vinnare av SM-guldet om ni inte vinner?
1. Linköping: 21%
2. Frölunda: 20%
3. Skellefteå: 20%
4. Djurgården: 18%
Vilket lag vill du inte se som vinnare av SM-guldet?
1. Luleå: 23%
2. Färjestad: 21%
3. Frölunda: 18%
4. Skellefteå: 13%
Övriga: 25%
Observera att Luleå inte finns med på listan över vilka som spelarna vill skall vinna men toppar listan på vilka de inte vill skall vinna.
Det är ändå 18% av spelarna som skulle unna oss ett guld om de själva inte vinner. Sen kryllar det ju iofs av Djurgårdsfostrade spelare där ute på ett eller annat sätt så det kanske mer speglar vilka plantskolor som varit främst de senaste 20 åren.
1. Linköping: 21%
2. Frölunda: 20%
3. Skellefteå: 20%
4. Djurgården: 18%
Vilket lag vill du inte se som vinnare av SM-guldet?
1. Luleå: 23%
2. Färjestad: 21%
3. Frölunda: 18%
4. Skellefteå: 13%
Övriga: 25%
Observera att Luleå inte finns med på listan över vilka som spelarna vill skall vinna men toppar listan på vilka de inte vill skall vinna.
Det är ändå 18% av spelarna som skulle unna oss ett guld om de själva inte vinner. Sen kryllar det ju iofs av Djurgårdsfostrade spelare där ute på ett eller annat sätt så det kanske mer speglar vilka plantskolor som varit främst de senaste 20 åren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.