NHL
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: NHL
Arnesson...
- Jim Morrison
Haha, den ena blev draftad i första rundan och hade två fulla säsonger i Elitserien innan han drog över. Den andra blev draftad i femte rundan och hade en oväntad utveckling och blev utlånad för en andra(!) säsong innan han också drog över.4.9.5 skrev:Nu avgörs hurvida han horar sig som Josefsson eller gör det ordentligt likt Kruger
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Med det sagt tror jag att Josefson hade mått bra av en tredje full säsong där han fick vara dominant på svensk nivå. Men det är i efterhand när man ser hur hans karriär blivit hittills. Men inget jävla larvigt snack om "horeri".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Samtidigt som man inte accepterar ordvalet hos vissa så förstår man deras frustration. Men så länge en spelare stannar kvar fast han egentligen inte behöver så är det fullt godkänt hos mig. Vi är inte de enda drabbade vilket det kan låta som här på forumet ibland. Tycker de flesta grabbarna gjort det hedersamt, på sistone är det väl Wennberg som jag tycker kunde ha stannat en säsong extra hos oss för att vara på den hedersamma sidan. Han bevisade ju dock motsatsen (i och med att han var episkt bra i SHL sitt första år, och således inte behövde ett extra tillväxtår i HA) och om han nu går till NHL med endast 1 säsong i Frölunda så får det väl anses som okJim Morrison skrev:Haha, den ena blev draftad i första rundan och hade två fulla säsonger i Elitserien innan han drog över. Den andra blev draftad i femte rundan och hade en oväntad utveckling och blev utlånad för en andra(!) säsong innan han också drog över.4.9.5 skrev:Nu avgörs hurvida han horar sig som Josefsson eller gör det ordentligt likt Kruger
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Med det sagt tror jag att Josefson hade mått bra av en tredje full säsong där han fick vara dominant på svensk nivå. Men det är i efterhand när man ser hur hans karriär blivit hittills. Men inget jävla larvigt snack om "horeri".

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Lägg ner det här jävla snacket att spelare signar med lag i NHL. Jag har hört skiten sedan Sudden signa med Nordics.
NHL är dessa grabbars dröm och drivkraft.
Vem fan skulle tacka nej till nytt jobb med ×10 i lön. Eller till er som inte förstår bättre: Gymnasie & Högskole utbildning utan att ha gått ut nian.
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Vem fan skulle tacka nej till nytt jobb med ×10 i lön. Eller till er som inte förstår bättre: Gymnasie & Högskole utbildning utan att ha gått ut nian.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Håller med, klart som fan spelare vill spela i NHL, det är den bästa ligan. Ja det är trist att det drar över så tidigt och inte fler stannar ett par år till. Sen undrar jag hur några resonerar när de säger att spelarna horar ut sig och dylikt. Ja absolut spelarna tjänar bättre i NHL, men för nästan samtliga av spelarna som drar tidigt tror jag snarare det är pojkdrömmen att få spela i världens bästa liga som gör att de drar över._Skogis skrev:Lägg ner det här jävla snacket att spelare signar med lag i NHL. Jag har hört skiten sedan Sudden signa med Nordics.
Jahapp, då var det officiellt slut på hockey. Varken Kings eller Rangers är något favoritlag, så jag har inte sett hela finalserien. Mot bakgrund av det lilla jag har sett så kändes Kings rivigare, hetare, tyngre och mer fysiska. Trist för våra svenskar men rätt lag vann för hockeyn och det är ju alltid roligt när 4-formationen avgör.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Påminde mig om DIF-Hv-finalen 2010. Jämna övertidsförluster och så vidare.
Synd att fler av NYR-spelarna klarade av att bli ännu bättre när det gällde som mest. Det räcker sällan med bara keeperns på 110%.
Synd, jag höll på Rangers.
Synd att fler av NYR-spelarna klarade av att bli ännu bättre när det gällde som mest. Det räcker sällan med bara keeperns på 110%.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Håller med, trist att inte fler spelare klarade att lyfta sig i de sista omgångarna, Richards & Nash var otroligt osynliga i slutspelet, visst båda gjorde en del poäng, men mycket andra assist i PP. Nej ska man ha en chans att slå ett sånt bra lag som Kings då hade det krävts att fler spelare kom i absolut toppnivå. Tråkigt för Lunkan, men vem vet han kanske får en ny chans att vinna Stanley Cup om några år, hoppas han då också har ett lag framför sig som verkligen klarar av att spela hem det.Magnutz skrev:Påminde mig om DIF-Hv-finalen 2010. Jämna övertidsförluster och så vidare.
Kings tyngd var det som avgjorde det hela. Jag tycker inte Rangers klarade av att hantera tyngden som Kings kom med i våg efter våg utan de såg livrädda ut och hade ofta svårt att komma ut ur egen zon pga att man knappt vann några närkamper. Rättvist att Kings vann men jävligt trist för Lunkan, som jag tyckte var en av få spelare i Rangers som kom upp i nivå med vad man kan kräva.
Hur gick draften inatt för våra 4 killar som var listade? Sidan var inte uppdaterad på nhl.com så undrar lite om nån taggade våra AOM, Englund, Tobias och vem nu sista grabb var...
EDIT: Siste kille var tydligen nån Oscar Bergkvist som jag har noll koll på... U18 iaf.
EDIT: Siste kille var tydligen nån Oscar Bergkvist som jag har noll koll på... U18 iaf.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Jim Morrison
Englund till Ottawa. Vi börjar bli en farmarklubb för dom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vafan har hänt med AOM?
Var inte han rankad före Englund?
Har det något med hans skada att göra? (känns ju konstigt isf).
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- Jim Morrison
Han var det tidigt. Men Englunds utveckling i slutet av säsongen sköt upp honom till andra rundan medan AOM hade motsatt utveckling med skador och en haltad säsong. Han kommer gå 3-5 rundan förmodligen och kan mycket väl bli en stöld i draften. Mer råtalang och egenskaper som kommer med åldern.medu82 skrev:Vafan har hänt med AOM?