Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

Vem hänger med på loppmarknad hos SSK i vår?
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:Vem hänger med på loppmarknad hos SSK i vår?
J _ _ _ E /\ J _ _ _ E _ _ _ T ? 8)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Nummer19 skrev:Man undrar ju vad Järlan gör i detta nu. Någon som vågar sig på en chansning?
Planerar semestern i mars?
i
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Okej. Man kan ge spelartruppen de 15 första omgångarna att skämma ut sig på. Sedan måste något hända. I DIF har ingenting hänt efter närmare 40 matcher, trots att man allt som oftast visar upp ett fullständigt impotent anfallsspel och stundtals ett helt horribelt försvar. Ingen har fått gå, ingen har värvats, ingen lösning till någonting har presenterats. I stället sitter man nöjt i "skutan" med sin gräddiga latte i handen och uttrycker sin glädje över att spelet "ser bättre och bättre ut", trots att det i själva verket pekar rakt ned åt helvetet.

Är Järlan med flera så oerhört naiva och oförmögna att bygga lag eller är det helt enkelt pengasäcken som gapar tom på grund av de enorma summor pengar som man har lagt på bredd från SSK och en hemvändande 18-åring?

I en normal förening hade Hardy ersatts efter 15 matcher, Fernholm (som ville hit) hade värvats och Linkan (som ville hit) hade även han signats.

Jag är så jävla trött och besviken på de ansvariga i den här föreningen. Snart har de dödat mitt och många andras DIF-intresse helt. Dissar DIF-ikoner och agerar allmänt lojt. Bedrövligt tragiskt.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-01-13 22:55:37, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Okej. Man kan ge spelartruppen de 15 första omgångarna att skämma ut sig på. Sedan måste något hända. I DIF har ingenting hänt efter närmare 40 matcher, trots att man allt som oftast visar upp ett fullständigt impotent anfallsspel och stundtals ett helt horribelt försvar. Ingen har fått gå, ingen har värvats, ingen lösning till någonting har presenterats. I stället sitter man nöjt i "skutan" och uttrycker sin glädje över att spelet ser bättre och bättre ut, trots att det i själva verket pekar rakt ned åt helvete.

Är Järlan med flera så oerhört efterblivna och oförmögna att bygga lag eller är det het enkelt pengasäcken som är tom på grund av de enorma summor pengar som man har lagt på bredd från SSK och en hemvändande 18-åring?
På grund av total permafrost i informationskanalen från DIF Hockey vet vi inget om föreningens planer. Finns det anledningar till varför klubben inte gör förändringar? Vilka är dessa då? Vi medlemmar får inget veta och det är väl en av rötterna till det onda vi upplever. Att vi inget får veta.

Finns det en uppgjord plan här, att spara kapitalet för att få hem andra spelare etc som kostar en jävla massa stålar?

Sen är väl pengaflödet in sisådär bra. Många som har gått på sk event-biljetter - gratisplåtar etc. Visst trillar säkert stålarna in i strid ström, men utgifterna gör ju det också.

Jag hoppas att det har med någon slags plan att göra och att vi inte ser mörkret som döljer ännu ett ekonomiskt haveri. Eller att beslutsfattarna är puckade...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

De kunde ju gjort det väldigt enkelt för sig och bara gått ut och sagt att: vi har inga pengar. Tyvärr. Vi har inte råd att värva utan får klara oss med det vi har.

Då hade man haft bättre förståelse för situationen och även lite medkänsla för ansvariga. Nu är man ju bara förbannad på dem och vet inte ens hur den ekonomiska situationen, eller någonting annat heller för den delen, ligger till.

Fast det är klart, Janne åker väl inte hem från Barbados (eller var han nu håller hus) bara för att informera oss om det. 8)
Staten

Inlägg av Staten »

Djurgården var ju inför säsongen en klubb med sm-guldambitioner. Det har nu förbytts till stanna-kvar-i-elitserienambitioner. Det kommer bara gå neråt härifrån om inte sportchef och tränare byts ut. Vi behöver nya, sunda ögon som kan vända det här sjunkande skeppet.

Jag har nog aldrig varit såhär orolig som jag är nu över att se Djurgårn i kvalserien. KVALSERIEN. DJURGÅRN. Fatta allvaret.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Staten skrev:Djurgården var ju inför säsongen en klubb med sm-guldambitioner. Det har nu förbytts till stanna-kvar-i-elitserienambitioner. Det kommer bara gå neråt härifrån om inte sportchef och tränare byts ut. Vi behöver nya, sunda ögon som kan vända det här sjunkande skeppet.

Jag har nog aldrig varit såhär orolig som jag är nu över att se Djurgårn i kvalserien. KVALSERIEN. DJURGÅRN. Fatta allvaret.
Måste vara rätt ny i hockeyn. För 3-4 säsonger sedan prenumererade vi på kvalserieplatsen lagom till sista omgångarna då det till slut ordnade upp sig.
Då tack vare Bremberg.

Men visst, det ser inte bra ut just nu. Men personligen trodde jag på plats 6-8 inför säsongen. Det står jag fast vid. Hur man kunde tippa detta lag topp 4 är för mig en gåta.
Dessa personer kan knappast ha följt laget föregående säsong. Till i år förlorade vi en del riktigt bra spelare dessutom.

Är fortfarande övertygad om att vi slutar 6-8.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

LHC är på väg att värva loss Matt Murley från Timrå... Aj aj, inte bra för oss.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Till nästa säsong vill jag ha:

En ny sportchef. Helst utan tidigare DIF-koppling och med brett kontaktnät utomlands. Om dock Garpenlöv skulle vara intresserad, ser jag mer än gärna honom i rollen.

En helt ny tränaruppsättning. Hardy slutar. Micke kan bara inte få förlängt. Att inte lyckas få till PP riktigt bra på tre säsonger med hyfsat material är skandalöst dåligt. Montén kommer att flytta vidare, vilket kan vara bra både för honom och DIF. Skulle gärna se en utländsk tränare med helt nya idéer. Även Challe, med någon nytänkande bredvid sig fungerar.

Minst två spetsforwards från utlandet. Lägger hellre pengarna på detta än på juniorverksamheten som ändå bara skickar spelare till Nordamerika, innan de har hunnit bidra med särskilt mycket till a-laget.

En riktigt bra, fysiskt spelande tvåvägsback. Avsaknaden av en riktig ledare i försvaret har varit enorm sedan Ragges avsked. Om dessutom DT måste lägga av, borde detta vara prio ett.

Vill kort sagt se en hård jävla satsning på att vinna GULD. Förstår ingenting av Djurgården idag, man vill uppenbarligen inte vara bäst, utan nöjer sig med att släppa fram unga talanger och hamna sexa-sjua varje säsong. Jag vill se spetsvärvningar och en aktivt coachande tränarduo, styrda av en sportchef som vet vad han vill och inte är rädd för att förändra i lägen då det behövs. Ta pengar från bredd- och juniorverksamheten och satsa på att bli Sveriges bästa elitserielag istället. Stockholms- och juniorsatsningen har gett oss en bra grund att stå på och profilerat oss, men nu är det dags att spetsa till verksamheten igen. Jag är väldigt trött på att förlora.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-01-14 12:12:10, redigerad totalt 2 gång.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:LHC är på väg att värva loss Matt Murley från Timrå... Aj aj, inte bra för oss.
Vadårå? Murley är väl inte särskilt bra?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:LHC är på väg att värva loss Matt Murley från Timrå... Aj aj, inte bra för oss.
Han har ändå gjort 11 mål och 11 assist i år. I seriens överlägset sämsta lag. Är väl bland det bästa som finns att tillgå just nu i alla fall. Kan spela både forward och center.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:
Han har ändå gjort 11 mål och 11 assist i år. I seriens överlägset sämsta lag. Är väl bland det bästa som finns att tillgå just nu i alla fall. Kan spela både forward och center.
Vet inte så mycket om Murley, men ser hellre att vi värvar någon annan i så fall. Känns inte som en spelare som går in och höjer ett lag. Men jag kan ju självklart ha fel.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Tycker man på något sett ska ha in Mats Sundin när det gäller att värva spelare, kanske inte som sportchef men som den som ringer spelarna och pratar gott om klubben. Känns nog mer hedrande när tex Peter Forsberg ringer och säger kom till oss än någon sportchef ala JJ!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Håller med dig om mycket Mäklaren..

Sportchefsrollen är komplicerad. Det måste givetvis vara någon som kommer överens med vår nya huvudtränare och tänker likadant. Är överens vad får hockey som ska spelas. Vilka spelartyper som ska in. Vilka positioner det är prioritet att lägga stora pengar på. Jag har hört att Järlan inte direkt har de bästa arbetsförhållandena. Med en ointresserad huvudtränare och får mycket arbetsuppgifter som hämmar hans scoutingarbete.

Tränaruppsättningen ska givetvis bytas ut. Tomas Montén gillar jag ändå. Han vill ändå framåt i sin tränarkarriär men är rätt låst bakom Hardy och Micke. Tror Tomas är Moras nya huvudtränare nästa år. Finns en del intressanta namn som kan hamna i DIF. Tommy Albelin vore riktigt spännande. Sedan skulle jag inte ha något emot ett delat ledarskap mellan Wikegård och Challe.

Angående vad som ska in är det lite tidigt att säga, beror helt på vilka som får förlängt kontrakt eller inte. Jag vill inte att man drar ner på pengarna till juniorverksamheten. Vi har ändå fått upp ett dussintal spelare de senaste åren som inte gjort bort sig i laget. Spelare som drar betydligt mindre lön än om du ska värva in samma kvalité. Lex Almtorp och Carlsson. Sedan får vi inte glömma, även om vissa spelare drar iväg tidigt så kommer ju en vissa del av dessa hem en dag... Andreas Engqvist spelar nog i DIF nästa år och sedan är det ju lite tidigt att säga hur det kommer gå för resten.

Jag tror och hoppas att den backen du pratar om kommer in istället för Boumedienne. Han sitter ju på 220 000 kr i månaden enligt vissa uppgifter och har en enormt ojämn nivå. Jag gillar Petr Caslava enormt och skulle gärna se honom i DIF. Eller en Sanny Lindström typ. En fysiskt spelande tvåvägsback är ruskigt svårt att hitta. Kronwall blir nog kvar i KHL ett bra tag till.
Expert.
Låst