Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mäklaren »

Heaty skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Salas skrev: text
Att efter ha kastat ur sig en ironisk kommentar få ett så här utförligt och bra skrivet inlägg om Widing gör mig generad. :oops:

Jag kan bara tillägga att den skrevs för att jag är lika less snacket om att "han är dålig" som att "han ska komma igång snart".

Men jag delar dina tankar kring Widing (jo faktiskt) och beträffande min korta ironiska kommentar är det väl bara att jag härmed AVGÅR. :wink:
Hehe, det kändes som att han kunde slängt in ett "I rest my case" också :lol:.
OnT:
Jag håller med om att Widing krigar som fan, och det kommer nog. Och det är nog mycket möjligt att han vill FÖR mycket, han kanske krigar ner i sargen istället för att hitta position för att släppa bössan, han kanske helt enkelt bara försöker överprestera. Nåväl, så länge han är bra i slutspelet så är det ingen som kommer ihåg grundspelet.
I slutspelet? Kommer vi ens att gå dit?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Heaty
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heaty »

Mäklaren skrev: I slutspelet? Kommer vi ens att gå dit?
Har du sett dem senaste matcherna? Vi spelar bra, vi är bara ineffektiva. Jag lovar dig att det kommer lossna för oss.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Problemet med Widing är att man sett tendenser till att han börjar misströsta mer än tidigare. Senaste matcherna har han inte orkat kriga riktigt hårt heller tycker jag det känns som... Ett bra byte kan vända hela hans säsong, men det gäller liksom att det lossnar snart innan han gräver ner sig än mer.
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

-daniel- skrev:Problemet med Widing är att man sett tendenser till att han börjar misströsta mer än tidigare. Senaste matcherna har han inte orkat kriga riktigt hårt heller tycker jag det känns som... Ett bra byte kan vända hela hans säsong, men det gäller liksom att det lossnar snart innan han gräver ner sig än mer.
Håller med dig. Jag tror på Widing han måste bara få till det och ju snarare desto bättre då det som du sa han gränver ner sig mer och mer.

KOm igen nu Widing vi har inte tappat hoppet ännu :)
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Kruger 17 poäng på 25 matcher. Fan vad skönt det ska bli att bli av med honom nästa år :P
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Taskman skrev:
-daniel- skrev:Problemet med Widing är att man sett tendenser till att han börjar misströsta mer än tidigare. Senaste matcherna har han inte orkat kriga riktigt hårt heller tycker jag det känns som... Ett bra byte kan vända hela hans säsong, men det gäller liksom att det lossnar snart innan han gräver ner sig än mer.
Håller med dig. Jag tror på Widing han måste bara få till det och ju snarare desto bättre då det som du sa han gränver ner sig mer och mer.

KOm igen nu Widing vi har inte tappat hoppet ännu :)
Håller med på exakt alla punkter ni nämner. Vi vet att han kan, men det verkar som han själv börjar tvivla på sig själv. Tänk om man skulle ta reda på var han bor och sätta upp en banderoll utanför hans hus, typ "Vi tror på dig, Daniel". Tänk när han är på väg ut för att dra till träningen å ser den, satan vilken känsla han borde få å vilja gå ut å kriga tills han spyr. En härlig tanke som nog inte kommer bli sann. :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=qBcqQhpvXQM

Bortsett från att man slås av att det har förbannat fula tröjor i Schweiz så är det jävligt svårt att förstå att det är samma Daniel Widing vi har här i Djurgården i år.
Hoppas så förbövlat jävla mycket att det snart lossnar för Widing. Killen är värd några enkla strumprullare.

Förstår ni vilken potential vi har i våra forwards om alla skulle få för sig att någongång prestera på topp? Widing...Mackan....Nisse....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=qBcqQhpvXQM

Bortsett från att man slås av att det har förbannat fula tröjor i Schweiz så är det jävligt svårt att förstå att det är samma Daniel Widing vi har här i Djurgården i år.
Hoppas så förbövlat jävla mycket att det snart lossnar för Widing. Killen är värd några enkla strumprullare.

Förstår ni vilken potential vi har i våra forwards om alla skulle få för sig att någongång prestera på topp? Widing...Mackan....Nisse....
´
& vips blåser det in en vind med tydlig fisk-stank, känns väldigt mycket frölunda över DIF denna säsong.
Dvs bra på pappret men Anus på planen,
Men visst kittlar tanken att det nån gång kommer fungera.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

DIFVästertorp skrev:Kruger 17 poäng på 25 matcher. Fan vad skönt det ska bli att bli av med honom nästa år :P
Ja, ser verkligen fram emot den dag då man "slipper" se nummer 32 spelandes för Mesta Mästarna, eller kanske inte....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Äntligen lite PP mål igår! Vet inte hur många gånger jag svurit över att Widing fått chansen i PP. Nu tog man bort honom och vips så blev det mål. Slump eller inte det låter jag vara osagt. Kruger-Kempe-Cehlin spräck aldrig den kjedjan!! Dom snurrade ju upp Lule försvaret så det stod härliga till. Sen har Printz tagit 5 kliv framåt efter Kronwalls ankomst.
En seger av de två kommande bortafighterna vore kul
Djurgårdens IF
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIFVästertorp skrev:Äntligen lite PP mål igår! Vet inte hur många gånger jag svurit över att Widing fått chansen i PP. Nu tog man bort honom och vips så blev det mål. Slump eller inte det låter jag vara osagt. Kruger-Kempe-Cehlin spräck aldrig den kjedjan!! Dom snurrade ju upp Lule försvaret så det stod härliga till. Sen har Printz tagit 5 kliv framåt efter Kronwalls ankomst.
En seger av de två kommande bortafighterna vore kul
Krüger var fantastisk igår. När man har en sådan center bredvid sig, kan vilka spelare som helst vara bra. Vill se detta i varje match från Krüger nu!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Obegripligt med tvåårskontrakt på Stefan Söder.

Sett honom i ett par juniormatcher nu och han är verkligen inte bäst av juniorerna, knappt topp-5 av forwards.

Dock har han ju "målsinnet", är ju inte alla som har det.

Måste vara tungt för honom när junior efter junior går före till a-laget.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Obegripligt med tvåårskontrakt på Stefan Söder.

Sett honom i ett par juniormatcher nu och han är verkligen inte bäst av juniorerna, knappt topp-5 av forwards.

Dock har han ju "målsinnet", är ju inte alla som har det.

Måste vara tungt för honom när junior efter junior går före till a-laget.
Samma med Arvid Strömberg. De måste nog undra lite varför de sitter på a-lagskontrakt när andra juniorer går före.

Precis som förra året. Då var det Hank och Calle G. Så kom Cehlin, Brodin och kompani före.
Expert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag skrev redan i gårdagens matchtråd inför matchen att jag tyckte att kedjorna såg välbalanserade ut, sen när man tittar på hur istiden faktiskt fördelades i laget så kan jag nästan ta gift på att det var första matchen för säsongen där istiden spreds mellan alla 4 kedjorna så mycket som den gjordes igår.

I mitt vilda minne så är det så jag också minns förra säsongen, att speltiden spreds mer. Jag tror vi helt klart är på rätt väg om detta nu kan bli någon form av trend även i de kommande matcherna.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jonas:Ryktas om att det var Kurr på fin första à-lagsträning mitman? Förklara
Simon Mitman:Ja det blev lite heta reaktioner men inget som hänger över en nu. :)
SIMON MITMAN - VÅRAN HITMAN

Helvete, det där är dom rätta takterna. Jag blir helt varm i kroppen bara jag hör vilka järnkaminer det är vi fostrar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar