Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Värva ur Södertälje... Har en klasskamrat som håller på dem.
http://www.sodertaljesk.se/
http://www.sodertaljesk.se/
Hannula på det här
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Örebroarn skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6666

Hyfsad statistik från AHL senaste säsongen. Verkar vara en utpräglad målskytt som vi behöver
Eller varför inte hans yngre bror Sergei Kostitsyn?

Först och främst får han beröm för sin "grit"; han ger 100% varje match (till skillnad från sin äldre bror) och han beskrivs som en vinnartyp. Hans defensiva skicklighet är också den enastående; i boxplay får han spela back på grund av hans närmast extrema skicklighet. Även i powerplay spelar han stundtals i en backposition, detta då han har ett mycket bra skott som används på samma sätt som Sourays när numerärt överläge ges. Han har allt man kan önska sig och mer därtill. Hans skridskoårkning är mycket bra, hans skott är mycket bra, hans passningar är mycket bra och han klarar det defensiva spelet på ett exceptionellt sätt. Dessutom spelar han mycket fysiskt när det behövs.

Ovanstående saxat från Svenska fans.

Han har stått för brutala 131 poäng (40+91) den senaste säsongen. Nog för att det är i OHL, men ändå. :wink:
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Det är väll många som sett slutspelet, Linköping och Patric Blomdahl 23 åringen har kanske inte så mkt poäng från denna sässong men i slutspelet har han blommat ut riktigt snabbt skulle inte denna unga spelare vara någt inför sässongen 07/08

Jari Tolsa: var klubben intresserad inför den nuvarande sässongen.
har man lessnat på honom eller??

Mattias Weinhandl: verkar vara på gång till sverige och Hv71 men.
Det e jju inget som säger att han inte vill spela för oss "ingeting e omöjjligt" som Gunde svan sa =)

Mikael Renberg: skulle inte han vara intresserad av att spela hos oss??
Han verkar vara på väg till Frölunda.
http://www.eliteprospects.com/index.php
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Killer Kennholt »

smurf02 skrev: Mattias Weinhandl: verkar vara på gång till sverige och Hv71 men.
Det e jju inget som säger att han inte vill spela för oss "ingeting e omöjjligt" som Gunde svan sa =)

Mikael Renberg: skulle inte han vara intresserad av att spela hos oss??
Han verkar vara på väg till Frölunda.
http://www.eliteprospects.com/index.php
Snälla kom med realistiska förslag!! Du skriver bara om såna som vi aldrig kommer få se i en DIF tröja.. Spelare vars löner vi inte kan betala.
Snälla försök komma med vettiga förslag, dina förslag som du skrivit om tidigare är ju bara drömvärvningar, Mårtensson och Niskala tex, finns inte en chans i helvete att dom kommer till DIF för att spela i ett mittenlag som inte ens kan betala halva hans lön + att han står under kontrakt.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
smurf02

Inlägg av smurf02 »

om man tycker Jari Tolsa är en drömmvärvning e man ju dum i huvudet :o
+ Mårtensson e ingen dröm alls Han e uppväxt i Sthlms trakten.
Och vi som letar effter spelare från sthlms trakten. om klubben har råd med hannula har vi deffinitivt råd med Mårtensson

Håkansson är Uppväxt hos Nacka/Djurgården Så varför skulle han inte villja sluta sin karriär här??
Skulle inte vissa av er Vällja Stålar istället för klubb?? Om ni ger svar skriv ärliga!!
Det är många som välljer stålar inte bara Håkansson!!
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jag kan säga att jag som bandyspelare inte väljer efter pengarna utan efter klubb. Därav så är det otänkbart för mig att spela i Västerås (Ska det bli av så måste de pröjsa så pass mycket att tom de ryska bandyklubbarna tappar hakan). Mao, jag går efter klubb..
Bild
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Örebroarn skrev:
DIF_Soldier skrev:Jaha, det var ju en jävla "satsning" att låta spelaren kontakta klubben.
Det där med satsning är väl bullshit som vanligt, för jag har bara hört prat. Mycket snack och lite verkstad.

Sätt mig i den där förbannade styrelsen så jag kan väcka dem ur den där jävla spar-koman de har hamnat i!

AIK here we come!
Jag tror snarare att Tommy Engström verkar vara förståndshandikappad om han tror att spelarna kommer flygande med billiga kontrakt i handen. För honom e säkert satsningen att han och resten av styrelsen har platser närmare isen så de kan skrika till André Mattson (efter att de värvat tillbaks han) att inte glömma bromsa..
Roligaste jag läst på länge här inne :wink:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

smurf02 skrev:om man tycker Jari Tolsa är en drömmvärvning e man ju dum i huvudet :o
Och vi som letar effter spelare från sthlms trakten. om klubben har råd med hannula har vi deffinitivt råd med Mårtensson

Håkansson är Uppväxt hos Nacka/Djurgården Så varför skulle han inte villja sluta sin karriär här??
Skulle inte vissa av er Vällja Stålar istället för klubb?? Om ni ger svar skriv ärliga!!
Enda möjligheten till att Hannula skulle dyka upp i stan är av familjeskäl. Annars skulle vi inte ha en chans på killens lönekrav. vad jag vet har vare sig Håkansson eller Mårtensson sådan familjesituation att de kan tänkas välja de sociala framför en väldans massa pengar.

Ett lite råd, kanske inte direkt smart att dra till med kommentarer som dum i huvudet och i samma mening stava drömvärvning med två m....
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Kall-El skrev:
smurf02 skrev:om man tycker Jari Tolsa är en drömmvärvning e man ju dum i huvudet :o

Enda möjligheten till att Hannula skulle dyka upp i stan är av familjeskäl. Annars skulle vi inte ha en chans på killens lönekrav. vad jag vet har vare sig Håkansson eller Mårtensson sådan familjesituation att de kan tänkas välja de sociala framför en väldans massa pengar.

Ett lite råd, kanske inte direkt smart att dra till med kommentarer som dum i huvudet och i samma mening stava drömvärvning med två m....

Var det inte Hannula som ville vara närmare sin familj i stockholm när han lämmnade hv? Varför flyttade han då till Ryssland?
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bjurling_39 skrev:
Kall-El skrev:

Var det inte Hannula som ville vara närmare sin familj i stockholm när han lämmnade hv? Varför flyttade han då till Ryssland?

För att Hv inte tillät Hannula att spela för någon annat elitserielag
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

ser hellre Hannula än mårtensson i DIF tröjan!
rikkard

Inlägg av rikkard »

Det blir varken mårtensson eller hannula i Dif! Det finns ingen kontakt tagen mellan Hannulas agent eller Dif. Enbart ett luftslott. Det är lite märkligt hur haussad Hannula är på forumet.
Han kan inte gå på vatten!!
darthchubby

Inlägg av darthchubby »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 31,00.html
kanske bara aftonbladet gojja vad vet jag
isolerad

Inlägg av isolerad »

Känns som att Hannula är mer trolig än Sudden...
i
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

rikkard skrev:Det blir varken mårtensson eller hannula i Dif! Det finns ingen kontakt tagen mellan Hannulas agent eller Dif. Enbart ett luftslott. Det är lite märkligt hur haussad Hannula är på forumet.
Han kan inte gå på vatten!!

Det är också roligt att se hur många som tror på uppgifter i tidningarna att "det inte finns kontakt" osv.

Klart som fan att dom kontaktar dom som dom är intresserade av!
Sportkommitéen jobbar säkert på högvarv.
Däremot berättar varken dom eller spelaragenter offentligt vad som händer.
Dom spelar ett spel och har säkert sina syften med det. Dom är proffs i sin branch. Dom "glömmer" inte, eller väntar inte med ta kontakt med spelare och deras agenter OM dom är intresserade.

Förresten, Vad vet vi? DIF kanske inte ens är intresserade av Hannulla? Dom kanske har nåt annat på gång som vi inte har en aning om?
Eller rättare sagt, dom HAR säkert en lång lista på kontakter som ska tas och har säkert planerat detta sen månader tillbaks...

Varför ni ska tro på det jag skrivit?
Tja, en av mina vänner är spelaragent åt många spelare i Elitserien och i NHL. Jag VET att det jobbas frenetiskt i kulisserna.
Skriv svar