Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av sensei »

kaminor skrev:Finns ju fan inte mycket på marknaden nu alltså. Har kollat runt, men hittar noll.

Stümpel och/eller Svatos? Om Bergfors nu inte får ett nytt kontrakt i KHL - HUGG!
På backen... nada.

Snarare kommer Jimmies hjärnskakning enbart innebära är att Mattias Carlsson får ännu mer istid, och att han därmed definitivt INTE kommer att lämna för t.ex. SSK.

Linkan in nästa säsong, ja tack. Skam att han inte kom i år. :(
Hyr Ahlén, och signa om nästa säsong om han är redo för ES.

Vad som helst, men inte Carlsson. Han ska tillbaks till SSK -- no matter what!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Birdlegbob
Säsongskort: Ja

Inlägg av Birdlegbob »

-daniel- skrev:
Mattebo skrev: Nej, jag vet inte vad ett kontrakt är.
Tänkte just det.

Men ärligt talat så finns det så många anledningar till att Linkan inte kommer hamna i Djurgården den här säsongen så det känns befängt att ta upp det igen...

Anledning 1) Hardy avskyr Bremberg. Stämmer ej, jag vet detta eftersom jag känner Linkan

Anledning 2) Vi som förening med JJ / Hardy & Engström i spetsen skulle ALDRIG erkänna att vi hade fel och krypa till korset när man tydligt klargjort sin ståndpunkt tidigare med att dissa Linkan

Anledning 3) Linkan har kontrakt. Ett kontrakt han knappast bryter med 2 månader kvar på säsongen...

Anledning 1) Hardy avskyr Bremberg. Stämmer ej, jag vet detta eftersom jag känner Linkan
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mattebo »

Det stämmer, Hardy avskyr inte Linkan. Det är en seglivad myt.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... dy-nilsson

"Frågan är vad Hardy Nilsson anser om Bremberg inför kommande säsong.
HockeyExpressen.se har svaret.
- Det där med kuf var väl lite mer att han var en bohem. Han är en lirare och lirare är alla lite speciella. ”Linkan” i dag jämfört med då för nästan tio år sedan är mer vältränad.

Så du vill ha Fredrik Bremberg i Djurgården nästa säsong?
- Definitivt. Men det där är också en ekonomisk fråga. Det är ingen tvekan att när ”Linkan” är på bra humör så vet jag inte om det finns nån bättre spelare i elitserien, säger Hardy Nilsson."

Vet inte vad jag gjorde när jag läste artikeln om att Linkan lämnar Timrå efter säsongen. Trodde det stod under den här säsongen. Förstår nu att Daniel reagerade som han gjorde.
Senast redigerad av Mattebo den 2012-01-13 13:56:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Birdlegbob skrev:Anledning 1) Hardy avskyr Bremberg. Stämmer ej, jag vet detta eftersom jag känner Linkan
Kan du inte ge lite insidertips på vad hans ambitioner är inför nästa säsong? ;)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

Stulle skrev:
Birdlegbob skrev:Anledning 1) Hardy avskyr Bremberg. Stämmer ej, jag vet detta eftersom jag känner Linkan
Kan du inte ge lite insidertips på vad hans ambitioner är inför nästa säsong? ;)
Ledsen, har inte den informationen. Det var ett tag sedan som jag pratade med honom men att han har Djurgårdshjärta finns det ingen tvivel om...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har hört från minst 3 olika (oberoende) källor att Hardy uttryckt något i stil med att "Linkan värvar vi först över min döda kropp" inför säsongen. Så tyvärr, jag köper inte era källor. Litar mer på mina egna.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

-daniel- skrev:Har hört från minst 3 olika (oberoende) källor att Hardy uttryckt något i stil med att "Linkan värvar vi först över min döda kropp" inför säsongen. Så tyvärr, jag köper inte era källor. Litar mer på mina egna.
Okej, så du har hört det från trovärdiga källor. Det är ju en sak vad man säger i media och en sak vad man säger privat, han kanske aldrig har velat haft Linkan trots att han sade så. Kan också tänka mig att Hardy sade olika inför den säsongen och årets säsong. Spelar mindre roll nu, jag trodde att Linkan lämnat Timrå mitt i denna säsong vilket han inte har. Hardy försvinner nästa säsong. Det beror på vad hans ersättare har för planer.

Vad tycker ni, är Linkan rätt spelare för Djurgården i höst?
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Mattebo skrev:
-daniel- skrev:Har hört från minst 3 olika (oberoende) källor att Hardy uttryckt något i stil med att "Linkan värvar vi först över min döda kropp" inför säsongen. Så tyvärr, jag köper inte era källor. Litar mer på mina egna.
Okej, så du har hört det från trovärdiga källor. Det är ju en sak vad man säger i media och en sak vad man säger privat, han kanske aldrig har velat haft Linkan trots att han sade så. Kan också tänka mig att Hardy sade olika inför den säsongen och årets säsong. Spelar mindre roll nu, jag trodde att Linkan lämnat Timrå mitt i denna säsong vilket han inte har. Hardy försvinner nästa säsong. Det beror på vad hans ersättare har för planer.

Vad tycker ni, är Linkan rätt spelare för Djurgården i höst?
Tveksamt om han vill gå till DIF om vi ligger i hockeyallsvenskan då. Men om vi är kvar i ES tycker jag att han har en gjuten plats, om han har tillräckligt med motivation för att kunna spela en hel säsong till.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Brutus

Inlägg av Brutus »

Linkans vara eller inta vara beror väl på om Challe och Sam Hallam vill ha Linkan till nästa år...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Brutus skrev:Linkans vara eller inta vara beror väl på om Challe och Sam Hallam vill ha Linkan till nästa år...
Sam Hallam? Lust att addera till att du tror/vet att Hallam ska träna Djurgården nästa säsong?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Man undrar ju vad Järlan gör i detta nu. Någon som vågar sig på en chansning?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nummer19 skrev:Man undrar ju vad Järlan gör i detta nu. Någon som vågar sig på en chansning?
Göra nåt?
Bild
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Nummer19 skrev:Man undrar ju vad Järlan gör i detta nu. Någon som vågar sig på en chansning?
Käkar popcorn och kollar Bingolotto-reprisen.

Orkar inte skoja till det mer än så utan väntar med spänning på Mäklarens och Jockmaniacs svar på den frågan. :lol:
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Bild

Två Galenskapare. Jag skulle föredra att ha honom till höger som värvningsansvarig. Han känns mer seriös.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SkönaDjurgårn skrev:
Käkar popcorn och kollar Bingolotto-reprisen.

Orkar inte skoja till det mer än så utan väntar med spänning på Mäklarens och Jockmaniacs svar på den frågan. :lol:
Antar att han efter ett par glas vin såhär på kvällskvisten brister ut i sång och dans på matbordet. En föga förvånad fru Järlefeldt tvingas åskåda våran sportchef, ännu en gång, i kalsonger bjuda på detta politiskt korrekta valet av låt:

Ett efterföljande gräl leder till att Järlan avslutar kvällen över ett parti "Rita-Gissa"" hos Hardy Nilsson och somnar med bältet uppknäppt på dennes soffa.
100% DJURGÅRDSJ***L
Låst