Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gurra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av gurra »

AMMC skrev:
Staten skrev:Jadu Järlan.

Ska du vänta på att nuvarande laget vänder på skutan och tills dess får uppleva sviktande publiksiffror och ett allt större ointresse från supportrar och övriga hockeysverige? Ingen bryr sig om Djurgården längre! Ingen tycker det är särskilt svårt att åka upp till hovet och plocka hem tre poäng. Assisterande HV-coachen kunde knappt hålla sig för skratt när han innan match försökte intala kommentatorn om att det alltid är tufft att åka upp till hovet och ta tre poäng. Han visste hur jävla enkelt det skulle bli, hur mycket djurgårns hån till spelare skulle vika ner sig.

Jag vet inte om Bremberg skulle vända på det här, men det skulle innebära en klar förstärkning och spetskompetens. Något Djurgården är i extremt stort behov av. Jag ser hellre Bremberg i Djurgården än Hardy just nu i alla fall.

Jag tycker det är dags att någonting händer nu.
Varför adresserar du Järlan, tror du att det är han som bestämmer om Hardy eller någon annan tränar DIF? Eller att han har mandat att köra över Hardy angående spelarvärvningar?

För så funkar det inte.
Saxat från kontaktsidan.

Jan Järlefelt
Sportchef
jan.jarlefelt@difhockey.se

Vem ska man addresera?

Kristofer Raitio
Art Director

Gunilla Järstrand
Souveniransvarig

???

Sportchefen är väl ändå den som är ytterst ansvarig för värvningar. Det är inget konstigt att tränarna har saker att säga till om men i detta fall är det ju just detta som är problemet. Om tränarnas idé och lagbygge inte fungerar så är det sportchefen som får ta tag i detta. Givetvis får han en budget att gå efter men om det är någon man ska dela sina åsikter med gällande det sportsliga ansvaret så är det honom. Om han sedan anser att man har rätt och att vi behöver ta in Linkan så kan han be styrelsen om detta. Sedan om det inte godkänns så FINE, då skulle han bli fri från ansvar eftersom han ändå försökt. Men nu så försvarar våran sportchef spelidén och laget och har inte gnällt på detta elände sedan ett år tillbaka. Klart som fan han är ansvarig men givetvis har han inte veto att göra vad som helst.

En liten nattkurs i hur en förening fungerar.
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

gurra skrev:
AMMC skrev:

Ska du vänta på att nuvarande laget vänder på skutan och tills dess får uppleva sviktande publiksiffror och ett allt större ointresse från supportrar och övriga hockeysverige? Ingen bryr sig om Djurgården längre! Ingen tycker det är särskilt svårt att åka upp till hovet och plocka hem tre poäng. Assisterande HV-coachen kunde knappt hålla sig för skratt när han innan match försökte intala kommentatorn om att det alltid är tufft att åka upp till hovet och ta tre poäng. Han visste hur jävla enkelt det skulle bli, hur mycket djurgårns hån till spelare skulle vika ner sig.

Jag vet inte om Bremberg skulle vända på det här, men det skulle innebära en klar förstärkning och spetskompetens. Något Djurgården är i extremt stort behov av. Jag ser hellre Bremberg i Djurgården än Hardy just nu i alla fall.

Varför adresserar du Järlan, tror du att det är han som bestämmer om Hardy eller någon annan tränar DIF? Eller att han har mandat att köra över Hardy angående spelarvärvningar?

För så funkar det inte.
Saxat från kontaktsidan.

Jan Järlefelt
Sportchef

Vem ska man addresera?

Kristofer Raitio
Art Director

Gunilla Järstrand
Souveniransvarig

???

Sportchefen är väl ändå den som är ytterst ansvarig för värvningar. Det är inget konstigt att tränarna har saker att säga till om men i detta fall är det ju just detta som är problemet. Om tränarnas idé och lagbygge inte fungerar så är det sportchefen som får ta tag i detta. Givetvis får han en budget att gå efter men om det är någon man ska dela sina åsikter med gällande det sportsliga ansvaret så är det honom. Om han sedan anser att man har rätt och att vi behöver ta in Linkan så kan han be styrelsen om detta. Sedan om det inte godkänns så FINE, då skulle han bli fri från ansvar eftersom han ändå försökt. Men nu så försvarar våran sportchef spelidén och laget och har inte gnällt på detta elände sedan ett år tillbaka. Klart som fan han är ansvarig men givetvis har han inte veto att göra vad som helst.

Tommy Engström, klubbdirektör. Ansvarig för sporten i styrelsen och tillika Järlefelts chef.

Tack för kursen.
gurra

Inlägg av gurra »

AMMC skrev:
gurra skrev:
AMMC skrev:

För så funkar det inte.
Saxat från kontaktsidan.

Jan Järlefelt
Sportchef

Vem ska man addresera?

Kristofer Raitio
Art Director

Gunilla Järstrand
Souveniransvarig

???

Tommy Engström, klubbdirektör. Ansvarig för sporten i styrelsen och tillika Järlefelts chef.

Tack för kursen.
Om vi nu har en person som ansvarar för allt. Varför har vi då andra personer utsedda till t ex sportchef om det ändå är klubbdirektören som ska tar alla beslut om alla ämnen? Då låter vi Tommy designa våra sovuvenirer till nästa säsong. Jag gillar ditt tänk!

Mycket klantig kontring.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

gurra skrev:
AMMC skrev:

Tack för kursen.
Om vi nu har en person som ansvarar för allt. Varför har vi då andra personer utsedda till t ex sportchef om det ändå är klubbdirektören som ska tar alla beslut om alla ämnen? Då låter vi Tommy designa våra sovuvenirer till nästa säsong. Jag gillar ditt tänk!

Mycket klantig kontring.
Du kan tycka att min "kontring" är hur klantig som helst. Men om du tror att Järlefelt har särskilt fria händer att värva/sparka vilka spelare eller ledare han vill så kan jag berätta för dig att det är felaktigt och inte motsvarar verkligheten i DIF Hockey.

Järlefelt är sportchef och jobbar på det sätt som Tommy Engström har bestämt att han ska göra. Tommy Engström är även den som tar det avgörande beslutet vid värvningar och den som har budgetansvaret. Att Järlefelt försvarar truppen och ledarna är naturligt, det är hans jobb som sportchef att göra det. Den dagen han inte gör det är nog den dagen han har sagt upp sig.

Om du vill försöka förlöjliga mig för att du inte visste detta så får du göra det. Men de här grejerna är inga hemligheter utan har kommit upp tidigare, även på medlemsmöten osv.
gurra

Inlägg av gurra »

AMMC skrev:
gurra skrev:
AMMC skrev:

Tack för kursen.

Mycket klantig kontring.
Du kan tycka att min "kontring" är hur klantig som helst. Men om du tror att Järlefelt har särskilt fria händer att värva/sparka vilka spelare eller ledare han vill så kan jag berätta för dig att det är felaktigt och inte motsvarar verkligheten i DIF Hockey.

Järlefelt är sportchef och jobbar på det sätt som Tommy Engström har bestämt att han ska göra. Tommy Engström är även den som tar det avgörande beslutet vid värvningar och den som har budgetansvaret. Att Järlefelt försvarar truppen och ledarna är naturligt, det är hans jobb som sportchef att göra det. Den dagen han inte gör det är nog den dagen han har sagt upp sig.

Om du vill försöka förlöjliga mig för att du inte visste detta så får du göra det. Men de här grejerna är inga hemligheter utan har kommit upp tidigare, även på medlemsmöten osv.
Men då får du läsa det jag skrev. Jag skrev ju precis att jag vet att han inte har något veto och att han måste ha styrelsen med sig. Men eftersom han är utsedd till sportchef så är det givetvis till honom man vänder sig när man har synpunkter på det sportsliga. Precis som om du har åsikter om souvenirer så kontaktar du förslagsvis........souveniransvarig? Korrekt!

Menar givetvis inte att förlöjliga dig men när man är frustrerad som även många andra är här på det sportsliga så är det Järlan man hackar på. Så är det. Givetvis är det som jag (och järlan själv sagt) skrev ovan också styrelsen som får ta det yttersta beslutet. Men uppenbarligen så tycker han inte att vi har problem och kommer därför inte lyfta frågan med sin chef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

gurra skrev:
AMMC skrev:
gurra skrev:
AMMC skrev:

Tack för kursen.

Mycket klantig kontring.

Men då får du läsa det jag skrev. Jag skrev ju precis att jag vet att han inte har något veto och att han måste ha styrelsen med sig. Men eftersom han är utsedd till sportchef så är det givetvis till honom man vänder sig när man har synpunkter på det sportsliga. Precis som om du har åskter om souvenirer så kontaktar du förslagsviss........souveniransvarig? Korrekt!
Jag förstår vad du menar. Men jag vill belysa att Järlans makt är kraftigt överdriven på detta forum. Det faktum att Tommy Engström är den som tar beslutet vid samtliga värvningar, och är den som förhandlar om allt det ekonomiska gör att Järlefelt i realiteten troligtvis är mer scout än sportchef i ordets rätta bemärkelse. Jag vet även att Hardy framförallt är styrelsens gubbe.

Det jag vill säga, bottom line, är att synpunkter i högre grad bör riktas till Engström. Eftersom han är den som tar besluten i slutändan. Och han är väldigt hands-on inblandad i det som sker vad gäller det sportsliga.
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 2011/2012

Inlägg av supreme »

AMMC skrev:
gurra skrev:
AMMC skrev:
gurra skrev:
AMMC skrev:

Tack för kursen.

Mycket klantig kontring.

Men då får du läsa det jag skrev. Jag skrev ju precis att jag vet att han inte har något veto och att han måste ha styrelsen med sig. Men eftersom han är utsedd till sportchef så är det givetvis till honom man vänder sig när man har synpunkter på det sportsliga. Precis som om du har åskter om souvenirer så kontaktar du förslagsviss........souveniransvarig? Korrekt!
Jag förstår vad du menar. Men jag vill belysa att Järlans makt är kraftigt överdriven på detta forum. Det faktum att Tommy Engström är den som tar beslutet vid samtliga värvningar, och är den som förhandlar om allt det ekonomiska gör att Järlefelt i realiteten troligtvis är mer scout än sportchef i ordets rätta bemärkelse. Jag vet även att Hardy framförallt är styrelsens gubbe.

Det jag vill säga, bottom line, är att synpunkter i högre grad bör riktas till Engström. Eftersom han är den som tar besluten i slutändan. Och han är väldigt hands-on inblandad i det som sker vad gäller det sportsliga.
Där ser man. Jag var inte medveten att Engström var så pass inblandad i vilka spelare som värvas. Trodde han klev in först när det var dags att förhandla med spelaren men att urvalet sköttes av andra.

Men men, live and learn.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

AMMC:

Men det är väl fortfarande Järlan som har det sportsliga ansvaret vid värvningar? Engström ansvarar väl vad jag förstår för de mer praktiska delarna som ersättning, avtal etc.

Att Järlan rapporterar till klubbdirektör som i styrelsen har sportsligt ansvar är väl inte heller så konstigt och emotsäger väl i praktiken inte Järlans mer operativa sportsliga ansvar?
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3844202.ab

Många spelare som vi vet kan producera finns på marknaden... varför väljer ledningen varenda j***a år att satsa hellre på spelare man knappt vet något om :(?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Fricke skrev:AMMC:

Men det är väl fortfarande Järlan som har det sportsliga ansvaret vid värvningar? Engström ansvarar väl vad jag förstår för de mer praktiska delarna som ersättning, avtal etc.

Att Järlan rapporterar till klubbdirektör som i styrelsen har sportsligt ansvar är väl inte heller så konstigt och emotsäger väl i praktiken inte Järlans mer operativa sportsliga ansvar?
På pappret är det som du säger, men jag har rätt bra källor på att Engström (och andra i styrelsen) driver frågor som logiskt bör ligga på Järlefelts bord. DIF är toppstyrt på gott och ont.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

AMMC skrev:
Fricke skrev:AMMC:

På pappret är det som du säger, men jag har rätt bra källor på att Engström (och andra i styrelsen) driver frågor som logiskt bör ligga på Järlefelts bord. DIF är toppstyrt på gott och ont.
Och fair enough.

Jag såg Engström på Tures, Grev Turegatan, igår strax innan midnatt. Förmodligen letade han efter Linkan...
henka83

Inlägg av henka83 »

Sportchefen formar laget och har det yttersta sportsliga ansvaret. Engström förhandlar avtal, är det något annat så sköts klubben riktigt kasst. Varför ska vi annars ha en sportchef?

Jag tycker annars vi borde anställa Challe som sportchef framöver. Sen så tycker inte jag som ni andra att vi ska sparka Hardy, det här är långt ifrån hans fel. Tycker väl snarare det är Micke J och Montèn som ska ryka. Hardy spelar de spelar som han tycker är bäst, sedan vad Micke och Monten gör på träningarna kan man ställa sig jävligt frågande till. Jag respekterar Hardys hockeykunskaper, men däremot börjar mitt tålamod tryta för sportchef/ledning som vägrar Linkan. Vi skulle säkert få han för 100.000/månad och att HV står för resten......
gurra

Inlägg av gurra »

henka83 skrev:däremot börjar mitt tålamod tryta för sportchef/ledning som vägrar Linkan. Vi skulle säkert få han för 100.000/månad och att HV står för resten......
Dessutom kan vi låna ut BomBom till Malmö redhawks för 150 000/mån och istället plocka upp en junior alternativt plocka hem lassen.

:)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

henka83 skrev:Sportchefen formar laget och har det yttersta sportsliga ansvaret. Engström förhandlar avtal, är det något annat så sköts klubben riktigt kasst. Varför ska vi annars ha en sportchef?

Jag tycker annars vi borde anställa Challe som sportchef framöver. Sen så tycker inte jag som ni andra att vi ska sparka Hardy, det här är långt ifrån hans fel. Tycker väl snarare det är Micke J och Montèn som ska ryka. Hardy spelar de spelar som han tycker är bäst, sedan vad Micke och Monten gör på träningarna kan man ställa sig jävligt frågande till. Jag respekterar Hardys hockeykunskaper, men däremot börjar mitt tålamod tryta för sportchef/ledning som vägrar Linkan. Vi skulle säkert få han för 100.000/månad och att HV står för resten......
Klockrent. Alla som försvarar Järlan och vill mildra hans ansvar får gärna förklara vad fan han då är anställd för.
Anställ en kompetent sportchef som rekryterar tränare utifrån hur spelet ska se ut. Sedan värvar man spelare som passar in i systemet.
Det enda som hänt senaste två säsongerna är att vi sakta men säkert bara blivit sämre.

Vi är så ett så jävla stort fuskbygge så att det finns inga gränser.
Backsidan är tunn och saknar minst 2 skickliga tvåvägsbackar. Framåt är vi sorgset uddlösa. Övertron på att juniorer i 20-årsåldern ska kunna bära ett lag är löjligt överskattad.
Cehlin, Brodin, Claesson, Holm, Norman mfl blir säkert gedigna bra spelare om ett par år. Just nu håller de inte med så många orutinerade på plan. De är för dåliga helt enkelt för att alla ska gå in i ett Elitserielag med ambitioner om SM-guld.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Konstig tråd. Järlan verkar överflödig och totalt utan ansvar. Och huvudtränaren är inte heller han ansvarig utan det är hans assisterande som är den felande länken. Jag förstår verkligen inte. Jag förstår inte hur man vid ett sånt här fiasko kan försvara sportchefen och huvudtränaren. För mig är de väldigt mycket ansvariga.
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2011-10-29 12:34:58, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar