Saxat från kontaktsidan.AMMC skrev:Varför adresserar du Järlan, tror du att det är han som bestämmer om Hardy eller någon annan tränar DIF? Eller att han har mandat att köra över Hardy angående spelarvärvningar?Staten skrev:Jadu Järlan.
Ska du vänta på att nuvarande laget vänder på skutan och tills dess får uppleva sviktande publiksiffror och ett allt större ointresse från supportrar och övriga hockeysverige? Ingen bryr sig om Djurgården längre! Ingen tycker det är särskilt svårt att åka upp till hovet och plocka hem tre poäng. Assisterande HV-coachen kunde knappt hålla sig för skratt när han innan match försökte intala kommentatorn om att det alltid är tufft att åka upp till hovet och ta tre poäng. Han visste hur jävla enkelt det skulle bli, hur mycket djurgårns hån till spelare skulle vika ner sig.
Jag vet inte om Bremberg skulle vända på det här, men det skulle innebära en klar förstärkning och spetskompetens. Något Djurgården är i extremt stort behov av. Jag ser hellre Bremberg i Djurgården än Hardy just nu i alla fall.
Jag tycker det är dags att någonting händer nu.
För så funkar det inte.
Jan Järlefelt
Sportchef
jan.jarlefelt@difhockey.se
Vem ska man addresera?
Kristofer Raitio
Art Director
Gunilla Järstrand
Souveniransvarig
???
Sportchefen är väl ändå den som är ytterst ansvarig för värvningar. Det är inget konstigt att tränarna har saker att säga till om men i detta fall är det ju just detta som är problemet. Om tränarnas idé och lagbygge inte fungerar så är det sportchefen som får ta tag i detta. Givetvis får han en budget att gå efter men om det är någon man ska dela sina åsikter med gällande det sportsliga ansvaret så är det honom. Om han sedan anser att man har rätt och att vi behöver ta in Linkan så kan han be styrelsen om detta. Sedan om det inte godkänns så FINE, då skulle han bli fri från ansvar eftersom han ändå försökt. Men nu så försvarar våran sportchef spelidén och laget och har inte gnällt på detta elände sedan ett år tillbaka. Klart som fan han är ansvarig men givetvis har han inte veto att göra vad som helst.
En liten nattkurs i hur en förening fungerar.