Kvalserien 11/12
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien 11/12
Inte direkt otippat, men ser ut som Timrå klarar elitlicensen - så ni som drömde om något annat utfall kan förmodligen sluta.
http://st.nu/sport/timraik/1.4582745-ti ... ronofogden
http://st.nu/sport/timraik/1.4582745-ti ... ronofogden
Senast redigerad av -daniel- den 2012-04-03 11:02:29, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Trettio år i Elitserien...
Samma här. Var 8år då. Kommer för alltid hata den där jävla *r*ge* Gick på många matcher med farsan under 90-talet. Minns att vi åkte in mot globen efter finalen 00 och kollade på folk som firade och hyllade Espen. Men sen när man blev äldre och inte passade in på en sån publik som jag tycker man ska ha så blev fotbollen prio. Men sen var jag med hela vägen när JK arbetade fram en stor klack. Första JK-dagen, förlusten med 2-8 mot modo (?), kvartsfinalerna mot lhc osv. och det vände, jag blev hockeysupporter igen.-daniel- skrev:Mitt största och starkaste minne är tyvärr ett negativt sådant, utan tvekan min värsta stund som Djurgårdare (förutom alla nesliga underlag den här säsongen) är femte och avgörande finalen mot Färjestad 1998. Sudden death. Greger Artusson. USCH.
Något som gör att jag tycker om hockeyn mer är för att där har vi Stockholmare till skillnad från fotbollen där man byter spelare varje år som inte har någon koppling till DIF. Falk kommer alltid vara den största hjälten för mig, han var min idol när jag var ung och när man började gå konstant var han fortfarande kvar.
Mitt vackraste minne är som för många andra 09/10 såklart. Vi var uträknade men jag hade bestämt mig för att det var hockey som gällde igen och vi går till final. När hv gjorde avgörande målet på hovet satte jag mig ner i trappen och grät, då kom en för mig okänd person fram och sa något i stil med att jag skulle hylla grabbarna efter en fantastisk säsong där vi fans varit fantastiska osv. Då ställde jag mig upp och sjöng "vi älskar er ändå!" Det ögonblicket kommer jag bära med mig hela livet.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
- SkönaDjurgårn
Enda gången mina tårar verkligen sprutat var vid Greger-målet. Otroligt starka känslor!
Teemu Laines guldmål senast kändes mer tomt. Ren och skär tomhet. Samtidigt var man ju stolt över säsongen som varit och att vi inte ens förlorade i hela finalserien under ordinarie tid.
Men som sagt, Greger...där var det smärta!
Teemu Laines guldmål senast kändes mer tomt. Ren och skär tomhet. Samtidigt var man ju stolt över säsongen som varit och att vi inte ens förlorade i hela finalserien under ordinarie tid.
Men som sagt, Greger...där var det smärta!
Provocerande beslut att ställa in JK-dagen? Jag har full förståelse att Fabriken inte tycker det är speciellt intressant att göra tifon om deras medlemmar blir utkastade från matcher för att de har gruppens symboler.Rash skrev:Visst handlar det inte bara om det sportsliga. Jag är otroligt besviken på både DIF hockey och JK att man inte klarat av att lösa den här konflikten inom familjen. DIF hockey genom sin passivitet och JK genom sina provocerande beslut om att ställa in JK-dagen och uppmanat till bojkott av derbyt i våras.puttedif2 skrev:Splittringen beror inte bara på det sportsliga. Styrelsen valde ju att förklara krig mot JK och ståplats i samband med de två matcherna mot aik före och efter jul. Nu skördarna man frukterna av det beslutet.Rash skrev:När allt går bra och vi går till final så är vi en Djurgårdsfamilj. När vi trillar ur ES så är vi uppdelade i klack, sittplats, styrelse, spelare.
United we stand, divided we fall
Åter till ämnet, många har uttalat sig både på nätet och lite varstans att man ska spy galla över spelarna och deras prestation ikväll. Jag kan förstå att man är frusterad och besviken, men inte att man tar ut det över spelarna. Det är det jag vänder mig emot.
Mats Larsson och styrelsen var de som provocerade, främst genom hur de skötte mediahantering och medlemsmötet. Aiks supportrar drabbades lika hårt men aik hockey hanterade det hela på betydligt professionellare sätt.
Håller helt med att spelarna inte ska buas ut, vi vill ju för f*n att många ska skriva nytt kontrakt i april och tror ni deras vilja att spela i DIF påverkas positivt om de blir utbuade sista hemmamatchen? Ibland måste hjärnan gå före hjärtat.
- BaronVonDif
Varför när det är helt klart med två lag till ES väljer man att spela av dom sista matcherna när dom saknar betydelse? Det är ju som att fullfölja en finalserie efter att ett lag tagit guld på färre än sju omgångar och det strör bara salt i förlorarnas sår. Dom sista 2-3 omgångarna borde vara eventuella omgångar.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Har kanske med att "det ska vara lika för alla" att göra.. Hade vi avslutat på hemmaplan och varit klara för ES kan jag tänka mig att vi sålt ut Hovet och fått fint med cash.BaronVonDif skrev:Varför när det är helt klart med två lag till ES väljer man att spela av dom sista matcherna när dom saknar betydelse? Det är ju som att fullfölja en finalserie efter att ett lag tagit guld på färre än sju omgångar och det strör bara salt i förlorarnas sår. Dom sista 2-3 omgångarna borde vara eventuella omgångar.
- BaronVonDif
Re: Re: Kvalserien 11/12
Avslutar man serien när två vinnare står klara är det ju lika för alla också, visst kan en vinnare sälja ut om dom har hemmaplan i sista omgången men en förlorare kan ju gå back om dom bara har en promille av snittet som går på matchen.Sjöwall skrev:Har kanske med att "det ska vara lika för alla" att göra.. Hade vi avslutat på hemmaplan och varit klara för ES kan jag tänka mig att vi sålt ut Hovet och fått fint med cash.BaronVonDif skrev:Varför när det är helt klart med två lag till ES väljer man att spela av dom sista matcherna när dom saknar betydelse? Det är ju som att fullfölja en finalserie efter att ett lag tagit guld på färre än sju omgångar och det strör bara salt i förlorarnas sår. Dom sista 2-3 omgångarna borde vara eventuella omgångar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
- BaronVonDif
Snipp,snapp,snup så var Djurgårn slut. Två tre poängare i rad nu, det tar vi med oss som nåt positivt till nästa säsong, nu längtar vi till kvalserien igen 2013.
Någon mer än jag som sitter med en fet jävla klump i magen och känslan "Det kunde varit vi?"
Ja, då var det över för denna gång. Blir att ta ett långt och behövligt uppehåll från hockeyn nu, innan resan tillbaka startar.
Vi ska tillbaka!
Vi ska tillbaka!
- minalman
Kvalserien 11/12
Ovanligt att säga att jag hoppas att vi tar oss till kvalserien nästa år. 

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tror att det är för om något lag inte får elitlicensen, blir tredjelaget erbjuden platsen. Fungerar inte om inte alla matcher är spelade.BaronVonDif skrev:Varför när det är helt klart med två lag till ES väljer man att spela av dom sista matcherna när dom saknar betydelse? Det är ju som att fullfölja en finalserie efter att ett lag tagit guld på färre än sju omgångar och det strör bara salt i förlorarnas sår. Dom sista 2-3 omgångarna borde vara eventuella omgångar.
- Jim Morrison
Lugnet före stormen...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Doyle
Vad händer nu...?
Känns som man läst en rysare och sista kapitlet är bortrivet ur boken. Nu kommer en massa spekulationer och rykten fylla dagarna till DIF:s trupp slutligen är spikad. Vem vill skriva sista kapitlet och dämpa oron hos alla oss fans ???
Suck... (;-(::::::()
Känns som man läst en rysare och sista kapitlet är bortrivet ur boken. Nu kommer en massa spekulationer och rykten fylla dagarna till DIF:s trupp slutligen är spikad. Vem vill skriva sista kapitlet och dämpa oron hos alla oss fans ???
Suck... (;-(::::::()
För mig kom det som en chock när JK beslutade om att ställa in JK-dagen. Jag hade helt missat att det under en längre tid fanns ett missnöje med hur hur klacken bemöttes. För mig som inte håller till på 114-forumet och är jätteinsatt med vad som händer inom JK och deras relation med DIF så kändes det hela uppförstorat. Med den knapphändiga bakgrunden kändes tajmingen med inställd Jk-dag dålig. Med facit i hand så håller jag med om att DIF kunde skött derby-incidenterna bättre. Med facit i hand kunde JK skött kommunikationen mot oss mindre aktiva bättre, tidigare flaggat att något var knas för att få en bättre uppslutning och en enad familj. Nu blev splittringen djupare och förståelsen för varandra inom familjen mindre för varje protest och aktion som genomfördes.puttedif2 skrev:Provocerande beslut att ställa in JK-dagen? Jag har full förståelse att Fabriken inte tycker det är speciellt intressant att göra tifon om deras medlemmar blir utkastade från matcher för att de har gruppens symboler.Rash skrev:Visst handlar det inte bara om det sportsliga. Jag är otroligt besviken på både DIF hockey och JK att man inte klarat av att lösa den här konflikten inom familjen. DIF hockey genom sin passivitet och JK genom sina provocerande beslut om att ställa in JK-dagen och uppmanat till bojkott av derbyt i våras.puttedif2 skrev:Splittringen beror inte bara på det sportsliga. Styrelsen valde ju att förklara krig mot JK och ståplats i samband med de två matcherna mot aik före och efter jul. Nu skördarna man frukterna av det beslutet.Rash skrev:När allt går bra och vi går till final så är vi en Djurgårdsfamilj. När vi trillar ur ES så är vi uppdelade i klack, sittplats, styrelse, spelare.
United we stand, divided we fall
Åter till ämnet, många har uttalat sig både på nätet och lite varstans att man ska spy galla över spelarna och deras prestation ikväll. Jag kan förstå att man är frusterad och besviken, men inte att man tar ut det över spelarna. Det är det jag vänder mig emot.
Mats Larsson och styrelsen var de som provocerade, främst genom hur de skötte mediahantering och medlemsmötet. Aiks supportrar drabbades lika hårt men aik hockey hanterade det hela på betydligt professionellare sätt.
Håller helt med att spelarna inte ska buas ut, vi vill ju för f*n att många ska skriva nytt kontrakt i april och tror ni deras vilja att spela i DIF påverkas positivt om de blir utbuade sista hemmamatchen? Ibland måste hjärnan gå före hjärtat.
I min bok är det inte bara DIF som bör rannsaka sig själva utan JK har också ett ansvar att ödmjukt gå igenom senaste säsongens händelser och analysera om man kunde gjort mer eller annorlunda för att förebygga den infekterade atmosfär som uppstått. Nu känner jag många inom JKs styrelse så jag är säker på att de gör sitt yttersta att lösa de konflikter oh problem man har med DIF.
Lycka är att vara djurgårdare