Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Skrivit några rader om våra 92or som inte längre är juniorer. Vilka som spelat i DIF genom åren, hur det har gått och lite om hur jag tycker att vi skött utvecklingen.
Målvakter och backar
Forwards
Rent generellt så tycker jag DIF lyckades skapligt med 92-gruppen. Självklart synd att man inte kunde behålla Landeskog längre. Även synd att det blev struligt med både Sörensen och Kruger.
Sedan ska jag ärligt säga att jag inte har jättebra koll på hur bra/dåliga 92orna var som ungdomsspelare.
Målvakter och backar
Forwards
Rent generellt så tycker jag DIF lyckades skapligt med 92-gruppen. Självklart synd att man inte kunde behålla Landeskog längre. Även synd att det blev struligt med både Sörensen och Kruger.
Sedan ska jag ärligt säga att jag inte har jättebra koll på hur bra/dåliga 92orna var som ungdomsspelare.
Född till sportchef.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Android, är Due-Boje en stor förlust enligt dig?
Säg den glädje som varar
Svårt att säga. Hans utveckling har inte varit spikrak uppåt och tappat sin landslagsplats etc.
Jag tycker ändå att han var riktigt riktigt bra en hel del matcher förra säsongen.
Rent juniormässigt hade han nog varit nyttig för J20 i år, för A-laget, nja.
Tror att det är bra både för honom och DIF i det långa loppet.
Blev väl inget jättebra svar kanske. Svårt att bedöma målvakter tycker jag.
Jag tycker ändå att han var riktigt riktigt bra en hel del matcher förra säsongen.
Rent juniormässigt hade han nog varit nyttig för J20 i år, för A-laget, nja.
Tror att det är bra både för honom och DIF i det långa loppet.
Blev väl inget jättebra svar kanske. Svårt att bedöma målvakter tycker jag.
Född till sportchef.
Wennberg, Åberg och Arnesson (och Mika) uttagna till första J20-truppen som ligger till grund för JVM-truppen. Kul!
Visar på att Wennberg fortsätter utvecklas i rätt riktning.
Visar på att Wennberg fortsätter utvecklas i rätt riktning.
Född till sportchef.
Har gjort en liten genomgång av juniortrupperna inför säsongen. Gått igenom lagdel för lagdel.
Målvakter
Backar
Forwards
Generellt känns det som att J20 har en aningen bättre trupp i år, där hänger det ju dock på hur många juniorer som bosätter sig i A-laget. Nyförvärven man har gjort har varit bra. Nu tappar man ju Nyberg och med största sannolikhet även Anderberg, hade man fått ha kvar dessa så tycker jag att man hade varit det klart starkaste J20-laget i år.
J18 är som vanligt svårbedömt då det händer mycket i den åldern och hälften av laget är nya spelare. Alla dom spelare som är kvar från förra året prestade bra i J18 förra säsongen, och alla dom nya har spelat på J18-nivå förut med gott resultat. Många är landslagsspelare och får man ihop truppen så kan det bära riktigt långt.
Vi har väldigt många talanger med spetsegenskaper som kan bära till A-laget just nu.
Har även publicerat tre nya intervjuer med juniorspelare
Rami Sadik
En spelare som vägde väldigt lätt förra säsongen, men som det känns som har något. Bra händer och spelsinne. Blev utlånad till Järfälla, men ska nu enligt egen utsago ha lagt på sig 6-7kg från förra säsongen.
Oskar Bergkvist
En duktig passningsspelare med bra händer. Visade ibland lysande speluppfattning. Behöver nog bli lite rappare i skridskoåkningen.
Tobias Lindberg
En av J18s absolut bästa spelare som nu kliver upp i J20 som underårig. En spelare vi lär se i A-laget i framtiden.
Målvakter
Backar
Forwards
Generellt känns det som att J20 har en aningen bättre trupp i år, där hänger det ju dock på hur många juniorer som bosätter sig i A-laget. Nyförvärven man har gjort har varit bra. Nu tappar man ju Nyberg och med största sannolikhet även Anderberg, hade man fått ha kvar dessa så tycker jag att man hade varit det klart starkaste J20-laget i år.
J18 är som vanligt svårbedömt då det händer mycket i den åldern och hälften av laget är nya spelare. Alla dom spelare som är kvar från förra året prestade bra i J18 förra säsongen, och alla dom nya har spelat på J18-nivå förut med gott resultat. Många är landslagsspelare och får man ihop truppen så kan det bära riktigt långt.
Vi har väldigt många talanger med spetsegenskaper som kan bära till A-laget just nu.
Rami Sadik
En spelare som vägde väldigt lätt förra säsongen, men som det känns som har något. Bra händer och spelsinne. Blev utlånad till Järfälla, men ska nu enligt egen utsago ha lagt på sig 6-7kg från förra säsongen.
Oskar Bergkvist
En duktig passningsspelare med bra händer. Visade ibland lysande speluppfattning. Behöver nog bli lite rappare i skridskoåkningen.
Tobias Lindberg
En av J18s absolut bästa spelare som nu kliver upp i J20 som underårig. En spelare vi lär se i A-laget i framtiden.
Född till sportchef.
En ny back, Marcus Bohman på väg in till DIF.
Lär börja i J20, men har stor potential och lär träna med A-laget.
Kommer från Modo och har där varit lagkapten. Har varit med i juniorlandslaget i alla årskullar än så länge. Var aktuell för SSKs A-lag tidigare. Har 12 registrerade matcher med Modos A-lag.
Lär presenteras snart.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16808
Kommer från Modo och har där varit lagkapten. Har varit med i juniorlandslaget i alla årskullar än så länge. Var aktuell för SSKs A-lag tidigare. Har 12 registrerade matcher med Modos A-lag.
Lär presenteras snart.
Född till sportchef.
- DIF_Soldier
Väldigt intressant!android skrev:En ny back, Marcus Bohman på väg in till DIF.
Lär presenteras snart.
Säg den glädje som varar
- Andy
- Säsongskort: Ja
Tack!android skrev:Har gjort en liten genomgång av juniortrupperna inför säsongen. Gått igenom lagdel för lagdel.
Målvakter
Backar
Forwards
Rami Sadik
Oskar Bergkvist
Tobias Lindberg
Det du gör för att vi andra skall kunna uppdatera oss om och följa DIFs kommande stjärnor är ovärderligt.
Din insats uppskattas och tillför mycket. Dessutom är dina inlägg här på DIFhockey.se fördömliga och alltid läsvärda.
Keep the good work up!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- John Terry
- Djurgården Hockey
Tack så mycket för era ord. Det uppskattas.
Född till sportchef.
+1 - alltid intressant och innehållsrik juniorläsning från ditt håll.
- starvin_marwin
- Säsongskort: Ja
Glöm inte att klicka like på hans blogg. http://difprospects.wordpress.comFricke skrev:+1 - alltid intressant och innehållsrik juniorläsning från ditt håll.
Kan denna grabb verkligen vara junior med tanke på hans ålder
http://www.difhockey.se/jspelare.php?id=4002

Han är Jesus!Hawk skrev:Kan denna grabb verkligen vara junior med tanke på hans ålderhttp://www.difhockey.se/jspelare.php?id=4002
Måste vara så!pulverapa skrev:Han är Jesus!Hawk skrev:Kan denna grabb verkligen vara junior med tanke på hans ålderhttp://www.difhockey.se/jspelare.php?id=4002