Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Vi_e_Djurgårn

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

"Djurgårdens fans kan andas ut. "

Snarare "Djurgårdens lagkapten kan andas ut."
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Jag hoppas VERKLIGEN att Ölvestad inser vad han har att bevisa! Det måste till en total jävla makeover om han ska vara kvar annars är det adjö!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

DIFDIF skrev:MEN han är verkligen inte värd den lönen han får av DIF...
Kan vi inte vänta med att dra dessa slutsatser tills nästa säsong är avklarad? Han var inte värd sin lön i år, men det är omöjligt att säga om han är det nästa säsong eller inte. Ha lite tålamod. Det kan bara bli bättre.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Får hoppas på att Hardy ger han en nytädning. Just nu ser jag inga målskyttar i Djurgården och truppen är ytterliggare ett steg närmare att vara fylld.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

sthlm_dif skrev:
DIFDIF skrev:MEN han är verkligen inte värd den lönen han får av DIF...
Kan vi inte vänta med att dra dessa slutsatser tills nästa säsong är avklarad? Han var inte värd sin lön i år, men det är omöjligt att säga om han är det nästa säsong eller inte. Ha lite tålamod. Det kan bara bli bättre.

Ja, visst KAN det bli bättre, men har DIF råd att chansa så mycket med den ekonomi vi har....har man inte presterat på två säsonger så talar INGENTING för att han helt plötsligt skulle börja leverera.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Djurgårn skrev:Ja, visst KAN det bli bättre, men har DIF råd att chansa så mycket med den ekonomi vi har....har man inte presterat på två säsonger så talar INGENTING för att han helt plötsligt skulle börja leverera.
Vad jag tror (och är rätt så säker på), är att media påstår att våra ekonomiska problem är större än vad de egentligen är. Om DIF skulle bli konkurshotat, finns det förmodligen ett gäng finansiärer som skulle kunna få oss på fötter igen. Jag tvivlar inte det minsta på detta. DIF Hockey är ett så pass stort varumärke, så att jag är inte orolig. Det löser sig förr eller senare. Sen så har jag fått den känslan, att DIF har finansiärer på ingång nu. Annars skulle det nog inte ha varit möjligt att erbjuda Sanny Lindström ett så pass bra kontraktsförslag som man förmodligen erbjöd honom.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

sthlm_dif skrev:
Djurgårn skrev:Ja, visst KAN det bli bättre, men har DIF råd att chansa så mycket med den ekonomi vi har....har man inte presterat på två säsonger så talar INGENTING för att han helt plötsligt skulle börja leverera.
Vad jag tror (och är rätt så säker på), är att media påstår att våra ekonomiska problem är större än vad de egentligen är. Om DIF skulle bli konkurshotat, finns det förmodligen ett gäng finansiärer som skulle kunna få oss på fötter igen. Jag tvivlar inte det minsta på detta. DIF Hockey är ett så pass stort varumärke, så att jag är inte orolig. Det löser sig förr eller senare. Sen så har jag fått den känslan, att DIF har finansiärer på ingång nu. Annars skulle det nog inte ha varit möjligt att erbjuda Sanny Lindström ett så pass bra kontraktsförslag som man förmodligen erbjöd honom.
Stort varumärke..Är inte hammarby också det?
Användarvisningsbild
Staffan2000

Inlägg av Staffan2000 »

Nu hade man chansen att rensa ut och börja på ny kula med utgående kontrakt. I stället för att tacka av grovt överbetalda Falk/Ölestad och disponera detta löneutrymme bättre (en spets snarare än två dussinlirare) så sitter vi kvar med denna ballast + Ridderwall/Wesslau och inte en enda målskytt!!

Tack gode gud för att Hardys magi är kontrakterad, annars känns det som att undergången vore nära.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Vad är det för idioter som sitter i ledningen? Fick just höra att Falken fick en rejäl slant för nytt kontrakt och nu detta, Ölvestad! Killen har varit sämst i laget i två år i rad och får nu nytt kontrakt. Han lär ju inte spela gratis heller, då han trots allt har viss status som kapten och med gamla meriter.

Brynäs värvar Soemovuori och Kahnberg. Vi lägger pengarna på Falk och Ölven. Haha. Helt sjukt.

I dag tog vi ytterligare ett steg mot Kvalserien.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Såja, såja...nej ja ä inte bitter, TYP. Låt pokerhanden visas innan alla jävla yxor kastas i sjön.

Självklart vill alla inblandade Djurgårns bästa och jag misstänker att det jobbas i kulisserna för att ordna fram ett lag som skall nå slutspel.

Att bli pissade på i vår egen damm under ett antal år måste ju göra alla Djurgårdsälskare lika gråhåriga som mästarcoach Hardy.

Sååååå vi får trots allt avvakta med dömandet om lagets kvalitet ett litet tag till. Låt de ansvariga få visa att de är kapabla att få Djurgårn på fötter igen :wink:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Ritterwand skrev:Kronwall är 3 år yngre, har NHL meriter, är större och har en koppling till DIF. Om DIF nu var villiga att tävla med LHC och FBK i lön om Lindström så borde de kunna erbjuda Kronwall tillräckligt mycket för att få honom att stanna 3-4 år. Om han nu funderar på att komma hem när kontraktet går ut nu i sommar..
Som läget är nu är han AHL's bäst betalda spelare. Blir han erbjuden ett nytt envägskontrakt så stannar han kvar.
Toronto är enligt uppgift en riktig skitklubb som misslyckades att upptäcka en axelskada. Direkt när han kom till Washington togs den om hand om. Resultatet talar sitt tydliga språk och Kronwall har varit riktigt bra sista tiden.

Blir väldigt svårt att locka hem honom.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Det där med 200 000 kr/månaden, stämmer det eller?
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Struten skrev:Det där med 200 000 kr/månaden, stämmer det eller?
Hoppas jag verkligen inte...
kenny

Inlägg av kenny »

Vad jag har hört så stämmer det!jag tycker han är värd det.Nu har han dragits men skador och skit men en hel jimpa är en stor tillgång för laget det vi alla jag tror det blir bättre nästa säsong :D
Användarvisningsbild
Tartarus
Kontakt:

Inlägg av Tartarus »

Crashmash skrev:Har spånat lite smått på svenskar vars kontrakt går ut, och som är lite realistiska.

Forwards

Jonas Andersson
Inte särskilt realistiskt. Hans agent har sagt att han troligtvis hamnar i KHL.
Så tror jag det blir också, om han inte stannar i Finland.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Låst